Gå til innhold

Få "nytt vindu" Glans?


MB190

Recommended Posts

Poler vinduet med en vanlig glasspolish for å fjerne alle etsemerker, belegg og andre urenheter. Forsegle så ruten med en glassforsegling. Dette er enkleste metode og produkter fra de aller fleste produsenter duger :)

Skal man ta det et skritt lenger og gjøre et forsøk på å fjerne riper/defekter fra glasset så må man anskaffe spesielle pads og midler til formålet, samt roterende maskin hvis du ikke har dette. Det er dog en veldig tung og vanskelig jobb som ofte ender med skadede ruter eller at man gir opp, da glass er ekstremt hardt og ømfindtlig for varme.

  • DCN Poeng 1

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Carpro-ceri-glass Har jeg fått inntrykk av at skal være ok saker. Ikke fått testet enda her, men skal få handlet den da jeg har en volvo her med noe sliten fruntrute..

Som sealer er Nanolotus, Nanolex og RainX gode, men det er flere som har glassforseglere etterhvert som skal være bra..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange liker Aquapel fordi det kommer i ampuller, og en ampulle skal angivelig dekke alle ruter på en bil.

Personlig syns jeg en slik dosering er litt dum, fordi det slites mye raskere bort på frontruten med viskerne enn det gjør på resten av rutene.

En sprayflaske med Nanolex, Nanolotus eller Rain-X holder forøvrig i flere år til din egen bil. Da syns jeg heller ikke at Aquapel kommer spesielt billig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...