E46Johnny

Meguiars MG 21 vs 21-2.0 + diverse

1. Kjøpte meg en flaske Meguiar's 80 og 0,5l Meguiar's 21 på fredag.

Er Meguiar's 21 på 0,5l flaske og Meguiar's 21-2.0 på 1/2 gallon flaske samme produkt?

Det det står bare Meguiar's 21 på 0,5l altså "ikke" vesjon 2.0 På 1/2 gallon står det 21-2.0!

Jeg ble fortalt at innholdet skulle vere det samme da butikken hadde bestilt det på samme ordre!

Er det bare etiketten som er merket anderledes?

2. Vil Meguiar's 80 være et godt valg som rens/polish før Meguiar's 21? Lsp på bilen nå er Swissvax Shield, som er ganske død nå etter 3 mnd.

Eller bør jeg bruke et produkt til for å minske faren for svirls og eventuelle kjøremerker etter polering. I så fall hvilket.

Er denne gangen kun ute etter å fjerne di fineste ripene siden jeg er fersk med roterende.

3. Har hitachi med Meguiar's solo bakplate og sort solo polish pad. Bør jeg ha andre pads i denne omgang. Lite aggresiv kombo er tanken nå i starten. At produktet kan brukes for hånd kan og være greit hvis alt skulle gå til H.....

Greit hvis det kan være megs produkter pga rabbat avtale på jobb.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingen erfaringer med Meguiar's#80, men jeg vet at det er en finishing polish.

Denne sammen med polish pad, burde gi en veldig flott finish!

Om du trenger andre pads og andre produkter, kommer jo veldig an på hvilken lakk du har, og hvordan den ser ut. Hvis du har BMW, så har jo disse ganske hard lakk. Da er det greit å kjøre 2-stegs polering hvis lakken din er "normalt dårlig".

Meguiar's#83 på cutting pad, etterfulgt av Meguiar's#80 på polishing pad burde vel være greit?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Er det bare etiketten som er merket anderledes?

Nope, du har nok fått den første utgaven av MG21 da. Den som er 2.0 er tydelig merket (har begge deler i 0,5L stående her)

Og ja, du har egentlig valgt et bra alternativ å starte med. Du må bare prøve deg frem, er det ikke aggressivt nok får du investere litt til ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nope, du har nok fått den første utgaven av MG21 da. Den som er 2.0 er tydelig merket (har begge deler i 0,5L stående her)

Og ja, du har egentlig valgt et bra alternativ å starte med. Du må bare prøve deg frem, er det ikke aggressivt nok får du investere litt til ;)

Takker kazzper, da tro jeg det blir bytting av Meguiar's 21 til rett type, får kjøpe 1/2 gallon av 21-2.0 da.

Tror jeg kjøper neste stepp på solo pute og i til felle overmotet skulle komme

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive