Krisse

Hjelp til dekktrykk

En kompis har kjøpt nye hjul til Audi A3'en sin. Det er Goodyear Eagle F1 dekk, med RS6 II felger, 235/35/19 :) Er det noen som vet hvilket dekktrykk det skal være på disse dekka? Eier vet ikke, så da prøver vi her :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier å være rundt 3 bar i store felger med lav profil dekk. Hva som er anbefalt til type bil, dekk og felg vet jeg ikke.

Hvis ikke du får noe bedre svar, så kan du fylle 3 bar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 19" med 285 bak kjører jeg 3,1 bak og 2,8 foran med 245 bredde foran... Men dette er dog bmw da..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opp mot 3 bar er det eg og tenker på her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er egentlig for store, så står ikke noe i dør eller vognkort.... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på denne tråden da jeg har BMW E46 med samme dekkstørelse. Lurer også på hvilket dekktrykk jeg skal ha

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt over, så kjører jeg rundt 3. Er aldri noen direkte fasit da dekk er forskjellige og..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min BMW E92 på 19" 225/35 og 255/30 så kjører jeg 45 psi foran, og 47 psi bak. På min BMW E36 M3 med 225/45x17" og 245/40x17" så kjører jeg 40 psi foran og bak.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, blir vel ca 3 bar da tenker jeg :) Noen som vet hva som skjer hvis man blir stoppet med hjul som bygger ca 2-4cm utenfor skjermene i en eventuell kontroll? Er vel ikke helt lovlig med de hjula egentlig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, blir vel ca 3 bar da tenker jeg :) Noen som vet hva som skjer hvis man blir stoppet med hjul som bygger ca 2-4cm utenfor skjermene i en eventuell kontroll? Er vel ikke helt lovlig med de hjula egentlig :)

Avskilting.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avskilting.

Såpass ja, eier vet at det ikke er lov, men det ser så kult ut, så jeg skjønner at han prøver seg :) :) Må virkelig si at hjula kledde A3'n veldig bra :)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva i all verden for innpress er det på disse felgene om de stikker 2-4 cm utenfor skjermen med 235 dekk på en A3?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva i all verden for innpress er det på disse felgene om de stikker 2-4 cm utenfor skjermen med 235 dekk på en A3?

Hakke peiling, eier skal måle litt når han setter de på (få dager til regner jeg med) :)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hakke peiling, eier skal måle litt når han setter de på (få dager til regner jeg med) :)

Er jo bare å se på baksiden av felgen hva innpresset er, istede for å begynne å måle...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Minner meg om en Golf IV jeg hadde i 2000 med 19", har alltid kjørt på mellom 36 og 40 psi på mine hjul, mener jeg hadde det på disse også. Hadde så Golf'en på service på merkeverkstedet i Lørenskog. Henta bilen og kjørte knappe 100 meter og merket at noe var galt, rygget tilbake og da står mekanikeren der og sier han måtte slippe ut luft av hjulene det var alt for mye...... Tok luftfylleren og fyllte opp selv.

En annen gang, jeg tok bilen inn for å bytte pluggledninger på det samme verkstedet hadde de bestilt feil så mekanikeren gikk og hentet pluggledninger fra en bruktbil, men tror du de sa noe når jeg skulle betale? Nope, da jeg spurte hvorfor de skulle ha fullt betalt for godt brukte pluggledninger ble han litt satt ut og det hele endte med at jeg måtte betale for jobben med å bytte dem men ikke ledningene. Heldigvis ventet jeg på bilen denne gangen. Gamle minner.

Endret av Marius_B
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive