Gå til innhold
Kenneth_GM

Foam-gun/såpe

Recommended Posts

Kenneth_GM    38
Kenneth_GM

Har vert medlem her en stund og lest en god del tråder, men har få innlegg fremdeles.

Jeg har tidligere en del erfaring ifra bilpleie, da jeg har jobbet med dette, samt har det som hobby nå. :)

Har gått til innkjøp av min første foam-gun nå til og ha på HT. Har også tenkt og bestille såper av typer som er nevnt i andre tråder her.

Men siden jeg allerede har fått kanonen, så ville jeg jo helst prøvd ut dette allerede i helgen. Så spørsmålet mitt er egentlig om det finnes kvalitetssåper til salgs i "vanlige" butikker som Mekonomen, Bilxtra ++?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
RudiM    2
RudiM

Jeg bruker også den akkurat nå, kan anbefale den. God glid, lukt og vasker bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenneth_GM    38
Kenneth_GM

På BilXtra får du Meguiars NXT. Den er blandt mine favoritter ;)

http://bilxtra.no/hj...ation-car-wash/

Har denne, men kan denne brukes til dette formålet? har både denne lilla, samt den nyere som er gul, men disse bruker jeg jo hovedsaklig til berøringsvask da.

Kanskje jeg formulerte meg litt feil, er på utkikk etter såpe til Foam-gun, ikke berøringsvask. :)

Endret av Kenneth_GM

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sindre2    122
Sindre2

Funker fint med denne i kanonen ja :) 2 cm såpe og fyll opp med lunkent vann .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenneth_GM    38
Kenneth_GM

Funker fint med denne i kanonen ja :) 2 cm såpe og fyll opp med lunkent vann .

Da skal dette prøves. :) Takk!

Men kommer uansett til og bestille noen andre typer såpe til videre bruk uansett. Noen som har tips til konkrete såpemerker som er bra? Prickbort og Iron-x står allerede på lista.

På tide at jeg prøver noe nytt igjen slik at jeg ikke gror fast i samlingen min av bilpleieprodukter. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Kjøp deg en pre-wash.. Bilthamber autofoam el Orange prewash eller noe lignende. Eller så kan du blande i litt APC. Surfex-hd er jo en avfetting du bør se på. den kan brukes til MYE og er veldig drøy:)

Endret av cocos

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenneth_GM    38
Kenneth_GM

Kjøp deg en pre-wash.. Bilthamber autofoam el Orange prewash eller noe lignende. Eller så kan du blande i litt APC. Surfex-hd er jo en avfetting du bør se på. den kan brukes til MYE og er veldig drøy:)

Har vert inne på om jeg skal prøve den Orangen ja, samt en som heter Snow Foam eller noe?

Tar med meg alle tips videre. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
iMAGINE    15
iMAGINE

CG orange citrus wash og snow foam er mye brukt. Ligger og en test her inne på forumet med en som har testet div. såper i foam gun. Om du søker litt så finner du den nok

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenneth_GM    38
Kenneth_GM

Fikk prøvd kanonen min i dag. :) Kjekt redskap som jeg trolig kommer til og få mye glede av. Knipset et par bilder underveis. Har jo ikke den optimale såpen i enda, men prøvde meg med Meg. sin NXT-såpe. Skummet greit, men rant litt fort av igjen.

IMG_1979.jpgIMG_1982.jpg

IMG_1985.jpgIMG_1987.jpg

IMG_1990.jpgIMG_2000.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Ser ut som at den der tok rikelig med skitt likevel da, "riktig" såpe eller ikke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenneth_GM    38
Kenneth_GM

Ser ut som at den der tok rikelig med skitt likevel da, "riktig" såpe eller ikke :)

Joda, noe dritt tok den nå, men har sendt avgårde bestilling på diverse varer nå. Deriblandt skikkelig såpe til foam-gun.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig