ØrjanA

ØrjanA sin BMW E61 525DAT (Selges)

49 innlegg i emnet

Da var det jaggu "ny" bil på tunet her. Touranen forsvant FORT. Lå bare ute knapt 2 dager. Renaulten har vi jo forsøkt å selge i lang lang tid med heller dårlig hell. Gikk til slutt lei og satte meg ned på finn.no og fant aktuelle biler som stod hos forhandlere som ville ta innbytte. Sendte vell en ca 15-20 mailer på aktuelle biler som var alt fra VW, Skoda, Audi, BMW og MB. Kun et fåtall svarte og kun 2 virket seriøst intressert i å gjøre en byttehandle der vi faktisk fikk en pris vi kunne være fornøyd med for Renaulten. Det andre alternativet var en MB E270TCDI Avantgarde, men med 100.000km mere på telleverket dårligere utstyrt og faktisk litt dyrere. Valget falt da på en Silber Grau 2004 BMW E61 525DAT med 151.000km på telleverket. Utstyrslisten er lang og inneholder følgende:

Code

S205A AUTOMATIC TRANSMISSION Automatic transmission

S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL Sports leather steering wheel

S261A SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS Side airbags for rear passengers

S386A ROOF RAIL Roof railing

S402A PANORAMA GLASS ROOF Panorama glass roof

S417A SUNBLINDS FOR REAR SIDE WINDOWS, MECH Roller sun visor, rear door

S423A FLOOR MATS, VELOUR Floor mats velours

S428A WARNING TRIANGLE Warning triangle and first aid kit

S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Interior mirror with automatic-dip

S435A WOOD TRIM Fine wood trim

S441A SMOKERS PACKAGE Smoker package

S464A SKIBAG Ski bag

S488A LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER Lumbar support, driver and passenger

S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Seat heating driver/passenger

S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM Headlight cleaning system

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S522A XENON LIGHT Xenon Light

S524A ADAPTIVE HEADLIGHTS Adaptive Headlights

S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Automatic air conditioning

S540A CRUISE CONTROL Cruise control

S563A LIGHTS PACKAGE Light package

S589A LT/ALY WHEELS/STAR SP. 122 W RUNFLAT BMW LA wheel, star spoke 122

S605A TELEMATIC PREPARATION Telematics preparation

S607A TELESERVICE PREPARATION Preparation, Teleservice

S609A NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional

S610A HEAD UP DISPLAY Head-up display

S612A BMW ASSIST BMW Assist

S620A VOICE INPUT SYSTEM Voice control

S638A CAR TELEPHONE PROFESSIONAL Car telephone Professional

S672A CD CHANGER BMW FOR 6 CDS CD changer for 6 CDs

S676A HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM HiFi speaker system

S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVD

L801A GERMANY VERSION NATIONAL VERSION GERMANY

S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Dealer List Europe

S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Operating instructions German

S8SAA COUNTRY SPEC. RELEASE OF NAVIGATION Navigation access request,country-spec.

S8SBA COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELEMATIC Telematics access request,country-spec.

S8SCA COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELESERVICE Telematics access request,country-spec.

S8SPA COP CONTROL Control unit CO2

S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Omission of outer-skin preservation

S999A ORDER CONTROL FIRST DEALER CARS Job control "HEA"

S216A SERVOTRONIC HYDRO STEERING-SERVOTRONIC

S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Kilometre speedo

S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS White direction indicator lights

S851A LANGUAGE VERSION GERMAN Language version German

De orginale hjulene er byttet ut med 17" BMW design på vinter med 235-45-17 og på sommeren så er bilen skodd med BBS CH i 8,5"x19" foran og 9,5"x19" bak med henholdsvis 245-35-19 foran og 275-30-19 bak. Disse felgene leveres til oppussing da de er noe kantkjørt. I samme slengen blir de lakkert litt mørkere en de er orginal. Litt usikker, men sikkter mot VW sin United Gray eller VW sin Platinagrå. så får vi se ;)

Motoren er en 2,5l R6 Diesel på 177hk og 400nm. Akkurat passe ;) Denne er i skrivende stund orginal noe den mest sannsynlig forblir selv om det frister med 220hk og 485nm... Bilen er ellers i ganske så bra stand og bærer ikke preg av alder/km.stand. Noe er det selvfølgelig, men ikke noe kostbart. BIlen er koste på ganske gode summer senest uken før vi overtok ble den kostet på 42.000.- i service og diverse reparasjoner :D Alle de store kjente dyre feilene på E60/E61 er rettet på denne :) Noe planer har jeg, men det strekker seg som sagt til oppussing av sommerhjul, soting av vinduer, iPhone/iPod tilkobling og muligens litt senk. Bak er det grei skuring. Luftfjæring som senkes med diagnose, men foran må det byttes fjærer/fjærbein.

Akkurat nå ser bilen ut som på bildene under. Skal ta en skikkelig shining av lakken og innvendig, men det blir ikke før i slutten av mars mnd. Det kommer det egen tråd på.

IMG_0800.jpg

IMG_0801.jpg

IMG_0802.jpg

IMG_0803.jpg

IMG_0804.jpg

IMG_0805.jpg

IMG_0806.jpg

Endret av ØrjanA
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og gratulerer med ny bil! Flotte disse 5 seriene, kommer du til og bli glad i. Veldig fin å kjøre, og med god motor i denne også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med en flott bil! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulere med ny bil:) Er jo grisekule å se på, synes ikke mb i samme årsmodell er noe særlig å se på(nye er finda). Har lyst til å bytte inn i en 520, 2007mod kanskje.. Skal prøve en i morgen, men tror ikke det blir den. Gleder deg vel til vår og varmere vær så du får gnikka litt på børsa:)?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med flott Bimmer! Head-up display er fine greier :)

Hva slags frontfanger er det forresten?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil! E61 er gode biler :)

Et par ting jeg ville gjort er å kjøpe senterkopper til felgene med BMW-logo, og tenkt på annen frontfanger. Er det Rieger som står på nå? Synes den er penere med orginal eller M-Sport, men det er min mening :)

Tror sommerhjulene kan bli tøft! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med ny bil.

Trenger du fremfjører, så er det bare å si ifra.

Har et eibach pro sett.. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil Ørjan ! :thumbup:

Denne kommer til å bli enda finere når du får gjort tingene du nevner. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakk om å bytte seg oppover i forhold til Renaulten. Gratulerer med lekker bil! Selv om jeg er MB-mann, skjønner jeg lysten på en E61 fremfor W/S211.

Jeg likte frontfangeren. Den står seg godt til de andre kurvene i frontpartiet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med flott familietralle.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og gratulerer med ny bil! Flotte disse 5 seriene, kommer du til og bli glad i. Veldig fin å kjøre, og med god motor i denne også :)

Takk takk. Veldig godt fornøyd med bil og motor. Deilig lyd av 6`ern og herlig trekkraft i den :)

Gratulerer med en flott bil! :)

Takk for det :)

Gratulere med ny bil:) Er jo grisekule å se på, synes ikke mb i samme årsmodell er noe særlig å se på(nye er finda). Har lyst til å bytte inn i en 520, 2007mod kanskje.. Skal prøve en i morgen, men tror ikke det blir den. Gleder deg vel til vår og varmere vær så du får gnikka litt på børsa:)?

Takk takk.Liker E61 meget godt. 2007 Modellen har jo facelift da om den er produsert etter 03.2007 om jeg ikke tar helt feil?

Gratulerer med flott Bimmer! Head-up display er fine greier :)

Hva slags frontfanger er det forresten?

Takk for det. Head Up displayet er konge. Hadde trodd det ville være litt i veien, men funker veldig bra :)

Frontfangeren er AC Schnitzer. Meget tøff synes jeg :D

Gratulerer med flott bil! E61 er gode biler :)

Et par ting jeg ville gjort er å kjøpe senterkopper til felgene med BMW-logo, og tenkt på annen frontfanger. Er det Rieger som står på nå? Synes den er penere med orginal eller M-Sport, men det er min mening :)

Tror sommerhjulene kan bli tøft! :)

Takk for det. Nye senterkopper/emblem er på vei så det kommer. Blir hvit/Karbon BMW logo og ikke hvit/blå som orginal. Kommer til å bytte alle de andre BMW embleme til de samme. Blir også nye emblem på BBS hjulene. Også disse i karbon.

Frontfangeren blir IKKE byttet. er AC Schnitzer front. Orginalfronten blir for tamm og M-tech fronten synes jeg har alt for stor åpning i fronten pluss det at "alle" har den!

Grattis med ny bil.

Trenger du fremfjører, så er det bare å si ifra.

Har et eibach pro sett.. ;)

Takk takk Petter.

Skal ha det i bakhodet ;)

Gratulerer med flott bil Ørjan ! :thumbup:

Denne kommer til å bli enda finere når du får gjort tingene du nevner. :)

Takk for det Ole Gunnar :)

Snakk om å bytte seg oppover i forhold til Renaulten. Gratulerer med lekker bil! Selv om jeg er MB-mann, skjønner jeg lysten på en E61 fremfor W/S211.

Jeg likte frontfangeren. Den står seg godt til de andre kurvene i frontpartiet.

Takk takk.

Ja ble litt av et bytte oppover i forhold til Meganen selv om den var nyere med mindre km på seg så er dette en helt annen verden, men så kostet den vell også ca 4.ganger så mye som en Megan den gangen også ;)

Grattis med flott familietralle.

Takk Takk Tommy :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer! Tipper du smiler både på vei til garasjen og bak rattet!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det. Head Up displayet er konge. Hadde trodd det ville være litt i veien, men funker veldig bra :)

Frontfangeren er AC Schnitzer. Meget tøff synes jeg :D

Var stilig ja!

Bakvinduspusseren kan forresten enkelt rettes ved å; låse opp bilen, åpne bakvinduet, så kan du justere vinduspusseren etter slik du ønsker å ha den ;)

Og en annen ting; hold inn "låse-opp-knappen" på nøkkelen, så åpner "alt" seg :) (låse-knappen for å lukke alt igjen)

Følte bare for å si det :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer! Tipper du smiler både på vei til garasjen og bak rattet!

Takk takk. Smiler bare med tanken på å skulle kjøre den ;)

Var stilig ja!

Bakvinduspusseren kan forresten enkelt rettes ved å; låse opp bilen, åpne bakvinduet, så kan du justere vinduspusseren etter slik du ønsker å ha den ;)

Og en annen ting; hold inn "låse-opp-knappen" på nøkkelen, så åpner "alt" seg :) (låse-knappen for å lukke alt igjen)

Følte bare for å si det :D

Har justert den, men den må nå justeres på akslingen til viskermotoren. Forsøkte å justere den ved å åpne glasse, men den gikk hele tiden så langt ned igjen at den stoppet på lakken! Når jeg flyttet den på akslingen så tok jeg den et hakk for langt.

Takk for tipsene, men visste om det alt ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, hadde en følelse på at du kanskje visste det. Men det tok meg nemlig et år, å finne ut av alle disse småtingene som skjuler seg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ny flott bil Ørjan, greit med plass i den også . Blir moro å se shine på denne..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, hadde en følelse på at du kanskje visste det. Men det tok meg nemlig et år, å finne ut av alle disse småtingene som skjuler seg :)

Ligger mye rare og skjulte finesser i dagens biler så ikke alltid like lett å få med seg alle i begynnelsen ;)

Gratulerer med ny flott bil Ørjan, greit med plass i den også . Blir moro å se shine på denne..

Takk takk Truls.

Er ganske mye bedre plass i denne her. I Meganen var avstanden til forseteryggene så liten at minsteman i huset her ikke hadde noe problem med å sparke i setryggen når han satt i bilstolen sin. I Bimmern har han ikke sjangs i havet å nå frem til forseteryggen med beina sine :D , men så er jo bilen nesten 35cm lengre en Meganen også da og nesten 45cm lengre en Touranen!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med "ny" bil Ørjan.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med fin bil :thumbs: er det soft washen på oppsal? ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

grattis med ny brukt bil ^_^ ..godt valg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive