Gå til innhold
Kenni

Foma Combivac

Recommended Posts

Kenni    4
Kenni

Jeg handlet meg foma combivac for noen uker siden gjennom tess. Ennå ikke brukt den. bare pakket opp for så pakket ned igjen. Dette pga. at oppi esken lå det kun disse delene. (utklipp i fra fomaforhandler.no)

1. Håndrør med ventil

2. Sugerør rett

3. Sugerør bøyd

4. Tepperensmunnstykke

5. Sugeslange

6. Trykkslange for rensemiddel

7. Møbelrensmunnstykke kompl.

8. Motorfilter komplett

9. Gulvvaskemunnstykke

Det jeg finner litt rart er at det ikke i det minste var med noe som helst renskeveske eller skumdemper, heller ikke resten som står listet på fomaforhandler.no

10. Sugeslange 9 meter

11. Slangeholder

12. Skumdempermiddel

13. Tepperensmiddel

14. Teleskoprør

15. Fugemunnstykke

16. Møbelbørste

17. Møbelmunnstykke

18. Kombimunnstykke

19. Engangspose 1. stk

Tess sier at det er noe nytt foma har begynt med, at det kun skal være rensesett oppi.

Hele grunnen til at jeg handlet denne var fordi jeg ville ha alle delene som jeg har sett mange har skrevet om her inne.

Videre så skal dem ha rundt 1000,- for resten av settet utenom den lange slangen som også ligger rundt 1000,-

Står å lurer litt på om jeg skal levere den tilbake eller ikke. Irriterende å handle en så dyr maskin for så å finne ut at man må ut med noen tusen til for å få komplett sett. Reagerte også litt på at delene bare lå løst oppi, uten noe som helst form for forpakning på. så nesten bare slengt oppi ut.

Er det andre som har handlet en slik i det siste å møtt på samme problem? Eller eventuelt kjenner til det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
_Makki_    1 038
_Makki_

Kjøpte min ca i sommer i fjor og da var med alt. Brukte Vidars montering..

Veldig kjedelig hvis dette du skriver om virkelig er sant..

Kanskje du kan ringe til Vidars montering og høre med han?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenni    4
Kenni

ja gjerne prøve å høre med ham i morra. han har ganske god pris og har jeg sett.

har prøvd å ringe foma norge. men der er det helt umulig å komme gjennom.

har ringt alle nummerne på foma.no opptil flere ganger uten hell.

Mail svarer dem ihvertfall ikke på. De var dem første jeg sendte mail til angående problemet. (hele to ganger)

ca. 3 uker siden første mail.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy    5 889
Tommy

Hvor mye ga du for denne "pakken" da. Har også hørt at de har gått bort fra den "store pakken". Jeg fikk med alle delene når jeg handlet min, for 1 år siden (men alle ekstradelene ligger fremdeles ubrukt i emballasjen, bruker bare møbelmunstykket, og kort slange) Ga 4200.- for hele pakken hos west elektroverksted på åsen.

Endret av Tommy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
magnusble    0
magnusble

Jeg handlet på mekonomen! Fikk akkurat det samme som deg! Jeg også klagde å fikk den sendt inn. Fikk det samme tilbake. Det var det som fulgte med til rensemaskin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenni    4
Kenni

Kjøpte min ca i sommer i fjor og da var med alt. Brukte Vidars montering..

Veldig kjedelig hvis dette du skriver om virkelig er sant..

Kanskje du kan ringe til Vidars montering og høre med han?

snakka med Vidar nå, han sa at det var noe nytt foma hadde begynt med.

De har visst gått ned 40,- i pris for så at man måtte bestille en tilleggspakke med resten av utstyret.

Denne pakken har han ikke fått noe informasjon om ennå.

Det var visst også derfor han solgte den til den prisen.

Fikk faktisk også tak i Foma i dag, etter å ha prøvd å ringt en del ganger.

Han jeg snakka sa at jeg hadde nok fått den nye pakken.

Han sendte meg noe seinere en tekstmelding med følgende melding:

" Støvsugerkit for combivac inneholder det samme som den gamle modellen. Art.nr. KAM 1 Kr.1 050,- + mva "

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenni    4
Kenni

Hvor mye ga du for denne "pakken" da. Har også hørt at de har gått bort fra den "store pakken". Jeg fikk med alle delene når jeg handlet min, for 1 år siden (men alle ekstradelene ligger fremdeles ubrukt i emballasjen, bruker bare møbelmunstykket, og kort slange) Ga 4200.- for hele pakken hos west elektroverksted på åsen.

Fikk den for en "nice price" gjennom en kollega.

Jeg tenkte det hadde vært genialt hvis man hadde fått tak i vannslangen i samme lengde som den lange støvsugerslangen for så å slippe å dra med hele maskina rundt omkring.

Jeg har en karcher støvsuger hjemme, men det hadde vært kjekt å slippe å dra med seg to maskiner + alt utstyr man trenger med på tur for å vedlikeholde bilen. (er avhengig av å gjøre dette på jobben)

Ringte forresten West elektroverksted for å høre om dem hadde noen inne i håp om at de hadde den "gamle" utgaven.

Men de måtte visst bestille i såfall. så da ser det ut som at man må kjøpe tilleggspakken. :/

Jeg handlet på mekonomen! Fikk akkurat det samme som deg! Jeg også klagde å fikk den sendt inn. Fikk det samme tilbake. Det var det som fulgte med til rensemaskin.

Ja fant ut dette selv nå.. skikkelig kjipt! var delene oppi di eske pakket inn i emballasje?

Ikke at det gjør noe, men syntes det virka litt uproft når alle delene bare lå "slengt" oppi uten noe form for emballasje..

tilogmed disse ringene/klipsene man fester på støvsugerslangen lå bare løst oppi.

Endret av Kenni

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
magnusble    0
magnusble

Ja fant ut dette selv nå.. skikkelig kjipt! var delene oppi di eske pakket inn i emballasje?

Ikke at det gjør noe, men syntes det virka litt uproft når alle delene bare lå "slengt" oppi uten noe form for emballasje..

tilogmed disse ringene/klipsene man fester på støvsugerslangen lå bare løst oppi.

Stemmer, alt bare slengt oppi! Den første mangla vanntank og et munnstykke. Den andre hadde et munnstykke for mye (2like).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig