Tyggern

Mini test av CarPro TarX, P.E.R.L og ReLoad

Forrige uke gjorde jeg en uhøytidlig mini test av noen CarPro produkter som jeg hadde fått i ”sample” flasker.

TarX, PERL, og ReLoad skulle få testet seg denne omgangen.

Har også noen flere som jeg skal få testet ut litt snart.

Utganspunktet er vel ikke det beste for TarX med sort bil men en får ta det en har for hånden.

Passet godt for test av PERL og ReLoad.

Utgangspunktet var slik:

IMG_2452.jpg

Først til bordet var TarX den skulle få testet seg opp mot Prickbort.

La på TarX på to felt med prickbort i mellom….

TarX sett bort fra en dårlig trigger på sample flasken så ut til å gjøre jobben like godt som Prickbort på denne bilen i hvertfall.

Den lukter behagelig av citrus i motsetning til prickbort som lukter kjemikalier…

Her står den klar.

IMG_2454.jpg

Lagt på TarX bakdør fikk også samme, men motsatt altså tarX til venstre

IMG_2455.jpg

IMG_2456.jpg

IMG_2457.jpg

IMG_2458.jpg

Her er begge aktører godt i gang med å jobbe

IMG_2462.jpg

Det ble lagt skum på etter ca7-8min av valetpro orange preewash og CG glossworkz

IMG_2465.jpg

IMG_2464.jpg

Etter spyling og vask ble det slik, umulig å se noe. Verken forskjell på den ene eller den andre.

Etter å ha kjent over kunne jeg heller ikke kjenne noe mer ”nupper” på det ene feltet VS de andre.

IMG_2476.jpg

Så sum sumarum så gjorde den jobben greit her. Så skal fortsette og prøve den. Neste gang på en bil av en annen farge.

Deretter var det PERL sin tur som er en plastfornyer.

Veldig tynn i konsistensen og kan ligne litt på CG slik shine dressing.

Men syntes denne var enklere å spre ut uten å lage skjolder og krevde ingen ettertørking med microfiber i dette tilfellet.

Som forventet, så får en se hvordan holdbarheten blir.

Jeg likte også veldig godt utseendet på den mellom matt og blank. Akkurat sånn jeg liker det best.

Så PERL er sånn jeg ser det et godt produkt, lett å påføre, ikke seig, og ga en fin finnish.

PERL kan også blandes ut med vann til forskjellige typer jobb. f.eks interiør blandes 1:5 og eksteriør 1:3

Selv om ikke jeg testet det i denne omgang, gjør den jo også veldig allsidig og ikke minst pris gunstig.

IMG_2512.jpg

IMG_2507.jpg

IMG_2522.jpg

Så var det over til ReLoad:

Siden dette var en bil som primært var inne for en interiør jobb så ble det ikke noe polering denne gangen.

Den har vert hos en ”tefcar” forhandler og fått (feil) behandling….. og hadde en godt med kjørespor og hollogrammer.. (ikke det værste jeg har sett)

Men behandlingen er nok borte for LENGE siden… Noe mer dødt skal du lete lenge etter. Selv etter ca 10Min hadde vannet knapt startet å trekke seg nedover.

Derfor måtte dette være et fint objekt for å teste en ”spray forsegling”.

IMG_2466.jpg

IMG_2493.jpg

Reload var WOWO, enklet å greit. Spray på et panel. Tørk utover med mf. Snu mf og buffe av rester pr panel.

Som det vises ganske tydelig av bildene her tilførte den lakken en god del ”næring” og løftet utseendet på denne slitte bilen betraktelig.

Det ble ingen synlige skjolder og eieren var vel mer eller mindre sikker på at bilen var polert.

Så jeg vil også anta at den gir en lakk i god stand et greit løft også.. Vil også tro at holdbarheten er enda bedre da.

Etter halve panser for hånd

IMG_2494.jpg

Halve forskjermen (ikke så tydelig)

IMG_2495.jpg

Teipet opp et lite område i firkant på døra og la på Reload.

Dette fikk stå mens jeg tok resten av bilen før jeg ”sprøytet” litt vann på… Ikke akkurat vanskelig å se hvor det er mest beskyttelse..

IMG_2498.jpg

IMG_2505.jpg

IMG_2506.jpg

Slik ble da bilen etter behandling. Reload på lakk, PERL på dekk og plast.

IMG_2514.jpg

IMG_2526.jpg

Så alt i alt. Dette er produkter som jeg helt greit kan anbefale.

Enkle i bruk og gode resultater.

Bilen skal jeg følge med på noen mnd fremover da det er en nabo som kjører den. Så jeg skal prøve å følge opp med holdbarhet spesielt på ReLoad.

Endret av Tyggern
9

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott test Torgeir :thumbup: .

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott test Tyggis.

Tar-X er veldig veldig bra på litt vanskeligere asfaltprikker :)

Blir artig å følge oppdateringen på denne :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra lesning og fin fin test. Bilen ser betraktelig mer velholdt ut etter en god vask og litt "spraybeskyttelse".

Tipper du får oppdraget med å få denne strøken igjen utvendig etterhvert :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin demo av produktene Torgeir.

Og skam deg for slik teasing!! Ås, here i come!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra lesning og fin fin test. Bilen ser betraktelig mer velholdt ut etter en god vask og litt "spraybeskyttelse".

Tipper du får oppdraget med å få denne strøken igjen utvendig etterhvert :)

Denne og en til fra samme er booket for en stund tilbake, kommer til våren.

Men den hadde sterkt behov for litt stell av noe skinn som hadde fått noen uheldige merker ;)

Fin demo av produktene Torgeir.

Og skam deg for slik teasing!! Ås, here i come!

Takk Petter, som om ikke du hadde handlet uansett ;)

Neste runde blir vel å teste litt IronX gelsoap og Cquartz coating... samt TarX skal få kjørt seg på noen skikkelig fæle felger :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan jo dele mine erfaringer i denne tråden, slik at vi får samlet flere erfaringer. :)

TarX er veldig effektiv på inngrodd asfalt, som feks på eksos-stusser. Jeg likte ikke at den inneholdt grønne pigmenter som tørket og etterlot seg grønne rester på trange områder og jeg likte heller ikke oljene den etterlot på lakken. Den løste fint opp asfalten, men pga oljene var det vanskelig å spyle møkka av da vannet prellet av. Sånn sett gir Prickbort et bedre resultat med mindre jobb.

PERL er superdrøy siden den kan blandes ut 50:50 med vann. Gir mer shine på gummi enn SV Pneu matt, men ser veldig bra ut.

Gjør matter litt glatte, så jeg vil være forsiktig med å bruke den der.

Reload må være årets produkt for min del. En spraysealer som er latterlig enkel i bruk og får de fleste biler til å se nypolerte ut (sålenge man ikke studerer lakken i solen og ser ripene).

IMG_1715.jpg

Denne bilen fikk kun en grundig vask og Reload, og ser absolutt ikke ille ut mtp 60000km og 3år på veien.

Fikk også sett bilen i regnværet igår og Reload er veldig hydrofobisk.

truhaa noterer i sin test av Reload at det kan være lett å få skjolder på svart bil, men det løste jeg ved å spraye Reload direkte på mikrofibern og ikke på lakken. Får Reload ligge og tørke på lakken blir det fort skjolder. Og den tørker fort.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive