Simen

Liker-knapp

52 innlegg i emnet

God kveld.

Jeg har ett forslag som jeg tenker kunne vært bra. Det ble mye snakk om at cred-knappen blir litt for lett brukt i den andre tråden her, og jeg må si meg enig i det. Selv har jeg også hatt en tendens til å trykke på cred-knappen altfor fort, også angrer jeg litt etterpå. Men det er jo ikke noe å gjøre noe med etterpå.

Så tenkte jeg at det kanskje kunne vært bra med en "liker"-knapp i tillegg til cred-knappen. At man f.eks. har grønn cred+ knapp på venstre side, og en blå liker+ knapp på høyre? Da kan man trykke på den blå om man liker et innlegg eller synes det er bra, også kan man ha cred-knappen til ting som virkelig fortjener det - f.eks. en god S&S...

Bare forslag..

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser den, men blir litt smør på flesk tror jeg.

Cred knappen skal vært til innlegg som er til hjelp for deg, eller feks en SS du syntes er bra. Det å skille mellom liker litt og liker mye er nok greit for de som er gamle travere her, men værre for de som kommer til etterhvert.

Kunne hatt minusknapp også sammen med credknappen så det går an å fjerne cred igjen, mener det skal gå, Dennis får kjime innom å svare :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har egentlig mest sansen for "takke" funksjonen de har på DW, der det står i en liten rute under hvem som har takket for dette innlegget. Det blir litt mer folkelig enn creds og liker som jeg forbinder mest med facebook.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir jo egentlig nesten det samme. Bare at man ikke får en lang liste med folk som takker under innlegget. Bare at her må man trykke på cred poeng ruta for å se hvem som har gitt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette forslaget kom jeg med først og fremst fordi det var noen klager på at cred-knappen har blitt litt "misbrukt" til tider. Om man kaller det "takk" eller "like" blir vel det samme..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs vel hva du kaller misbruk.

Jeg vil si at eneste "misbruket" jeg har lagt merke til er en tråd hvor det ble spurt om noen kunne svare på en spørreundersøkelse og alle som skrev "done" el. fikk cred for dette, helt til trådstarter gikk tom for ammo :D

Om en person får cred for en spesielt morsom eller informativ post er kanskje ikke så farlig, og samtidig ser man at de gode S&S får 50+ creds mens slike poster får kanskje 1-3 stk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det kunne vært fint jeg. Bra forslag Simen :)

Denne ekstra knappen behøver jo ikke gi noe cred eller poeng eller noe sånt, men som en "det er jeg enig i" "godt sagt" "kul vits" "word!" og alle sånne ting som ikke er cred-knappen "verdig".

Tror det kunne minsket alle disse småinnleggene hvor nettopp folk "bare" sier seg enig eller "x2" og den slags.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde ihvertfall vært en fordel om det gikk ann å "slette" cred man gir, jeg sitter ofte på Ipad og Iphone, og da er det fortgjort å trykke feil.. Spesielt med litt store hender..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
...jeg sitter ofte på Ipad og Iphone, og da er det fortgjort å trykke feil..

x2

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis vi går over til "Liker Systemet" så blir det mulig. Da kan man trykke Liker. Men hvis man trykker feil, trykker man bare på Liker ikke.

Ønsker folk det? eneste forskjellen at det står liker. Man beholder såklart alle "creds" bare at det da heter liker

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil beholde "Cred".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis vi går over til "Liker Systemet" så blir det mulig. Da kan man trykke Liker. Men hvis man trykker feil, trykker man bare på Liker ikke.

Ønsker folk det? eneste forskjellen at det står liker. Man beholder såklart alle "creds" bare at det da heter liker

Så det er enten/eller?

Ingen Ole Brum løsninger på dette?

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enten eller ja

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen løsning slik som det er nå, som gjør at man kan fjerne creden man har gitt ved en feiltagelse?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil også beholde credknappen, siden den er ment å gi noen cred, altså kredibilitet, "godt rykte" om man vil, for et særlig innsiktsfullt innlegg med gjennomtenkt og velformulert innhold som gir mye nyttig og god informasjon. Dette kan også være en S&S. Det blir mer seriøst enn en "Liker"-knapp, og bidrar til at det blir mindre Facebook-fjasestil over forumet.

"Thanks"-systemet de kjører på DW (i vBulletin) fungerer på samme måte som cred-knappen her, men jeg synes det blir utrolig rotete når annenhver-tredjehver "post" er en lang liste med navn som har takket vedkommende for en posting. Denne informasjonen er for meg knekkende likegyldig å se, men det er interessant å se hvor mange som har syntes poster kom med noe fornuftig. Credknappen vår her er klikkbar og gir samme informasjon i så måte.

En mulighet for å kunne angre cred, enten via en egen knapp eller å kunne si fra til moderator hadde kanskje vært en ide, med en mulig tidsramme hvor man har mulighet til å angre gitt cred.

Ellers synes jeg folk bør tenke seg om en gang eller to før de hiver seg på rep_up.png - "har jeg lært noe nytt av denne posten? Har vedkommende gjort seg fortjent til cred for dette innlegget?" Litt høyere terskel for klikking og så tror jeg mye er gjort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt klart cred-knappen om vi ikke får noen Ole Brum-løsning. :P Men det skulle absolutt gått an å trekke tilbake cred, om man gjør en feil - eller forandrer mening :P

Bernhard: På min iPhone (4) går det ikke an å gi cred. Hvilken app bruker du?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker ikke app :) Bruker forumet i full versjon :)

Helt nederst under alle innleggene så kan du velge full versjon :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh se der ja. Mye bedre :) Det der har jeg lengta etter! Har sett den knappen før, men den var grå/gjennomsiktig så jeg trodde ikke jeg kunne trykke på den. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes Cred-knappen skal henge rimelig høyt, men det er ikke noe mål at bare 8-10 av de beste detailere skal "legge lista" for når cred skal gis.

Et forum blir levende og nyttig fordi folk bidrar, og mange her inne er kunnskapsrike om mer enn polerings og vask av bil. Sånn sett er det et sosialt felleskap som deler en brennende interesse for detailing.

Et innlegg som forklarer godt, og hvor folk bruker av sin tid til å dele kunnskap er også verdt cred, mener jeg. S&S og poleringsresultater også selvsagt.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var det _nesten_ så jeg kredda deg, ØHN, for et godt og velformulert innlegg ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive