Gå til innhold

Vokse felg etter polering, eller ved sesongstart?

Recommended Posts

Skrevet

Lurer på hva som er lurest: Vokse felgene rett etter polering, eller vente til rett før sesongen begynner?

Det spiller kanskje ingen rolle?

Takker for svar.

Anders_Aa
Skrevet (endret)

Hvis du nylig har polert felgene, er det vel lurt å legge voks.

Men så lenge felgene ikke skal brukes, og bare stå lagret, kan du nok vente med voksinga til rett før felgene skal på.

edit:skriveleif

Endret av Anders_Aa
  • DCN Poeng 2
Skrevet

jeg har vokset mine felger :)

pakket de opp fra esken og gjorde de pene, men tenkte ikke da på at jeg faktisk må legge dekk på de også..

da blir det vel en omgang til her i gården :P

Skrevet

Jeg har bare mine felger vasket nå, gidder ikke å polere de nå, og vente med voksen. Hvis jeg polerer dem, så vokser jeg med en gang, for å unngå at felgene er støvete/skitne når jeg skal legge på voks. Så jeg ville nok sagt at hvis du skal polere dem nå, ville jeg lagt på et lag voks nå, og evt. et til noen dager før du legger om :)

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Skrevet

Skader ikke å vokse dem to ganger! Jeg vokset til og med eksosen min da jeg fikk den i posten, men er jo enda ett par mnd'er til det skal på bilen ;P

Simen
Skrevet

Jeg har behandlet sommerfelgene og lagt Autobahn på dem, nå ligger de i lufttette poser - ser ikke problemet med det egentlig? 100% klar til våren.

Skrevet

Samme som Simen, men uten lufttette poser. Tok hele runden på dem i desember. Ligger nå å venter på midt-mars.

Simen
Skrevet

Ikke så lenge til nå! Gleder meg til å få på større hjul på bilen igjen. Og n0ya; vi får håpe ikke voksen "fordufter" innen mars! :thumbs:

bilmagikeren
Skrevet

Kan jo være kjekt å ha felgene vokset og klare når du skal ha de på, og kanskje har litt dårlig tid:) Kan jo legge et ekstra lag om du har tid:)

Min bilpleielogg

Bilmagikeren 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

Swissvax certified detailer

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår