Sondre N Hansen

Omformer til Flex XC3401 VRG

Hei

Var dum å gikk i fellen og kjøpte en maskin som trenger 120V. Er det noen her inne som vet hvor jeg kan skaffe omformer og fortelle meg hvor stor den bør være for at det ikke skal skje noe overillet? Gjerne link til samme omformer som andre vet virker bra og er stabil :)

Holder det med 1000W eller må jeg ha en mye større?

Mvh Sondre

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På mi maskin (230v) står det 900w.

Sjekk kva som står på di maskin. Viss det er det omformeren klarer å levere, du prater om, so holder det sikkert med 1000w. (men sjekk maskina di)

Kan og være greit med ein skjøteledning. Er vel ikkje so morro å dra rundt på omformeren.

Eg rekner med at biltema, clas ohlson osv har omformere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1000W bør holde, disse er vel oppgitt til 900W input uavhengig av antall volt, men jeg ville tatt kontakt med Flex eller en forhandler med peiling og hørt om maskinen trenger noen peaks f.eks ved oppstart som stiller større krav.

Men det skal sies at de fleste omformere har en viss sikkerhetsmargin uansett - blir ikke dommedag om du går opp på 1050W noen sekunder :)

Endret av EspenL
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går nok for 2000w for å være sikker :) Noen som vet hvor jeg kan skaffe skjøteledning mellom omformer og maskin :) Må vel ha amerikansk skjøteledning da vel?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo bytte til europeisk plugg så lenge du ikke glemmer deg og plugger den i vanlig norsk stikk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive