Gå til innhold
Leaf

Skumkanon til gammel Kärcher

Recommended Posts

Leaf    0
Leaf

Hi all!

Jeg har en gammel Kärcher høytrykkvasker og klarer ikke å se på bildene av adapterne til skumkanonene om det vil passe. Noen som har kjennskap til eller klarer å se dette bedre enn meg? Tipper høytrykkvaskeren er ca 15(!) år gammel - still going strong :)

bilde%201.JPG

bilde%202.JPG

bilde%203.JPG

På forhånd takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Vet ikke om den kan taes fra hverandre innerts ved skaftet?

Uansett kan en kjøpe ny lanse som en kan koble på skumkanoner om du ønsker, gjengene som er der du skrur på slangen på maskinen er ofte lik mellom flere merker også.

Stor maskin du har?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anders_Aa    151
Anders_Aa

Ut ifra bildene virker det som om du bare har tatt bilde av koblingen til "tuppen" av spyleren.

Hvis du kan løsne hele spyleren fra selve håndtaket helt innerst, tror jeg det er her du fester munnstykker osv. Og da skal det mest sannsynlig være vanlig Kärcher kobling.

Edit: Ops...allerede et svar :)

Endret av Anders_Aa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MadsH    44
MadsH

Min karcher som er rundt 25år (still going..) har vanlig standard kobling som fungerer fint med skumkanonen.. Dog annerledes pistol.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leaf    0
Leaf

Takk for svar. Jeg prøvde å vri helt innerst ved pistolgrepet, men den rikket seg ikke. Skal prøve igjen. Det jeg har demontert er bare et plastdeksel helt ytterst på tuppen.

@MadsH: Har du den overgangen med gjenger (HDS), eller vanlig?

lance-fittings.jpg

@truhaa: Den er ikke så veldig stor og kraftig, men den fungerer brillefint for mitt bruk. Kärcher 570 heter den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TunkX    11
TunkX

Takk for svar. Jeg prøvde å vri helt innerst ved pistolgrepet, men den rikket seg ikke. Skal prøve igjen. Det jeg har demontert er bare et plastdeksel helt ytterst på tuppen.

@MadsH: Har du den overgangen med gjenger (HDS), eller vanlig?

lance-fittings.jpg

@truhaa: Den er ikke så veldig stor og kraftig, men den fungerer brillefint for mitt bruk. Kärcher 570 heter den.

Heisann, samme spyler`n som jeg har! Den er fra 1986 (made in W-Germany !), kostet da ca 3000kr ,-. Den er fremdeles like god, skikkelig kvalitet fra den tiden Karcher virkelig var bra saker. :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leaf    0
Leaf

Ja den fin. Testet en Kärcher 3700 her om dagen. Da skjønte jeg hvor bra den gamle traveren er.

Har du skumkanon til din? Har ikke helt bestemt meg for om jeg kommer til å kjøpe det.

Fikk meg til å tenke på en rattkjelke jeg kastet i vinter med senterkopp på rattet med Made in USSR!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TunkX    11
TunkX

Ja den fin. Testet en Kärcher 3700 her om dagen. Da skjønte jeg hvor bra den gamle traveren er.

Har du skumkanon til din? Har ikke helt bestemt meg for om jeg kommer til å kjøpe det.

Fikk meg til å tenke på en rattkjelke jeg kastet i vinter med senterkopp på rattet med Made in USSR!

USSR!!! Fantastisk...... :thumbs:

Nei, jeg har ikke skumkanon til min. Bruker Surfex på lavtrykkskanne til prewash, veldig effektivt. Men klart skumkanon er mere gøy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig