ahj

Biltema DA med AG Paint Renovator?

Hei!

Har tenkt å kaste meg på maskinpolering når våren kommer -- har en del småriper og swirls jeg vil til livs, og etter å ha lest en hel del her inne, er ikke fristelsen blitt mindre :-)

Jeg har en tohodet DA maskin fra Biltema som ikke har blitt brukt til så mye fornuftig, og har liggende en flaske AutoGlym Paint Renovator jeg har forsøkt litt med for hånd tidligere. Går det an å få OK resultat med denne, eller er det ikke verdt forsøket?

Om det ikke duger, høres det ut som om Scholl S30 evt. S17+ først kan gjøre jobben. Hva slags puter bør jeg i så fall bruke? Scholl sine (de jeg har sett) blir vel for små; vil Sonax virke OK (har noen liggende)?

(Om det spiller noen rolle for svar; første ofre er en Passat mokka m/perleeffekt og en Mazda 2 metropolitan grå-blå.)

Takk for svar!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten at jeg er helt sikker, så tror jeg ikke AG PR inneholder slipemidler, noe som er nødvendig for å fjerne swirls og riper. Sonax pads funker fjell, begynte med de her også

:)Scholl er det bare å kjøpe, knallprodukter :) Passaten din har nok hardt lakk, mens Mazdaen nok har myk lakk. Må nok kanskje ha S40 på Mazdaen, men kan hende at S30 ikke lager holos. Regner med at du blir mindre fornøyd etter å ha polert Passaten da den mest sannsynlig har for hard lakk til å få korrigert noe særlig, men med god tid får du nok et greit resultat :) Mest pga. maskinen, den er litt svak....

Står litt i denne tråden: http://www.detailersclub.no/forum/topic/3092-bruke-autoglym-paint-renovator-paa-roterende/

Edit: AG PR inneholder litt slipemidler, men du må nok opp på en proffserie alla Scholl, Meguiars før du får et best mulig resultat :)

Endret av Krisfje
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror S30 avslutter fint nok med Biltema maskinen på nesten all slags lakk. Så jeg hadde nok droppet s40. Da hadde jeg heller gått for S03 gold for å få litt krutt til passaten som sansynligvis har hard lakk.

Tror jeg hadde gått for: S03 gold og S30 (eventuelt S17 i tillegg) :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Har tenkt å kaste meg på maskinpolering når våren kommer -- har en del småriper og swirls jeg vil til livs, og etter å ha lest en hel del her inne, er ikke fristelsen blitt mindre :-)

Jeg har en tohodet DA maskin fra Biltema som ikke har blitt brukt til så mye fornuftig, og har liggende en flaske AutoGlym Paint Renovator jeg har forsøkt litt med for hånd tidligere. Går det an å få OK resultat med denne, eller er det ikke verdt forsøket?

AG PR inneholder slipemidler og det går an å bruke den til å fjerne riper permanent for hånd eller med DA-maskin. Den er diminishing og bryter ganske fort ned. Finishen er ikke i nærheten av like bra som finpolishene til Scholl. Meguiar's etc. AG PR gir et mattere og mer hazet resultat.

Men AG PR funker til nød, og reddet en ripe på leiebil for meg i syden. Fikk dempet såpass at ingen brydde seg ved tilbakelevering ;)

Jeg ville mye heller gått for Scholl-alternativet ditt, særlig på mørkere farger, og myk japselakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AutoGlym sier selv at paint renovator inneholder slippemidler, men det kan ikke være rare greiene. Jeg vil heller se på den som en lakk rens. Og jeg tror du kan spare deg selv for masse tid og bry hvis du skaffer deg en skikkelig polish. f.eks Scholl, Meguiars eller Gtechnic P1 Osv...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AutoGlym sier selv at paint renovator inneholder slippemidler, men det kan ikke være rare greiene. Jeg vil heller se på den som en lakk rens. Og jeg tror du kan spare deg selv for masse tid og bry hvis du skaffer deg en skikkelig polish. f.eks Scholl, Meguiars eller Gtechnic P1 Osv...

Har du prøvd å polere med produktet selv, eller bare synser og tror du at den kan spare tid og bry? AG PR fjerner like mye som andre finpolisher fra Meguiar's f. eks, men den gir merkbart dårligere finish.

Det er ganske store slipekorn i AG PR. Gni den litt mellom fingrene så merker man det. Men kornene brytes ned fort, og siste fase evner ikke å løfte glansen igjen etter slipeeffekten som initieres ved påføring.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg prøvde meg også på denne kombinasjonen engang med hensikt å polere opp våtslipte felter, og fikk til svar her inne at det ikke ville fungere, og ville bli værre enn å ikke prøve i hele tatt, helt til jeg la ut bilder av resultatet. Da hadde jeg våtslipt alle steinsprangene på panseret som tidligere eier hadde kladdet masse flikklakk i, resultater kan du se her: http://www.detailersclub.no/forum/topic/510-hva-har-du-gjort-med-bilen-i-dag/page__view__findpost__p__150707

Holdt seg like blankt i et år etterpå helt til jeg helfolierte bilen, så funket strålende for min del. Selv om det selvfølgelig finnes mye bedre produktet å få kjøpt. Prøvde bare fordi det var det jeg hadde tilgjengelig der og da, men det ble fine resultater av det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt en god del AG produkter og fikk bra resultater med PR etterfulgt av AG SRP på roterende.... MEN, du oppnår mye bedre resultater, mye lettere med produkter som s3 og s30

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd å polere med produktet selv, eller bare synser og tror du at den kan spare tid og bry? AG PR fjerner like mye som andre finpolisher fra Meguiar's f. eks, men den gir merkbart dårligere finish.

Det er ganske store slipekorn i AG PR. Gni den litt mellom fingrene så merker man det. Men kornene brytes ned fort, og siste fase evner ikke å løfte glansen igjen etter slipeeffekten som initieres ved påføring.

Sitter med den i handa her og nå. og har brukt den selv. Sist jeg brukte den f\var den veldig god til å fjerne oksidasjon, men på ripene (rds) merket jeg nesten ikke forskjell. Kansje ripene var for dype, og at det trengs våtsliping. Vell vell, er ikke ute etter å skape en stor debatt ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle svar!

Tror S30 avslutter fint nok med Biltema maskinen på nesten all slags lakk. Så jeg hadde nok droppet s40. Da hadde jeg heller gått for S03 gold for å få litt krutt til passaten som sansynligvis har hard lakk.

Tror jeg hadde gått for: S03 gold og S30 (eventuelt S17 i tillegg) :)

Ser at man kan kjøpe en pakke med S3+, S17+ og S40 for en nokså rimelig penge; det virker fristende. Vil en S40 duge, eller er den for fin til å etterfølge de to andre?

Er Scholl-produktene greie mot nybegynnere, eller bør jeg heller prøve noe annet først?

Jeg prøvde meg også på denne kombinasjonen engang med hensikt å polere opp våtslipte felter, og fikk til svar her inne at det ikke ville fungere, og ville bli værre enn å ikke prøve i hele tatt, helt til jeg la ut bilder av resultatet. Da hadde jeg våtslipt alle steinsprangene på panseret som tidligere eier hadde kladdet masse flikklakk i, resultater kan du se her: http://www.detailers...post__p__150707

Bildet sier ikke så mye om hvor pen avslutning det ble, men wow -- det var en kjempeforbedring!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle svar!

Ser at man kan kjøpe en pakke med S3+, S17+ og S40 for en nokså rimelig penge; det virker fristende. Vil en S40 duge, eller er den for fin til å etterfølge de to andre?

Er Scholl-produktene greie mot nybegynnere, eller bør jeg heller prøve noe annet først?

S40 vil duge fint som steget etter S17 ja :)

Scholl-produktene er veldig greie mot nybegynnere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte denne pakke selv, Ahj. Den er veldig bra og fjerner det du vil og etterlater en utrolig blank overflate etter noen steg. Kjøp på! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg bestilt det (og litt til) :fun:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lykke til kosejobben! Bruk litt tid på forumet her så lærer du mye! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten oppfølging -- har testet Paint Renovator med den maskinen på mindre områder på en Toyota, og fikk samme erfaring som dere -- den tar litt, men mye mindre enn Scholl produktene, og blir heller ikke like blank. Så; grei til småting -- den fjernet brorparten av ripene i områder med "parkeringsplass-skader" (fra andres dører og biler som har vært litt borti fangerne), men foretrekker helt klart Scholl etter å ha prøvet begge. (Hadde ikke med wipe-down, så mulig en del ble maskert.)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive