regeli

Test av Kranzle K2160TST

Var i dag og kjøpte meg en Kranzle K2160TST hos Nordbø Båt og Maskin (Klepp/Rogaland).

Grunnen var at jeg ville ha noe som skulle holde i mangen år og holdbarhet var et stort ønske.

Her stod L/min mest sentralt og såklart litt trykk. Jeg hadde og kikket litt på andre modeller fra Kranzle, men K2160TST virket veldig portabel og kraftig nok til mitt bruk, bilvask primært.

Her er litt spesifikasjoner:

Fully automatic motor switches on/off with operation of the trigger gun

Operating pressure 140 bar/2000 psi fully adjustable (max 160 bar)

NMax inlet water temp 60oc

Nozzle 25045

Water flow 11 Ltrs/Min. @ 1400 rpm

Max suction height 2.5 m

High Pressure Hose 15 m steel braided, rubber coated

Chemical/detergent system Yes

5 m power lead with plug

Supply 230v 14 amps 1ph 50 Hz

Connection load 3.2 kw

Motor output 2.3 kw

Weight 39 kg

Dimensions 375 x 360 x 900 mm

K2160TST.jpg

Dette er sikkert den mest kraftigste en fase HT for kaldtvann en kan få tak i.

Maskin må brukes på en 16A sikring, men trenger ikke å være C karakterstikk.

90% av maskin er laget i tyskland av Kranzle og dem freser og dreier ut pumpehusene selv.

Jeg fikk opplyst at maskin vil holde 1000-2000 timer med rett bruk og ingen frost. Det er vistnok lite reperasjoner generelt på Kranzle sine HTer, men kvalitet koster.

Jeg fikk med en litt bedre pistol (Starlet), et vanninntaksfilter og en svivel M22 til pistol. Oppgradering til Starlet pistolen kostet kun noen få hundrelapper, men servicen jeg fikk i butikken var upåklagelig.

Prisen på dette ble 11204kr inkl. moms.

Eneste som er at maskin må ligge når den er i bruk pga. olje i motor, men når jeg skulle rulle ut slangen, så ser jeg fordelen slik at maskin ikke tipper. Slangen var utrolig bløt, dvs. den var like fleksi som en litt tykk skjøteledning.

Konklusjon, veldig stillegående maskin, fikk veldig bra trykk (150 bar på manometer) og mye vann. Jeg testet vannmengde i en 25L dunk i 1 min. Fikk ca. litt over 10L, så spesifikasjonene stemmer.

Prisen er kanskje litt i overkant for folk flest, men til slutt så koster alltid kvalitet og en får det en betaler for. Kranzle kan ikke sammenlignes med en maskin til 3000-4000kr.

Bilder jeg har tatt i dag: http://s1099.photobu...mview=slideshow

Kunne tenkt og lage en videosnutt og men mørket kom sigende :wacko:

Håper dette er til inspirasjon når feriepengene kommer til DCN folket :P

Endret av regeli
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med super høytrykksspyler! Har erfaring med tilsvarende spyler på jobb, og kan bare anbefale denne! vannmengde og

opplevd kvalitet er helt i en egen klasse. Skal ha denne neste gang jeg skal kjøpe spyler. Har en Foma 825 nå og den er bra den. men dette er RR :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurte litt på den med 4 hjul (599) på for å slippe at den skulle ligge, men 20kg ekstra, samme motor og 3000kr dyrere syntes jeg ble lit mye + den er jo ikke like portabel da :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med kraftig og solid spyler. :-)

Prøvde du den med Foam Cannon? Hvilken type kobling er det på denne?

Håper du oppdaterer tråden etterhvert som du får brukt den litt :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ole Gunnar, jeg testet med den vanlige Foam lancen og Autobrite sin nye type. Begge to bruker M22 kobling.

Den på Kranzle er M22 kort type innvendig, men på den andre lancen min er den lang innvendig. Merket egentlig ikke noe forskjell.

Tok en "Touchless Wash" i går kun for testing av maskin, meget bra trykk og vannmengde kunne jeg se. Kjente godt trykket i høyre arm og Starlet pistolen var enestående. Skal se om jeg får testet litt mer i morgen og muligens en liten video :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive