Gå til innhold
Kim

ebay vs paint detective 8?

Recommended Posts

Kim    624
Kim

Jeg er 100% sikker på at dette har vært diskutert tidligere, men jeg finner det altså ikke..

Jeg kom over denne:

http://www.ebay.com/itm/DIGITAL-PAINT-COATING-THICKNESS-GAUGE-CRASH-CAR-TESTER-/270696073672?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f06be49c8

altså, 400kr inkludert porto + selgeren sender garantert som gave om du ber om det (polski)

vs

2700kr + porto (paint detective)

Hva er forskjellen på disse to?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Forskjellene er at eBay-varianten er vesentlig mer begrenset enn Paint Detective:

- måler kun på stål/galvanisert stål, PD8 måler også på aluminium

- nøyaktighet 10µm, PD8 har 1µm. På tynne lakker er det risikosport å bruke en måler med så unøyaktige målinger.

Av disse to hadde jeg lett kjøpt PD8 (og det har jeg gjort også).

Elite Car Care selger PD8 til £166.66 (med konto og registrert land som Norge viser de priser uten GB-VAT (20%)). Hvis du bare kjøper den sparer du i verste fall bare en hundrelapp+porto, i beste fall en 500-lapp+porto. Hvis det er noe mer du skal ha i samme slengen "sparer" du mer ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
KjetilR    12
KjetilR

nøyaktighet på 0.001mm på ett slikt måleverktøy kan ikke sies å være annet enn lureri. Det vet jeg som har jobbet med å kalibrere måleverktøy. Nøyaktighet på 0.001mm er på nivå med en målemaskin i nøyaktig 20C. Og en slik måler til noen få kr kan ikke sammenlignes.

Men den dyreste er sikkert best. :)

Endret av KjetilR

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Vær obs på at det er mange forskjellige utgaver på ebay også.

Jeg betalte vel et sted mellom 1200-1500kr for min, og den har samme specs som PD8.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Jeg har også kjøpt tilsvarende paint detective på ebay for en stund siden. Den skal ha samme innmaten. Forskjellen er at den har egne knapper for hver funksjon fremfor 1 "multiknapp". Den gir i allefall veldig konsistente og nøyaktige målinger. Denne er det vel: http://www.ebay.com/...=item4cfdae7651

Er flere her som har denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meringdal    2 080
Meringdal

Jeg har også kjøpt tilsvarende paint detective på ebay for en stund siden. Den skal ha samme innmaten. Forskjellen er at den har egne knapper for hver funksjon fremfor 1 "multiknapp". Den gir i allefall veldig konsistente og nøyaktige målinger. Denne er det vel: http://www.ebay.com/...=item4cfdae7651

Er flere her som har denne.

Hva bruker du de ekstra knappene til egentlig? Skulle gjerne kjøpt meg en slik en :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

En knapp til å nullstille den (mot metall), 1 for å bytte måleenhet, 1 for å bytte mellom stål og aluminium (den gjør vanligvis dette automatisk), av og på knapp osv. Til vanlig kalibrering bruker man bare de 2 pilene til å justere opp og ned.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig