Are G

Polere kjøkkenvask, tips?

23 innlegg i emnet

Tenkte å gå over kjøkkenvasken her.

Har vært en runde med autosol med en power ball på drillen men synes ikke dette gjorde helt susen.

Er mye RDS igjen selv om den ble langt blankere.

Er det noen som har prøvd S3Gold el ?

Noe annet som kan funke bedre?

Tenkte å ta fram den roterende og sveive over litt.

Trenger kanskje 2-stegs på denne da jeg vil få den virkelig ny-blank, så slepper jeg å kjøpe ny når vi skal skifte resten av kjøkkenet.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøkkenvask.. Er ikke det aluminium? Tror ikke det blir så enkelt :S

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min ble knall og rds fri med autosol og sonax pads på roterende, har aldri vært så blank som nå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gjort det hjemme, det blir jævlig bra, men vare i noen få dager, så ser den like fæl ut... Prøvd med S17+ og lagt 476. Er mye varmt vann, Zalo, og ikke minst mekanisk slitasje som kjeler, bestikk osv som ødelegger finishen veldig fort :) Min erfaring, er ikke sikkert det gjelder alle vasker dog.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er like strøken nå 3mnd etterpå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er like strøken nå 3mnd etterpå.

Hvordan materiale er din laget av? Er en eller annen form for alluminium hos meg tror jeg :) Er nok veldig stor forskjell på holdbarhet osv. avhengig av hvordan materiale det er :thumbup: Til trådstarter: Bare prøv med S3 Gold og legg et lag voks, gjør en 50/50 så kan du følge med på hvordan det oppfører seg fremover :)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Voks vet jeg ikke om jeg gidder.

Har nano høyglans forsegling som jeg tenker å ha på.. eller en av hver kanskje.. hmmm ..

Og vasken er betydelig bedre enn den var før jeg gikk over første gang i jula. Bare ikke bra nok :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gikk over med Autosol i vasken, bare for å teste for en stund siden. Da opplevde jeg at finishen bare ble blank, mens det meste av riper fortsatt var der...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De aller fleste metalliske oppvaskkummer er i rustfritt stål. Etterhvert mister de gjerne glansen litt og minner mer om aluminium.

Hvordan materiale er din laget av? Er en eller annen form for alluminium hos meg tror jeg :) Er nok veldig stor forskjell på holdbarhet osv. avhengig av hvordan materiale det er :thumbup: Til trådstarter: Bare prøv med S3 Gold og legg et lag voks, gjør en 50/50 så kan du følge med på hvordan det oppfører seg fremover :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel å banne i kjerka, men forsøk med oppvaskemaskinpulver:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel å banne i kjerka, men forsøk med oppvaskemaskinpulver:)

Hva skal det være godt for? :)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har flere steg med metallpolish og forskjellige pads som er beregnet til metall polish på roterende iallefall.

Brukt det en del på rustfritt, konge :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skal det være godt for? :)

Godt mulig noen oppvaskmaskinpulver renser temmelig bra.Brukte det en gang kjøkkenvasken gikk tett.Åpna seg etter 10 minutter.Plumbo klarte ikke samme jobben.

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker oppvaskmaskinpulver i kaffetermosen min for å utrydde nye livsformer og fjerne gammelt kaffeslagg. Det ser ikke veldig appetittlig ut, det som renner ut de første tre rundene med veldig varmt vann og en god dæsj oppvaskmaskinpulver. Hadde åpningen vært større hadde jeg kjørt nedi en oppvaskkost for hissig agitasjon, men det går dessverre ikke... Men duverden så rent det blir likevel.

Det er ikke til å kimse av, hvertfall. Skumle saker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2-3 runder med autosol funka veldig bra her ihvertfall, blir nok ikke helt ripefritt men veldig blankt ble det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stålull gjør nytta her...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stålull er ikke en god løsning.

Har dratt stålull over en område som jeg tok med autosol først, og det gjorde stor skade :(

Skal se om jeg får prøvd meg på dette i løpet av helga så kan jeg ta noen bilder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stålull lager striper :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min vask er voldtatt av stålull i mange år, så det er nok derfor det "funker".

På den annen side så tror jeg ikke gryter, bestikk o.l. er så veldig skånsomt heller.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive