RobinN

Nå er jeg mektig irritert...

46 innlegg i emnet

....ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!

Det som har hendt er at jeg sto parkert ute på gata, så var det en bil som rygget inn i fronfangeren min. Fått en dyp ripe + sprekk i skiltet og at fangeren sitter løst.....

..Men var heldigvis noen som så det hele og ga meg skiltnr på vedkommede som kjørte FIRMABIL... Jaja, sendt en utrolig sint mail der jeg be dem gjøre opp for seg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kondolerer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Damn, føler med deg. Men godt å høre at noen tok ansvar og noterte skiltnr - kudos og en flaske vin til vedkommende! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ufattelig irriterende!!

Skjønner ikke hva går det av folk? Hit'n'run er altfor vanlig i dagens samfunn! Heldigvis finnes det noen ærlige sjeler igjen i samfunnet!

Får håpe firmaet er av det ryddige slaget og gjør opp for seg på vettig vis! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det håper jeg og, de har ikke jobbtid akkurat nå. Så får mest antagelig mail imorgen, forhåpentligvis.

I verst tenkelige tilfelle:

Dersom de ikke vil ha noe med dette å gjøre, hvilke rettigheter har jeg? Da jeg har vitner..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Politianmeldelse og forsikringssak.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slikt er fantastiskt irriterende, håper de gjør opp for seg så du slipper masse bråk, styr og (mer) irritasjon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har jo vitner, som skrev ned nummer og så hendelsen. Og det er jo bare å forklare de at du ikke har tid, mulighet eller interesse av å diskutere med de. Han som har gjort det burde jo få ordnet opp på egne og firmaet sine veiene. Om ikke er det jo bare å annmelde pluss snakke med forsikringen, og siden du har vitner taper han ganske sikkert alikevel:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å drepe alle dine forhåpninger om erstatning, men en kompis av meg fikk bilen sparket inn på en statoil stasjon, der det var klare videobevis, han vet hvem som gjorde det, og ikke minst; De hadde tilstått!

Den saken ble anmeldt og henlagt, han måtte betale skadene selv.

Så selv om du har vitner, så betyr ikke det nødvendigvis at det hjelper noe. Håper dette ordner seg, det er svært irriterende!

Edit: Skrivefeil

Endret av Jac
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om dette er et seriøst firma,så bør de bare gjøre opp for seg.Uten noe dikk dakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å drepe alle dine forhåpninger om erstatning, men en kompis av meg fikk bilen sparket inn på en statoil stasjon, der det var klare videobevis, han vet hvem som gjorde det, og ikke minst; De hadde tilstått!

Den saken ble anmeldt og henlagt, han måtte betale skadene selv.

Så selv om du har vitner, så betyr ikke det nødvendigvis at det hjelper noe. Håper dette ordner seg, det er svært irriterende!

Edit: Skrivefeil

Tenkte å få liv i foråpningene igjen....

Dersom noen sparker inn døra di er det politisak, de henlegger jo rundbaut om dagen(avkriminalisert krim?)

Dersom noen kjører på deg er det en forsikringssak.

Dette skal da dekkes av motpartsforsikringsselskap dersom vedkommende er så kort tenkt at de ikke ønsker å betale dette av egen lomme.

Regner m dette ordner seg lykke til! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis de nekter å betale da? Hvis de er så tjukke i huet altså :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjiipt! :thumbdown:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis de nekter å betale da? Hvis de er så tjukke i huet altså :)

Så har Highline reg. nr. Hos biltilsynet står det hvilket selskap vedkommende er forsikret.

Highline selskap vil da kreve erstatning fra det andre forsikringsselskapet.

Da Highlines bil sto parkert er ikke det noen tvil om skyld.

Man har ikke lov å kjøre på biler som står stille.(Med mindre man har trikk da)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det håper jeg og, de har ikke jobbtid akkurat nå. Så får mest antagelig mail imorgen, forhåpentligvis.

I verst tenkelige tilfelle:

Dersom de ikke vil ha noe med dette å gjøre, hvilke rettigheter har jeg? Da jeg har vitner..

Jeg har en lignende sak, men ingen vitner. Mitt selskap sa at hvis det hadde vært vitner til skaden så var det veldig enkelt, for da føyer motpartens selskap seg i 99,99% av tilfellene. Å hvis ikke det skjer vinner man frem i en slags forsikringsnemd med mer enn 50% sannsynlighet for at det var motpart som forårsakte skaden. Så, få et skriftlig vitneutsagn, fyll ut skademelding med den info du har og send dette til ditt eget selskap så tar de dette videre :)

Riktignok dersom firmaet nekter skyld!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det jammen godt du har vitner Highline :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kondolerer, det er så forbanna useriøst av folk å holde på på den måten... :(

får håpe det ordner seg!!

Endret av DR.B
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenker jeg ser hva firmaet svarer. Dersom de ikke vil så fyller jeg ut skademelding og leverer til forsikring med navn og telefon nr på 2-3 vitner... Der motparten rett å slett har stukket av. :) Så får jeg rådføre meg ang anmeldelse, muligens forsikringen anmelder saken selv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjedelig. Men samtidig, rimelig flaks at noen så skiltet! Håper det løser seg. Ble selv påkjørt, på parkeringsplass. Noen rev av hele stptfangeren og hang den på igjen uten noen lapp eller beskjed. Den dag i dag mangler det noen klips, og har fortsatt ikke hørt noe fra synderen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurdere å sette på kamera foran og bak på bilen, har jo ryggesensor bak. Kan montere fram org og da min modulboks tillater det. Programmere til å automatisk filme om noe er nærmere enn 10 cm....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive