Øystein

Glossworkz vs Citrus Wash and Gloss

Måtte ha en runde på bilen i går og testet ut CWG. Har tidligere brukt Glossworkz og syntes det har vært storveis.

Er det meg og tilfeldigheter, eller gir CWG mer skum og bedre glid?

Synes også det hang mer på bilen ved berøringsvasken. Kan selvsagt være jeg slumpa litt mer såpe i denne gangen enn normalt, men det var såpass påfallende forskjell.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker mye CWG og synes den er rå på glid, spesielt hvis du kjører en sprut med høytrykksspyleren kjapt i bøtta så det skummer skikkelig (som jeg synes er bra). Så lukter den og rengjør godt :) Har ikke prøvd Glossworkz, men kommer til å kjøpe den for å variere litt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker Citrus Wash & Gloss mye bedre enn Glossworkz. Bedre skum, lukt og glid og generelt en triveligere vaskeopplevelse. Rengjøringseffekten syntes jeg var mye den samme, og prisen er mye den samme også. Jeg har inntrykk av at CW&G er drøyere i bruk enn Glossworkz uten at jeg har brukt GW så mye at jeg eegentlig har et sammenligningsgrunnlag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg liker med GW kontra CW&G er at man slipper å tenke på om den kan strippe voksen. Men holder vel med 10 ml. så er man jo sikker uansett, tenker jeg. Ellers liker jeg begge veldig godt, begger er fine å ha i såpesamlingen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes at C W&G er strålende :) den gir godt med skum, glir godt, rengjør bra, lukter godt og er ekstremt drøy. har ikke prøvd glossworkz enda :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes at C W&G er strålende :) den gir godt med skum, glir godt, rengjør bra, lukter godt og er ekstremt drøy. har ikke prøvd glossworkz enda :)

På hvilken måte mener du at den rengjør bra? Sammenligner du med andre såper som ikke rengjør bra? :) Bare lurer i grunnen, for har aldri merket at noen såper ikke har fått bilen ren etter forvask.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sammenligner ikke med noen andre, bare synes den rengjør godt, til tross for hvor lite man har oppi bøtta :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her føler jeg mest at så lenge såpen har god glid og gir en slags barriere mellom vaskeredskap og lakk så er den mer enn bra nok, bilen er jo stort sett helt ren før mekanisk vask så jeg merker ingen forskjell i hvor bra eller dårlig den rengjør.

Skal man påstå at en såpe har gode "rengjøringsegenskaper" hadde det vært interessant å se på hvilket sammenligningsgrunnlag ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glem at jeg sa rengjøring da, siden det tydeligvis ikke har en dritt å si ..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter forvask er bilen svært ren ja, og jeg har aldri opplevd at en såpe ikke klarer å løfte av resten ved berøring. Føler at det lille som kommer, legger seg inne i porene av svampen, for under tørkinga så er det aldri noe som setter seg på håndklet uansett. Derfor føler jeg også at såpas funksjon er å gi glid og skånsom vask + litt god lukt.

Chris: Nå må du ikke bli sur selvom ikke alle er enige med deg da, er jo bare litt diskutering. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke diskusjon når vedkommende alltid kritiserer det jeg sier :) men samma, hvis ikke såpens rengjøring har så mye å si, så den saken er jo grei :) jeg opplever hvertfall at såpa (samme hvilken) gjør bilen renere, ikke bare sørger for god glid og godt skum.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du føler deg kritisert når jeg i denne tråden deler mine meninger og erfaringer, er det på ingen måte meningen.

At jeg spøkte litt med deg i den andre tråden hvor du endret mening fortløpende får du nesten bare tåle :)

Men jeg skal ha det i bakhodet til neste gang :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CWG gir meget god glid å skum, og rengjør godt!! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd GW, men synes CW&G er veldig god og drøy. 10ml holder lenge i vaskebøtta.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive