325i

Mercedes etter lakkering.

29 innlegg i emnet

Hallo.

Hadde et uhell her med min fars mercedes w 211, noe som endte med verkstedopphold pga kollisjon. Måtte bytte høyre framdør,og lakkering både av den nye døren og fram skjem og bakdør for å glatte ut fargen.

Kanal listen ble ikke lakket \ glattet ut noe som selfølgelig resulterte i farge forskjell.

Men idag etter at jeg vasket bilen, ca 14 dager etter lakkering oppdager jeg til forskrekkelse at alt som var lakket var FULLT i swirls.

Hva kommer dette av? Skal ikke man forvente at når man får ny komplett dør og lakkering at den skal se ut som ny? både døren og der de har lakkert?

Se på bildene og kommenter, jeg mener at slikt må gå ann å klage på.

Er jo et annerkjent verksted som har lakkert bilen \ skaden.

post-1240-0-38009300-1329076922_thumb.jp

post-1240-0-71990200-1329076958_thumb.jp

post-1240-0-38270500-1329076984_thumb.jp

post-1240-0-39485200-1329077020_thumb.jp

post-1240-0-07246500-1329077051_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Woah! Det der ville hvertfall jeg klagd på!! Ser nesten ut som at de har våtslipt for hånd og glemt å polere det opp igjen. :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra med swirls der ja. Unormalt er det dog ikke. En runde med korrigerende polish og maskin fikser dette lett, eller du kan selvfølgelig klage på det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg kan jo self gå over selv, men mener jo det at når man betaler 28 000kr for rep av skade og lakkering bør man jo få en bil tilbake som er i 100% stand??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

100% er noe de fleste profesjonelle verksteder ikke er i stand til. I allefall når det gjelder lakkfinish :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faren ved å klage er vel at du ikke kommer noen vei og at de tar inn bilen og leverer den tilbake like stykk bare med holos istedenfor :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange ganger har bilen vært vasket siden lakkering? Mulig at en del av swirls har jo komt pga dårlig vaskerutiner?

Ellers så har de sikkert våtslipt så polert opp igjen med f.eks Ultrafina uten å ta en sikkerlig wipedown etterpå.

Dårlig polering av lakkversted i kombinasjon med dårlig wipedown synliggjør swirls heaven om en stund.

Nå vet vi jo ikke hvor flinke/dårlige de er med klargjøring men du kan jo og risikere å få enda verre resultat.

Altså holo-heaven.. Jeg klarer ikke å diskutere med slike lakkfirma da de aldri kommer til å forstå 1/2 av sluttresultatet jeg er ute etter..

But its all up to u..

Are :thumbup:

Endret av _Makki_
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde bilen inne for samme skade ca, og selvfølgelig funka ikke dvd/navi. De fikset det men nå er spilleren "skjev" og ser de har brukt skrutrekkere.l så man ser hakk i plasten rundt:((( var 99% sikker på at det skulle være noe og det var det! Skal vaske og se litt nærmere men bare gruer meg.. Jaja

p.s ser det er swirls allerede uten vaske el noe berøring av meg, hva de har gjort tør jeg ikke tenke på:)...

Men det er jo ikke på laaangtnær som på din;)!

Endret av cocos
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nylakkert her og:

339404f19c7a4553.jpg

635a080b71d167eb.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen tok jeg en skikkelig runde på for noen mdn siden, med mg 105 på burgunder og mg 80 på gul md pad, avfettet og la 2 lag med mg 21, så når bilen ble levert var den 110 %, bortsett fra skaden self, jeg har vasket bilen 1 gang siden jeg hentet den for 14 dager siden, dvs prickbort deretter med skum kanon, for så å gå over med vaske mg vaskehanske og maxisud2, å tørket med svisswax vannsugende microfiber.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ødegård som har gjort dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er det Arne. Kjenner du til de?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplevde akkurat det samme, når panser og frontfanger var byttet.

De som bytter deler og slik er vel ikke akkurat noen detailere, der de står med skitne hansker, mens de monterer deler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er klagesak i mine øyne.. Når du betaler for å få skaden fikset og lakkert, så betaler du også for å få ett fint resultat, og det der er ikke ett pent resultat.

Hadde jeg betalt 28k for en rep, med lakkering, så hadde jeg forventet en strøken lakk :) Om det hadde gått gjennom eller ikke, er jo ikke godt å si ..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplevde akkurat det samme, når panser og frontfanger var byttet.

De som bytter deler og slik er vel ikke akkurat noen detailere, der de står med skitne hansker, mens de monterer deler.

Ikke dra alle under en kam :)

Jeg jobber på Trøndelags største lakkverksted og vi har igjennom rundt 90 jobber i uka (løse deler og hele biler, ca 50/50)

Jeg jobber med kvalitetskontroll og klargjøring til utsending og legger sjela mi i å få et knall resultat, man må for det meste følge forsikringsselskapet sine retningslinjer på hva som skal lakkeres og ikke men jeg sender aldri ut en bil med swirls og holos :)

Trådstarters mercedes er forhåpentligvis lakkert med "ripefri" klarlakk og er et helvette å få bra, den regenererer seg selv og fjerner riper ganske bra om den står i sola også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke dra alle under en kam :)

Jeg jobber på Trøndelags største lakkverksted og vi har igjennom rundt 90 jobber i uka (løse deler og hele biler, ca 50/50)

Jeg jobber med kvalitetskontroll og klargjøring til utsending og legger sjela mi i å få et knall resultat, man må for det meste følge forsikringsselskapet sine retningslinjer på hva som skal lakkeres og ikke men jeg sender aldri ut en bil med swirls og holos :)

Trådstarters mercedes er forhåpentligvis lakkert med "ripefri" klarlakk og er et helvette å få bra, den regenererer seg selv og fjerner riper ganske bra om den står i sola også :)

Ja, var litt dumt sagt. Er flere mekanikere enn de få jeg har sett. Uansett siktet jeg mer mot mekanikerne på merkeverksteder enn på lakkverksteder, hvor man kun driver med lakk og overflater.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hadde jeg heller fikset selv. Jeg har sett endel jobber der bilen har blitt levert tilbake til lakkverksted med klager, og resultatet etterpå er nesten værre enn utgangspunktet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, var litt dumt sagt. Er flere mekanikere enn de få jeg har sett. Uansett siktet jeg mer mot mekanikerne på merkeverksteder enn på lakkverksteder, hvor man kun driver med lakk og overflater.

Ser den, vi lakkerer for de fleste merkeforhandlerne i Trondheim og det er som du sier litt forskjellig når det kommer til kunnskap og yrkesstolthet i denne bransjen. Jeg er ifølge flere kolleger sær pga. at jeg bruker bittelitt lengre tid på å få et perfekt resultat istedet for et ok resultat der vi kan risikere omarbeid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett enkelte som vasker over de nylakkerte delene med et eller annet og en skitten klut, skjønner ikke hvorfor men bra er det sikkert ikke, noen har ihvertall hatt en form for mekanisk berøring av det som var avbildet ihvertfall.

"Trådstarters mercedes er forhåpentligvis lakkert med "ripefri" klarlakk og er et helvette å få bra, den regenererer seg selv og fjerner riper ganske bra om den står i sola også "

Er ikke denne lakken som "regenererer" seg selv i sola en detailers værste mareritt?

Tung å korrigere + at MF ofte lager riper ved buffing av voks og polish.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke værre enn å la den kjøle seg litt etter at man har kjørt over med maskin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive