SyncroKuba

Turbo?

Hey lurte på noen som veit hvor jeg kan få kjøpt turbo til en passat sw 1999 syncro 1,8 mod?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bilen turbo originalt?

-n

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hey lurte på noen som veit hvor jeg kan få kjøpt turbo til en passat sw 1999 syncro 1,8 mod?

vær sikker på at din 12år gamle motor tåler turbokonvertering før du kjøper. Ta komptest og ta overhaling på motoren når/om du bygger om.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg være en kjip festbrems, men det er mye enklere og billigere å selge den bilen man har og kjøpe den bilen man ønsker.. Det finnes mange Passater med det du ønsker på FINN.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg være en kjip festbrems, men det er mye enklere og billigere å selge den bilen man har og kjøpe den bilen man ønsker.. Det finnes mange Passater med det du ønsker på FINN.

jo det er sant det, fikk en kompis av meg å se på det han mente det samme mye bedre å kjøpe en som har turbo fra før av, eller ny motor, men tenker at jeg bruker bilen en stund til så kjøper en med turbo orginalt

Takker gutter, fikk jævlig bra svar fra dere,

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kort forklart hva som må/bør til for turbokonvertering:

1. motor må være i god stand, komptest etc.

2. avhengig av hva motor tåler, bør man vurdere å bytte til smidde råder, stempler, stempelringer, toppakning, arp studs etc.

3. motorstyring, mange bruker rising rate fpr, noe som er virkelig jall, beregn raskt 8-15.000 på en skikkelig standalone hjerne.

4. custom tilpasning av ting (koster skjorta om du ikke kan gjøre selv)

5. mapping når ting er kjørbart, 5-8000 (om du har nogenlunde ok grunnmap ferdig).

++++

Du kan raskt regne med 50.000+ om ting skal gjøres skikkelig.

Jeg kjører Mx-5, og der får man alt ferdig tilpasset i kit, og fortsatt snakker vi 15.000 og oppover kun for turbokit.

I tillegg kommer intercooler, (noen tusen), hjerne (4-10.000).

En fordel på min er at motor tåler 230-250hk på hjula før man må bytte innmat.

Andre motorer pleier ofte ikke være så snille på turbokonvertering.

I tillegg på din vil du få problemer med eu-kontroll, og om du blir stoppet i teknisk så har du det virkelig gående.

For ikke snakke om om man er uheldig og havner i en ulykke, forsikringsselskaper kan være raske med regresskrav om man ikke lenger har en typegodkjent bil.

(Dette gjelder jo alle biler som ikke har turbo originalt, og er hovedgrunnen til at min er original motormessig).

-n

Endret av nope-mx5
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive