Ejay

CG Celeste Dettaglio vs SV Concorso

25 innlegg i emnet

Har i dag prøvd ut det nyeste innkjøpet mitt, CG Celeste Dettaglio, og tenkte å prøve denne mot SV Concorso. La først på et lag med CG Blacklight og smørte på Celeste'n på ene halvdelen på panseret og Concorso på andre halvdel. Konklusjonen blir at Swissvax er helt konge. Ikke overraskende. Kan ikke se noe forskjell, men Celeste'n kjennes ikke like glatt ut som Concorso'n. I tillegg er Swissvax'n MYE lettere å både ta på bilen og buffe av. Også lukter'n godt. Celeste'n er mer eller mindre luktfri.

Har mere tro på at holdbarheten til SV er bedre enn denne voksen fra CG også. Selvfølgelig glemte jeg å ta bilder mens jeg dreiv på, men kan se om jeg rekker å legge ut et bilde i morgen.

Endret av Ejay
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

av rein nysgjerrighet, er dette CG Celeste dettagilo V2?

har en slik på vei i posten... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har begge selv, men har ikke testet Concorso enda. Celesten er rimelig hard og tung å legge og ett helvette å buffe om du ikke legger tyyyyyyyynt :)

Synes dog holdbarheten på Celeste er god til en "look voks" å være, og den har en aldeles nydelig dybde og wetlook.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pics Tommy? ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er litt tyngre og jobbe med, men er ikke "fet" om en skal si det slik, denne må påføres i meget tynne lag, ellers blir den for hard og jobbe med.

Skal ikke være så sikker på holdbarheten her, testet selv celeste på min privatbil....holdt i over 6mnd før jeg vasket den av til slutt! :D

Endret av Tom Christian
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

av rein nysgjerrighet, er dette CG Celeste dettagilo V2?

har en slik på vei i posten... :)

Denne var feilsendt fra Scandicshine, så har ikke bestilt denne selv, men står ingenting om V2, så tipper dette er V1.

Får håpe det er V1 iallefall, har skjønt at V2 skal være lettere å påføre og buffe av.

Men boksen var iallefall brukervennlig, synes SV sine bokser kan være litt sånn at man må "grave" nedi.

Gi en update på hvordan den V2-voksen er når den tid kommer da...!

Pics Tommy? ;)

Bilder kommer....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke verdens beste bilde, hadde det litt travelt.

Ble blankt og fint. CG på venstre side og SV på høyre side.

Sånn utseendemessig synes jeg de ser like ut.

Blir vel til å vaske bilen på søndag, så skal da ta et par bilder av beading/sheeting.

Tviler på om det er noe særlig forskjell på disse, selv om SV kjennes glattere ut.

post-2914-0-93669500-1330090644_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne var feilsendt fra Scandicshine, så har ikke bestilt denne selv, men står ingenting om V2, så tipper dette er V1.

Får håpe det er V1 iallefall, har skjønt at V2 skal være lettere å påføre og buffe av.

Men boksen var iallefall brukervennlig, synes SV sine bokser kan være litt sånn at man må "grave" nedi.

Gi en update på hvordan den V2-voksen er når den tid kommer da...!

Bilder kommer....

skal prøve på det :) jeg kan ikke annet enn å sammenlikne med pete's 53 da.. eneste voksen jeg har og har brukt. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket med CG, de sa til oss at det er kun V2 som eksisterer nå, men skal sjekke litt mer så vi er 100% sikker:D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket med CG, de sa til oss at det er kun V2 som eksisterer nå, men skal sjekke litt mer så vi er 100% sikker:D

Hadde vært morsomt å vite ja. .-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som v2 skal ha ett merke på seg med tre røde dødningehoder og v2 ved siden av.

V2Celeste232.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke reelt dessverre Oluf :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som v2 skal ha ett merke på seg med tre røde dødningehoder og v2 ved siden av.

V2Celeste232.jpg

Det var det jeg reagerte på når jeg endelig fikk den at det ikke var der.

Den virka også hard. Men kanskje den faktisk er mykere enn v1 fordiom?

Hvertfall hardere enn pete's 53.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke reelt dessverre Oluf :)

Ikke? :(

Jaja, bedre lykke neste gang, er det ikke det dem sier? :P

Hørte du var "in town" her forleden. Du var ikke tilfeldigvis innom Chlaser'n på Amfi-Steinkjer? Var en kar som ligna fælt på deg som vandra der inne, men han snakka trøndersk og dro på ei dame innigjennom butikken, så jeg fant ut att det ikke kunne være deg, med mindre du hadde slått deg skikkelig i hodet og kidnappa fruen i beruset tilstand.

Det var det jeg reagerte på når jeg endelig fikk den at det ikke var der.

Den virka også hard. Men kanskje den faktisk er mykere enn v1 fordiom?

Hvertfall hardere enn pete's 53.

Celeste er den hardeste voksen jeg har i samlingen i hvertfall (dvs av de jeg har rukket å teste)

Endret av Bilpleie gærning
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke? :(

Jaja, bedre lykke neste gang, er det ikke det dem sier? :P

Hørte du var "in town" her forleden. Du var ikke tilfeldigvis innom Chlaser'n på Amfi-Steinkjer? Var en kar som ligna fælt på deg som vandra der inne, men han snakka trøndersk og dro på ei dame innigjennom butikken, så jeg fant ut att det ikke kunne være deg, med mindre du hadde slått deg skikkelig i hodet og kidnappa fruen i beruset tilstand.

Celeste er den hardeste voksen jeg har i samlingen i hvertfall (dvs av de jeg har rukket å teste)

Såpass!

Jeg fikk lava samtidig med celesten.. den var jo helt motsatt! den nærmest smeltet på påføringspaden så fort man var borti..

Endret av Kenni
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen tips til å gjøre Celeste'n litt lettere å påføre, anyone?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noe problem å påføre spør du meg, går greit å buffe også så lenge du legger tynt :)

Endret av Bilpleie gærning
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eneste som egentlig kan gjøre "vanskelige" vokser enklere å legge, er å varme voksen litt og/eller bruke en fuktig appl.pad.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke verdens beste bilde, hadde det litt travelt.

Ble blankt og fint. CG på venstre side og SV på høyre side.

Sånn utseendemessig synes jeg de ser like ut.

Blir vel til å vaske bilen på søndag, så skal da ta et par bilder av beading/sheeting.

Tviler på om det er noe særlig forskjell på disse, selv om SV kjennes glattere ut.

Hvordan går det med sammenligningen? Noen endringer?

Endret av Kenni
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan går det med sammenligningen? Noen endringer?

Pendler på salta veier denne uka, så blir en god vask på fredag.

Skal få lagt ut bilder av beading/sheeting og så får vi se om det virkelig er noe forskjell hittil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive