phantomblot

Polering - Fredrikstad

Jeg skal selge bilen, og ønsker at kjøperen skal få en skikkelig go'opplevelse av den fine fargen.

Bilen er en '02 Volvo V70 Ocean Race, og trenger vel da rens, polering og voksing? Lakken har stort forbedringspotensiale så dette er et supereksemplar å lage før/etter bilder av :-)

Det skader ikke om plast på fangere og hjulbuer etc får seg litt stell også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brynhildsen autospa, eller Andreassen autospa, de er vel i nærheten av deg, og leverer "Top of the line" arbeid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eventuelt Petter i Halden

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flinke folk nevnt allerede. Petter og Torgeir/TAS kan virkelig Volvo-lakk. Brynjar også selvsagt, men han bruker energien på andre ting for tida, virker det som. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det ikke er for langt å kjøre opp til ÅS med bilen så kan jeg helt klart hjelpe deg med denne. Lekker blåfarge dette her som etter en real runde tar seg meget godt ut!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleder meg til denne bilen neste helg...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleder meg til denne bilen neste helg...

Da kommer den i gode hender :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn, da er vi igang. Skarru kjøpe bil av meg, skal du være litt glad når du drar :-)

* Nye skilt bestilt. Originalskiltene fra '02 er ikke akuratt freshe :-)

* Koder lest ut. Ny kupetempsensor-vifte bestilt.

* Skiltplater hentes i morra.

* Sommerdekkene bærer preg av å ha vært med litt slitte bærearmsforinger (byttet!). Hvor finner jeg fornuftige 225/45/17 til kupp-pris?

* Småbulkretter svarer ikke på mail. Noen tips til småbulkrettere i Østfold?

* Skulle hatt ett innetrekk til høyre bakdør. Sendt mail til Bildesign.

Litt bilder for å inspirere Petter :-)

post-4160-0-50746300-1330282157_thumb.jp

post-4160-0-52805600-1330282048_thumb.jp

post-4160-0-60081100-1330282047_thumb.jppost-4160-0-77834600-1330282044_thumb.jp

post-4160-0-72371400-1330282043_thumb.jp

post-4160-0-72371400-1330282043_thumb.jp

post-4160-0-77834600-1330282044_thumb.jp

post-4160-0-60081100-1330282047_thumb.jp

post-4160-0-52805600-1330282048_thumb.jp

post-4160-0-50746300-1330282157_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her ja. Litt å ta i, men dette skal vi få bedre enn utgangspunktet.

Tror ikke jeg har skinnfarge til denne, men har en jeg kan prøve å blande selv til de væreste stedene.

Venter bare på at bilen kommer torsdag eller fredag jeg nå. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Petter får nok god skikk på denne:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er er en 7-8 småbulker rettet, nye skilt montert, litt pærer bytta, klimatemp fikset, all mulig dritt tatt ut av bilen, så da begynner det å nærme seg leveringsklart til Petter.

Trenger også noen bilder med de litt finere sommerhjula, så jeg slenger med to stk baki bilen i tilfellet været er slik at jeg må ta bilder før jeg kjører hjem.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har bilen vært hentet ut av tidsmaskinen.

Wow!!!!

Kanskje petter kommer med bilder og beskrivelse så dere får se selv. Mulig dere er godt vant, men jeg fikk bakoversveis. Petter så ikke ut som han var hypp ut på klem, men han hadde fortjent det! Jeg har hatt bilen i 7 år, og den ser mye bedre ut nå enn den noen gang har gjort så lenge jeg har hatt den. Helt utrolig.

Farvel "Vi-vasker-bilen-din-for-en-hundrings", hallo "gritguard-prickbort-mf-waffel-mitt-sjampoo-felgbørste-og-elefantfett".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Petter er magiker han :)

Bare å holde den sånn nå, så 100lappvasken må bort ja :D

Blir moro å se bilder om Petter kommer med det..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og da ble det plutselig ikke salg av bilen alikevell?? Hehe :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, det er ikke helt umulig jeg beholder den nei.

Jeg må si det har vært en skikkelig aha-opplevelse å lese og se hva dere kan gjøre med overflatetilstanden til en bil. En takk til alle sammen som tar seg jobben med å lage flotte "Show & Shine" og andre innlegg.

Når man har hatt en bil en stund, uten å vite hva som er fornuftig vask og vedlikehold, så mister den jo nybil-følelsen rimelig fort. Når man på toppen av dette ikke vet hva som kan fikses innen rimelighetens grenser, så gir man jo på en måte litt opp etter en stund.

Det er rett og slett demotiverende å ta gubbevask og polering når du vet jobben innebærer å bli minnet på alle riper, parkeringsbulker og skinn som ikke blir fint. Men ikke nå lenger. Ikke vits i å gi opp om det er småbulker, riper eller sjabby seter.

Her er et prøvebilde fra i går kveld. Bilen ble litt støvete på tur hjem igår, så jeg skal skylle over, tørke og ta nye bilder etterpå. Hvitbalansen er satt etter fronlysene, så det ble litt vel mye xenon-look av halogenlyktene :-). Petter må si ifra hvis han vil jeg skal vente til han evnt har laget en Shine&Show.

02v70nohdr.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive