Hesselberg

Vokse felg etter polering, eller ved sesongstart?

Lurer på hva som er lurest: Vokse felgene rett etter polering, eller vente til rett før sesongen begynner?

Det spiller kanskje ingen rolle?

Takker for svar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du nylig har polert felgene, er det vel lurt å legge voks.

Men så lenge felgene ikke skal brukes, og bare stå lagret, kan du nok vente med voksinga til rett før felgene skal på.

edit:skriveleif

Endret av Anders_Aa
2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har vokset mine felger :)

pakket de opp fra esken og gjorde de pene, men tenkte ikke da på at jeg faktisk må legge dekk på de også..

da blir det vel en omgang til her i gården :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bare mine felger vasket nå, gidder ikke å polere de nå, og vente med voksen. Hvis jeg polerer dem, så vokser jeg med en gang, for å unngå at felgene er støvete/skitne når jeg skal legge på voks. Så jeg ville nok sagt at hvis du skal polere dem nå, ville jeg lagt på et lag voks nå, og evt. et til noen dager før du legger om :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det vel ikke klarlakk på felgene?

Jeg ville vokset de da :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skader ikke å vokse dem to ganger! Jeg vokset til og med eksosen min da jeg fikk den i posten, men er jo enda ett par mnd'er til det skal på bilen ;P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har behandlet sommerfelgene og lagt Autobahn på dem, nå ligger de i lufttette poser - ser ikke problemet med det egentlig? 100% klar til våren.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme som Simen, men uten lufttette poser. Tok hele runden på dem i desember. Ligger nå å venter på midt-mars.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke så lenge til nå! Gleder meg til å få på større hjul på bilen igjen. Og n0ya; vi får håpe ikke voksen "fordufter" innen mars! :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være kjekt å ha felgene vokset og klare når du skal ha de på, og kanskje har litt dårlig tid:) Kan jo legge et ekstra lag om du har tid:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive