Gå til innhold
Christer

Chemical Guys KORE PASTE WAX R4

Recommended Posts

Christer    2 888
Christer

Legger merke til at det har kommet en del nytt på voksfronten fra CG i det siste, og at dette har blitt ninjet inn på intarwebben til Scandicshine uten at det blir nevnt her... så da må jo jeg gjøre noe med det!

Jeg la merke til denne saken her: Chemical Guys KORE PASTE WAX R4

Pris: 8999 kroner

Beskrivelse: Kore DARK fra Chemical Guys

Hva er dette for et dyr og hvorfor er det ikke nevnt med et ord at CG kom med en voks i Crystal Rock-klassen? Jeg har ikke tenkt å svi 9 laken på en voks uansett hvem som har laget den, men det betyr ikke at jeg ikke er en sucker for markedsføringen til CG ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christoffer H    257
Christoffer H

Denne så jeg her om dagen også! :)

Ser jo veldig tøff ut iallefall! ;) Noen som har litt mer info om denne? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Gjorde litt research på egenhånd her og fant dette på chemicalguys.nl:

KORE-PASTE WAX R4 -Redesign-Reinvent-Revolutionize the art of CAR CARE.

It starts with a desire to achieve visual excellence. 100% hand crafted perfection.

The highest quality Paste Wax paint has ever seen housed in the most innovative and

scientifically advanced storage canister ever.

One solid block of the highest grade Aerospace yreated Aluminum drafted, engineered, designed and built 100% in the USA to house the rarest and finest of Paste Waxes. Even down to the Aerospace grade pre-treated stainless steal screws that hold it together is hand crafted in the USA.

Chemical Guys KORE Paste Wax canister is the first storage unit of its kind utilized in the car care industry. A solid brick of 7000 Series Aerospace Aluminum, the highest strength series of aluminum alloys for aircraft applications and is pre-tempering coated to resist temperatures between 500° to 650° C. for a period exceeding 24 hours.

Each KORE Unit is assembled in airtight environment and sealed the minute it is poured to assure freshness. KORE paste is as fresh when you open it as the minute it was poured.

The specially designed canister utilizes a unique VAC-SEAL system, a four screw tighten and seal system that creates an ideal vacuum inside the canister when the screws on the top of the canister are tightened. This seal in the first of its kind, designed to preserve and maintain an ideal climate for the paste wax.

The Making of KORE - Natural and developed only from organic premium ingredients.

Highest Carnauba content of any wax on the market using natural enzymes and premium seasonal waxes from around the world with zero additives fillers of abrasive chemicals.

KORE is nature perfected. In order to make the best product you often have to analyze the core ingredients used to achieve the desired results. Developed from the most refined natural tropical oil extracts and utilizing the hardest and most durable protective agents nature can produce. Combined with natural enzymes, it delivers a natural paste wax unlike anything you have ever seen or smelled before 100% naturally.

KORE is uniquely formulated for the finest paint finishes in two separate blends:

- KORE DARK-Black Heat Darkened Aluminum Canister- for dark paint finishes and metallic’s.

KORE- Nature refined to excellence...

Virker som at de har hatt større fokus på designet av beholderen enn av selve voksen, ut fra beskrivelsen... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Her betaler man ihvertfall ganske mye for beholderen, kult for samlere, tåpelig for alle andre. Hadde heller gått for Crystal Rock, CG har ingenting å gjøre i dette "wannabeexclusive" segmentet :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Var vel denne voksen som i utgangspunktet kostet 18000 på bs-bildeler rett etter at den kom ut, var en del snakk om den her på forumet, og vi fikk vel mer eller mindre bekreftet at voksen i krukka på ingen måte gjenspeiler prisen, ettersom at 70-80% av prisen var "krukka" den er i.

Krukka er laget av aluminium fra flyindustrien og tåler vistnok å falle ned i gulvet ;) hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Hvis jeg hadde hatt ubegrenset med penger og en egen garasje å ha alt i, så hadde jeg sikkert kjøpt den fordi den er tøff... men å betale 7-7,5k for krukken og så få en voks til ca 1000-1500 kroner blir for teit :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Hvis jeg hadde hatt ubegrenset med penger og en egen garasje å ha alt i, så hadde jeg sikkert kjøpt den fordi den er tøff... men å betale 7-7,5k for krukken og så få en voks til ca 1000-1500 kroner blir for teit :)

Omtrent som å kjøpe diamantring det :) Du betaler nesten ikke noe for den blanke saken rundt, men jævlig mye for den lille gjennomsiktige steinen som er i den..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine AS / Ketil    257
Scandic Shine AS / Ketil

Lavt priset i forhold til andre plasser i verden:-) Har den i sort selv..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind A S    9
Øyvind A S

Krukken ser jo unektelig tøff ut, den koster nok noen kroner å lage tipper jeg. Hadde vært kul og hatt på hyllen, om voksen lever opp til både navn, pris og utseende på krukken får noen andre bedømme, kanskje Pirex tryller fram noen bilder av den bruk?

Skulle også gjerne sett en snitttegning av krukken, det var mye fancy ord i den beskrivelsen som Christer postet.........

"stygg skriveleif, glemte en r et sted......."

Endret av Øyvind A S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine AS / Ketil    257
Scandic Shine AS / Ketil

Kan ta noen bilder av krukken i morgen, åpen også:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Hadde heller gått for Crystal Rock, CG har ingenting å gjøre i dette "wannabeexclusive" segmentet :D

Spørs om jeg må tolke dette som ironi pga smilet etter, men jeg skjønner ikke helt den "hate cg-kampanjen" som blir kjørt. Og jeg tenker da ikke bare på denne tråden.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Spørs om jeg må tolke dette som ironi pga smilet etter, men jeg skjønner ikke helt den "hate cg-kampanjen" som blir kjørt. Og jeg tenker da ikke bare på denne tråden.

Litt ironi er det nok, og enkelte gode produkter har de, men at jeg har fått de litt i vrangstrupen får du bare tåle.

At de skal hevde seg i high-end segmentet men en slik sak synes jeg er tåpelig, kult for samlere men ellers ikke så veldig kult.

Jeg har heller aldri fått noe særlig holdbarhet av LSP produktene deres, og en del andre overhypa produkter derfra, og når de kom med "stripper scent" var det bare spikeren i kista for min del, men da er det jo godt vi alle er forskjellig ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Litt ironi er det nok, og enkelte gode produkter har de, men at jeg har fått de litt i vrangstrupen får du bare tåle.

Såklart, aldri godt med noe i vrangstrupen. Men normalt fører det bare til begrenset oppgulp, og ikke en evigvarende strøm. :)

Forøvrig enig med deg ang dette produktet, det er kult men kanskje ikke så mye annet for meg personlig. Jeg har stort sett funnet de produktene jeg er komfortabel med, og det går lang tid mellom hvert må-ha produkt (dessverre). Men CG generelt syns jeg har veldig mye gode produkter, som er enkle å jobbe med. Og da tenker jeg ikke på LSP, der jeg egentlig bare har prøvd BlackLight.

Har forøvrig bestilt meg en flaske med Stripper Scent, fordi jeg er nysgjerrig på hvordan den lukter.. og jeg tror kanskje den passer mitt nye image som harrytass i min Grand Cherokee. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Har forøvrig bestilt meg en flaske med Stripper Scent, fordi jeg er nysgjerrig på hvordan den lukter.. og jeg tror kanskje den passer mitt nye image som harrytass i min Grand Cherokee. ;)

Det blir sikkert bra ;)

For å ta et annet eksempel, jeg vasket og støvsugde litt i bilen her om dagen, og tenkte jeg skulle gi denne "lemon lime" saken deres enda en sjanse, for den lukter tross alt digg. Her fikk jeg beskjed fra forhandleren om å ha en liten sprut under begge forsetene, og kanskje blande den ut med vann for at den ikke skulle bli så kraftig. Jeg blander den ikke ut, sprayer 2 gode sprut i bagasjerommet (stasjonsvogn), 2 gode sprut under hvert sete + 2 sprut på hver side på stoffet foran framsetene der man har bena. Dørene er lukket igjen, og det lukter ikke en dritt 3-4 timer senere, hverken jeg eller passasjerer kjenner den minste lille antydning til hverken lemon eller lime, så bli ikke overrasket om det kun lukter stripper scent i en halvtime eller så ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Det gjenstår å se. :) Blir veldig offtopic iforhold til voksen her nå, men New Car Scent har jo motsatt problem; den lukter brent plast og lukter egentlig alt for lenge. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Spennende nyhet sikkert, men i likhet med trogha ville jeg også heller kjøpt Crystal Rock. Den har jeg faktisk lyst på også, så de får bli en vakker dag. :) Synes Paul Dalton er ålright.

Jeg har faktisk endret mening om New Car Scent jeg, nå synes jeg den lukter greit. Bruker den i bagasjerommet! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

Jeg har faktisk endret mening om New Car Scent jeg, nå synes jeg den lukter greit. Bruker den i bagasjerommet! :P

Merker du om dette setter lukt på eventuell bagasje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Det har jeg ikke lagt merke til, men så bruker jeg ikke bagasjerommet så fryktelig mye. En pose med varer eller en pakke setter jeg som regel bare på gulvet ved baksetene. Men vil ikke tro lukta setter seg i bagasje.

Forøvrig var det over en måned sia jeg spraya NCS inn der sist, og det var fortsatt litt duft der.

Endret av Simen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Forøvrig var det over en måned sia jeg spraya NCS inn der sist, og det var fortsatt litt duft der.

Har du testa om denne har noe holdbarhet i kupeen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Jepp. Der varte den maks en uke. Slitsomt å måtte drive å spraye inn i kupeen hele tia, så jeg holder meg til California Scents inne i bilen. Hawaiian gardens <3

PS: Bagasjerommet åpnes bare hver gang jeg håndvasker bilen, og ellers en gang i blant, ikke på langt nær like ofte som dørene til kupeen - tror det har mye å si..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig