Gå til innhold
Hassel

Lakkere kanaler på 240

Recommended Posts

Hassel    4
Hassel

Heisann!

Tenke at fremover mot våren/sommeren så skulle jeg lakkere opp kanalene mine på bilen i samme fargen som bilen.. Noen som har noen erfaring på hvordan gjøre dette? Har sandblåsings-utstyr, men litt redd for å bruke det i kanalen hvis det er rust, har ingen kunnskap på sveising.. :/

Noen forslag til hvordan gjøre dette? Og hvor få tak i lakk? :) Også vurdert sølv hammerite, men mye bedre å ha lakk i samme farge syns nå jeg :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
EspenL    60
EspenL

Kanalene? De man finner UNDER bilen? I bilens farge? :P

Ville ikke engang vurdert å bruke noe annet enn en egnet antirustgrunning og noe tectyl-lignende guffe oppå der igjen. De får mye juling fra steinsprut, salt og whatnot. Vanlig lakk er ikke laget for å tåle det.

Ang. sandblåsing: Hvis det er (overflate-)rust i dag, sandblås i vei! Siste du vil gjøre er å lakke oppå rust og la det stå og råtne for seg selv. Veldig tilfredsstillende å se rent metall titte frem bak rusten også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bigbird    11
Bigbird

Hvis det er rust i kanalene så kommer der gjennom før eller siden. Det må jo taes om du skal lakke, ellers er jobben forgjeves. Tviler på at du finner nevneverdig rust om du ikkje kan sjå symptomer på det.

Lakk blander eit lakkverksted til deg om du vil gjøre jobben sjølv. Om du har 0 erfaring med lakking kan det være greit å bruke spraybox. Blir ikkje 100%, men det blir det heller ikkje første gang med pistol.

Du trenger silikonfjerner, grunning, lakk og evt klarlakk om det er det på bilen (metallic)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
-volvoRsport-    3
-volvoRsport-

Ville ikke engang vurdert å bruke noe annet enn en egnet antirustgrunning og noe tectyl-lignende guffe oppå der igjen. De får mye juling fra steinsprut, salt og whatnot. Vanlig lakk er ikke laget for å tåle det.

Er jo mange biler som har lakkerte kanaler med bodyskydd under lakken. Ser ikke noe problem med det, og har aldri hatt noe problem med det selv heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hassel    4
Hassel

Ang. sandblåsing: Hvis det er (overflate-)rust i dag, sandblås i vei! Siste du vil gjøre er å lakke oppå rust og la det stå og råtne for seg selv. Veldig tilfredsstillende å se rent metall titte frem bak rusten også :)

Du har sett kanalene på en 240? :) Dem er veldig synlig og gjør seg sinnsykt godt i bilens farge! :)

Tviler ikke på at det er godt å se rent metall under :) Tror ikke det er stort med rust da jeg ikke har sett noe forløbig, men vet aldri hva forrige eier har gjort.... :/

Hvis det er rust i kanalene så kommer der gjennom før eller siden. Det må jo taes om du skal lakke, ellers er jobben forgjeves. Tviler på at du finner nevneverdig rust om du ikkje kan sjå symptomer på det.

Lakk blander eit lakkverksted til deg om du vil gjøre jobben sjølv. Om du har 0 erfaring med lakking kan det være greit å bruke spraybox. Blir ikkje 100%, men det blir det heller ikkje første gang med pistol.

Du trenger silikonfjerner, grunning, lakk og evt klarlakk om det er det på bilen (metallic)

Hvor burde jeg kjøpe grunning og lakk da? :) Klarlakk må på da det er det på resten av bilen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
svenrik    41
svenrik

Da jeg hel-lakkerte min tidligere 740 Turbo for et par år siden ble det lagt på bodyskyts, og deretter sprøytet i bilens farge. Var veldig fornøyd med det :)

Overflaterust ble sandblåst, mens resten av kanalen blei pusset ned og gjort vanlig grunnarbeid på før lakkering.

Anbefaler å gjøre skikkelig jobb med en gang hvis du skal utbedre rustflekker, dette vil du ha igjen for.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hassel    4
Hassel

Bare å droppe detta :P Så litt på den og tenkte og stuka..Så kom jeg på at jeg har noen store svarte lister over som ødelegger det ;)

Endret av Hassel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig