Gremlin

Kabel kupevarmer

Hei,

Jeg har fått meg elektrisk kupevarmer fra defa, så ungen ikke fryser ihjel på vei til barnehagen om morgenen. Ulempen er at jeg må ha strømkabel inn i bilen og da må enten bilen stå ulåst med dør/bagasjerom åpent, eller låst med en kabel klemt i en dør....

Jeg har en BMW e91, så har til nå tatt den inn øvre delen av bagasjedøren (glasset). Største ulempen der er at lyset blir stående på om man ikke lukker den igjen..

Noen som har noen råd? Hva er beste måten å løse dette på?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nappe ut pæra? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er da ikke så tjukk kabel at du ikke kan lukke døra? Vet om mange som har gjort det sånn uten problemer. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Montere ekstern tilkoblingskabel og trekke denne inn i kupeen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste er jo å innstallere den fast mener nå jeg, dvs ta den inn via motorrom-torpedovegg.

Alternativt er det som Simen sier, normalt helt kurant å ha igjen døra selv med ledningen på plass.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med via vinduet på fører/passasjer siden? Det er bare å føre ledningen gjennom der og heiser ruten opp igjen til "klemmer" ledningen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Jeg får prøve meg litt frem med å få kabelen inn ved døren på en skånsom "detailer vennlig" måte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste er å trekke kabel inn fra motorrom, for det sparer mye strøm og utgifter. Det finnes helt sikkert et proppet hull i torpedoveggen som du kan føre kabelen gjennom inn til kupe. Husk å montere varmeren så den blåser oppover og ut i kupe for best varmeeffekt.

Har du den nye typen Termini-varmer slipper du til vanlig stikkontakt, eller må du kjøpe den også. Se link nederst.

Kabelen du trenger fra motorrom inn til kupe: http://www.defa.com/...rlengerledning/

kabel-860-3D-venstre.png

Overgang til stikkontakt:

http://www.defa.com/...in_kupekontakt/

Kontakt-829-3D-hoyre.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville gjort som ØHN her.. Det er kjedelig i lengden å drive på sånn, og kanskje du til slutt ikke gidder:) Men det er noe med å få plasert vifta sånn at luften blir blåst rundt i kupen, og ikke rett inn i noe.. Jeg jobbet på Defa 4-5år. Produserte vifter og litt kabler oh tilbehør. Om du er litt teknisk klarer du å få dette bra uten mye plundring. Du har vel den "gamle" typen vifte til vanlig stikkontaktstøpsel, så passe på å få riktig støpsel. Du behøver jo ikke noe styrings ur. Kjøp deg en timer til å stille når viften skal starte.(sånn universaltimer til stikkontakt)

Eller så kan du kanskje få tak i en fjernkontrol til å slå strøm av og på, om du skal ha luksus:)

Endret av cocos
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har de defa-kablene liggende om du vil ha :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive