Øyvind G

Farging av vinyl?

Er det noen som har erfaring med farging av vinyl?

Har en kjempe flenge i dasjhbordet på min 240, så jeg må bytte det. Har et dasjhbord liggende, men det har stått i en bil med blått interiør. Det er kun 2 felter som er blått og må farges. Feltene er ca 20x20cm derfor tenkte jeg at jeg kunne farge disse 2 feltene isteden for å kjøpe et som er helt svart.

Noen som har gjort dette før og kan komme med innspill?

Har ingen gode bilder av dasjhbordet tilgjengelig nå (for å vise strukturen), men jeg skal få tatt et bilde så fort som mulig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd å farge vinyl før, går kjempe bra. Men grunnarbeid er ekstremt viktig. Bruk en neglebørste for å få ut all dritt som ligger i porene osv, vask med silikonfjerner av noe slag. Har lakket noen solskjermer for noen år siden. Det holder den dag i dag :)

Brukte forresten vinyl lakk fra en lokal lakk forhandler :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakk for lær og skai burde vel være en vinner? De jeg har vært borti har dog vært blanke og tåler ingenting av bensin, sprit o.l.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øivind G: Det hadde vært superduper med en liten S&S eller en liten guide el bare noen bilder fra prossesen:) Om du har tid og lyst selfølgelig:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde planer om å ta en del bilder når jeg gjør dette. Bare fisker litt etter tips og triks her først for jeg tenkte kanskje noen hadde gjort dette før? :)

Rengjøring er selvfølgelig viktig. APC først etterfulgt av noe som tat olje og fett kanskje? IPA?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også farget vinyl/plast med stort hell. Vasking/avfetting er viktig som nevnt over. Varm gjerne opp områdene litt under vasking for å få silikon og annet tjafs til å svette ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive