snordbe

Hvilken bakplate til roterende maskin?

Hei, jeg har en roterende Makita som jeg kjøpte i 2001 den har vært kanongod :-) har ikke brukt den mye ca 4-5 ganger i året.

Spørsmålet er bakplaten, har kjørt original Makita bakplate til nå og lurer da på om jeg har gått glipp av noe, fordi det er en del forskjellige bakplater i handelen nå.

Noen som har noen favoritter innen bakplater til roterende?

Produktene mine er: 3M grønn, gul & blå samt MG

PS har kjøpt 3M sine "dobbelputer" den quick release patenten, har brukt disse på en bil og det funka greit for meg.

Takker for svar :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kun prøvd Gtechinq sine med deres Psystem (HotSwap pads), som eg synes er ganske bra. Eg som nybegynner synes iallefall Flexen min med Gtechniq bakplate og pads er lett å kjøre :)

Endret av BChris
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syntes hvertfall 3M-bakplata var knall på Makita'en, kombinert med 3M putene, uten jeg har prøvd så mye annet på den..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M, Meguiars So1o bakplate og Scholl er gode bakplater med litt padding på, de er ikke voldsomt ulike å bruke. Bare pass på å få bakplate som passer i str med padsene du har. Har du 3M sine pads kan du handle deg 3M sin, funker snus den også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, har 3M pads og så har jeg Meguiars sine inkl So1o ull og skumputer + noen andre Meguiars puter (burgunder, gul, beige etc) så da har jeg en viss peiling på hva jeg skal se etter, blir spennede å se om jeg merker forskjell fra original Makita bakplate.

Takker for svar!

Endret av snordbe
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den originale Makita-bakplaten er jo 165mm i diameter og laget for store pads (6,5"-8"), så med en bakplate i medium størrelse (120-130mm) for 5-6" pads vil du merke stor forskjell, særlig hvis bakplaten har skikkelig padding.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den der lignet veeeldig på Dodo Juice Supernatural-bakplaten... men det er vel den Rubbishboy selger?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Scholl-bakplater og har vært fornøyd med det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M bakplaten + 3M-serien bruker jeg på Makita, og det er veldig bra synes jeg :) Lett håndterlig.

Men en ting, hvis du bruker standardbakplaten til Makita på 165cm, hvordan får du brukt 3M-pads? Er bakplaten bredere enn padsene da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har og liker godt denne fra Rubbish Boys

ls-ultrasoft-backingplate-lg.jpg

Den der lignet veeeldig på Dodo Juice Supernatural-bakplaten... men det er vel den Rubbishboy selger?

Den der lignet veeeldig på denne fra Flexipads

(Har den, men ikke testet enda. Godt å se at noen har gode erfaringer med den) :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M bakplaten + 3M-serien bruker jeg på Makita, og det er veldig bra synes jeg :) Lett håndterlig.

Men en ting, hvis du bruker standardbakplaten til Makita på 165cm, hvordan får du brukt 3M-pads? Er bakplaten bredere enn padsene da?

Jeg har brukt denne komboen fra 3M når jeg ikke har brukt Meguiars sine pads. Har de andre padsene fra 3M også, men de er ikke brukt enda :-)

http://bsbildeler.no/?pno=229196

Endret av snordbe
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive