Gå til innhold
Christer

Ø: Vaskehall el. garasje med løftebukk, Bergen

Recommended Posts

Christer    2 911
Christer

'ning! :)

En kompis hadde BMW'en sin på PKK nylig og kom hjem med en liste lang som et vondt år, fire 2'er-feil, ingen godkjenning og et prisoverslag på 26k for utbedring av feil på bilen... dette er da en 2005-modell 525DAT.

Han luftet sine bekymringer for venner og forumbekjente angående et spesifikt problem, "oljelekkasje fra motor og girkasse" og har prøvd å få innhentet litt tilbud for fiks, og fikk beskjed om å vaske motorblokk og girkasse først og fremst for å se om det i det hele tatt er lekkasje eller om noen bare har sølt olje under påfylling. Så ringte han meg for å høre om dette var noe jeg kunne ta meg av med kjemisamlingen min...

I utgangspunktet er jo ikke dette noe problem å få gjort, men motorrommet er jo i heldekkende plast, og uansett må vi vel inn under bilen for å få gjort rent bunnpanne og girkasse.

Så - problemet er at jeg ikke har noen løftebukk, og ingen av selvvaskanleggene jeg har tilgang til har løftebukk heller.

Jeg har hørt med min mor om det er mulig å bruke vaskehallen/verkstedet på jobben hennes (der har de løftebukk), men de er midt i vedlikeholdsperioden nå og dermed er verkstedet i bruk.

Derfor spør jeg her... er det noen her i Bergensområdet som har en garasje eller tilgang til vaskehall/verksted med løftebukk jeg kunne fått låne eller leie noen timer en gang neste uke (helst tidlig i uken)? Alt jeg trenger av ekstra fasiliteter er vann, slange og muligvis en høyttrykkspyler (men kan ta med egen).

Tips og/eller tilbud mottas med takk (og kaffe). :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
daniel    30
daniel

synd jeg ikke har tilgang til Scania sitt lengre med grav, underspylingsgrav, bukker, luft osv......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig