Kim

TIPS: Kjøp av tomflaskere og sprayhoder

Dette er kanskje ikke den rette plassen å poste dette, men jeg synes ikke den passet inn blandt webshops heller.

Nå har jeg testet både elitecarcare og shinearama på bestilling av tomflasker. (under tollgrensen)

Det som slår meg først er prisforskjellen på denne type vare:

pris.jpg

Merk at elite har 3packs, enkteltvis er disse billigere på elite også.

I følge google blir dette:

Elite

15.28 britiske pund = 140.758287 norske kroner

+porto 6.94 britiske pund = 63.9307925 norske kroner

Totalt:

63.9307925 + 140.758287 = 204.689079 norsk kroner

Shinearama

27.4 britiske pund = 252.406875 norske kroner (inkludert 10GBP porto)

Differanse

252.406875 - 204.689079

=47.7NOK

Begge sidene har mulighet for 5% rabattkoder, så dette ble ikke medregnet.

Pakkene ble bestilt natt til Mandag 30. Januar

Begge kom Fredag 03. Februar

Konklusjon:

EliteCarCare er billigst på vare og porto på slike småbestillinger da de beregner porto ut ifra vekt.

Shinearama har en standardpris på 10GBP på slike småtterier.

Når man sparer en femtilapp på en så liten bestilling så er det ingen tvil om at det blir bestilt fra EliteCarCare neste gang også :)

Endret av KimT
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellen ligger vel i at Shinearama sender med FedEx uansett hva man bestiller, mens Elite sender med Royal Mail hvis varen veier under 2 kg, og med DHL for pakker over 2kg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn å forstå ja, det er verdt å notere seg! :)

Du greier ikke overskride den grensen på en bestilling av flasker under tollgrensen uansett tho. 6 flasker med sprayhoder er 960 gr.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, de der er gode til det aller meste :)

Godt alternativ til Kwazar:

http://www.elitecarc...er.php?cPath=65

Remove Product(s) Qty. Price Per. Total handiholdspray1.jpgElite Handi Hold Bottle & Spray Head

- Spray Head : bottle only, no sprayhead -£1.55 £1.16 £1.16 pspray0.51.jpgElite 0.5 litre Double-Action Trigger Bottle & Sprayer £4.99 £4.99 pixel_trans.gifTotal: £6.15

Så er det bare å flytte over hodet, slangen og filteret, så har du 1litersflasker med Kwazar-sprut. Er dog hakket billigere å kjøpe 1literen med orginal flaske, men den egner seg ikke like godt på hjemmelagde etiketter o.l :)

6.15 britiske pund = 56.5 NOK

Endret av KimT
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De gule doubleaction-flaskene til Elite er for det første utrolig gode, og for det andre er hvertfall ikke literflasken gul (vet ikke om halvliteren er gul). Vet heller ikke om halvliteren har kortere slange til sprayeren, men uansett, til rundt femtilappen (kontra førtilappen) er dette et kanonbra produkt til kanonbra pris. Tåler både Prickbort og sterk Surfex HD (mine står med produkter i og viser ingen tegn på å gi seg). Viton-pakninger og solid sprayhode.

Anbefales.

Endret av Christer
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi, ja, slangen er kortere, men slanger har vi som driver med dette nok av :) Nappe ut fra orginal prickbort f.eks! Jeg bruker denne komboen og er strålende fornøyd! Spesielt når man kan lure seg til en litersflaske på denne måten til en slik pris :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte to slike literflasker fra Elite og er storfornøyd. Har noen originale Kwazarflasker på vei også, så behovet mitt burde være dekket når de kommer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive