Gå til innhold

Valg av bokstaver på nye skilt.

Recommended Posts

Øyvind A S
Skrevet

Når modern bestilte bil i høst, (som hun enda ikke har fått) så sa Møller at de hadde til enhver tid SV, ZZ og BS liggende, men modern ville ha TV, siden hun hytte i, og aner fra, S&Fj.

Skrevet

Liker å ha skiltnummer fra der jeg er fra og der bilen hører hjemme, selv om biltilsynet ikke alltid er like villig til å bytte nummer på bilen hvis en kjøper bil "utenombys"! Sikkert stas med BS skilter på bilen, men synes hele den greia der er litt komisk :P

For min egen del synes jeg det å ha morsomme/like sifre er mest stas :)

Skrevet

Men, så tidlig i tråden at bærumsskilter gjør bilen lettsolgt..?? Jeg kjøper helst ikke biler fra plasser med mye salting om de ikke har vært eid av en detailer ihvertfall, eller jevnlig tektylert.Hørt at det er veldig mye salt på østlandet.Om jeg skulle kjøpt bil i Norge er østerdalen og de kaldeste plassene i landet valget, men ikke blitt til enda :P Henter ny arbeidsbil i Molde i helga.Der er det vel også litt salting, men aner ikke hvor bilen har gått mest..

Regner med de som evt. skal kjøpe bilen skjønner at den ikke har gått i Bærum når de må hente den i f.eks Tromsø :) , men det er visst ikke noe særlig populært å ha en ZE registrert bil i de finere strøkene sørpå. Dette er noe han gjør fordi bruktmarkedet er ganske tøft for tiden, selv om han ikke allerede har planlagt å selge bilen :)

Skrevet

Hva med SU? :D

Skal en ha bil med SU nå, må en nok på bruktmarkedet, da den serien er "oppbrukt". :-)

Den ble erstattet av SV i høst..

Skrevet

Skal en ha bil med SU nå, må en nok på bruktmarkedet, da den serien er "oppbrukt". :-)

Den ble erstattet av SV i høst..

Poenget var at han på død og liv ikke ville ha SV (Sosialistisk Venstreparti) og da tenkte jeg at SU var en god ide (Sosialistisk Ungdomsparti) :D

Skrevet

:thumbs:

Forrige BMW'n min hadde nesten samme skiltnr som deg, ZZ11459 :) Ikke langt fra hverandre!

Kenneth_GM
Skrevet

Kommer vist en repotasje om dette på FBI på NRK1 neste onsdag så jeg.

Skrevet

Jeg vet det er enkelte forhandlere som er motvillige til å registrere med bokstavkombinasjoner fra andre distrikt. Dette er pga salgstall/registreringsstatistikker. En bil solgt i f.eks Skien, men registrert med ZZ-skilter vil da komme på registreringsstatistikken for Lakselv, og ikke i Skien der forhandleren holder til.

Skrevet

Jeg vet det er enkelte forhandlere som er motvillige til å registrere med bokstavkombinasjoner fra andre distrikt. Dette er pga salgstall/registreringsstatistikker. En bil solgt i f.eks Skien, men registrert med ZZ-skilter vil da komme på registreringsstatistikken for Lakselv, og ikke i Skien der forhandleren holder til.

Det er jo strengt tatt bare å kjøpe bilen uregistrert/uten skilt hvis man absolutt ikke vil ha "tilhørende" bokstavkombinasjon :)

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Det er jo strengt tatt bare å kjøpe bilen uregistrert/uten skilt hvis man absolutt ikke vil ha "tilhørende" bokstavkombinasjon :)

Eller true med å kjøpe bil et annet sted om de skal være vanskelige. Utrolig hvor medgjørlige folk plutselig blir når de holder på å tape et salg :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet

Føler meg velsignet med å kjøpe bruktbil jeg..

Slipper å velge farge, utstyrspakke og skiltnummer..

Bruktbil så ser man hva man får og prisen er som den er, så kan man velge og vrake som man vil :D

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Farge er null problem å velge, hvertfall for meg som liker monokromatiske farger.

Utstyrspakke? Jeg vil/skal ha alt, unntatt båt-look (tredekor) innvendig.

Skiltnummer? Spiller ingen rolle sånn egentlig, men om jeg får et "kult" nummer og/eller en bra bokstavkombinasjson er det en bonus.

Så gjenstår det å se om jeg er like tøff i trynet den dagen jeg står i bilsjappen med X kroner i labben og de vil ha X+Y for det utstyret jeg vil ha... ;)

Skrevet

Så gjenstår det å se om jeg er like tøff i trynet den dagen jeg står i bilsjappen med X kroner i labben og de vil ha X+Y for det utstyret jeg vil ha... ;)

Det spørs vel mest på hvilken bil du er ute etter :D

Noen biler har "greit" med tilleggsutstyr og andre har så mye at du vil grine, se på de dyre tyskerne, er jo så mye du "må ha" at prisen fort blir 5-600 000kr mer ......

Skrevet

Utstyrspakke? Jeg vil/skal ha alt, unntatt båt-look (tredekor) innvendig.

X2

Det hører kun hjemme på 80 talls mercedeser, og til og med da er det grusomt :D

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Det spørs vel mest på hvilken bil du er ute etter :D

Noen biler har "greit" med tilleggsutstyr og andre har så mye at du vil grine, se på de dyre tyskerne, er jo så mye du "må ha" at prisen fort blir 5-600 000kr mer ......

På enkelte av de dyre tyskerne er jo ratt og dekk ekstrautstyr, omtrent. Greit nok at startprisen er lav, men bilen er så spartansk utstyrt at den knapt er kjørbar.

X2

Det hører kun hjemme på 80 talls mercedeser, og til og med da er det grusomt :D

Jeg har aldri likt det og skjønner ikke hvorfor det fremdeles selger. En kompis har en Opel Vectra C med treplastlister på tvers av dashen og på dørene, og kalte det "forskaling" :D

• Admins
Skrevet

Forstår godt at folk ikke ønsker SV eller SU skilt :P men hvorfor BS skilt? når jeg ser BS så tenker jeg Bullshit. Da BS brukes mye rundt om på forum for det hehe..

Skrevet

På enkelte av de dyre tyskerne er jo ratt og dekk ekstrautstyr, omtrent. Greit nok at startprisen er lav, men bilen er så spartansk utstyrt at den knapt er kjørbar.

Jeg har aldri likt det og skjønner ikke hvorfor det fremdeles selger. En kompis har en Opel Vectra C med treplastlister på tvers av dashen og på dørene, og kalte det "forskaling" :D

Jeg tenker da på de dyre tyskere, dvs de med startpris nærmere 1 mill.

Her får du nok ratt med på kjøpet, selv om de har så mye hjelpemidler at du knapt trenger det.. :)

Dekk får du aldri lenger? (bare på spray)

Forstår ikke hvorfor folk har problemer med tre i bilen.. Både Mercedesen og Audien min har det og jeg liker det.. :)

Synes det er mer feil med masse børstet stål i en A8 feks..

Skrevet
Synes det er mer feil med masse børstet stål i en A8 feks..

Der blir nok folket aaaldri enige :) Enten elsker du det, eller så hater du det som pesten..

Selgeren "min" på Gjøvik kunne ikke skjønne hvorfor folk ville ha børstet stål look, og ikke den fiiiiine og ekslusive tre looken. :P

• 1 year later...
Skrevet

Tar fram denne tråden igjen. Jeg er i ferd med å kjøpe en 2010 BMW Z4 (E89) som kommer fra Tyskland i løpet av neste uke. Hvilken bokstavkombinasjon ville dere valgt på denne?

Noen av de jeg (foreløpig) vurderer:

- ZZ (sett det på flere Z4 og det passer vel egentlig ganske bra, eller?)

- Noe annet med en Z først

- TH (initialene i for- og mellomnavnet mitt, for- og etternavn blir TB og det synes jeg ikke ser like "pent" ut)

- XR (fra distriktet jeg kommer fra i Nord-Trøndelag)

- VH (standard her i Trondheim)

Skrevet

ZZ 44444 får min stemme

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

*2022 Polaris Nordic Pro 650

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår