• 0
Babelfisken

Matt vinyl og dekk beskyttelse

Spørsmål

Til instrumenter og enkelte detaljer (også i motorrommmet) er det ok med litt glans i overflaten men på dekk, slanger og ledninger er min personlige oppfattning at det er penest med en helt matt overflate.

Noen som har tips om passende produkt?

Bruker i dag Armor All Protectant Semi Matt og sånn passelig fornøyd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

28 svar til spørsmålet

• 0

Det er jo en del produkter til dette, men jeg synes den nye CG C6 (tror jeg den heter) er veldig fin på dekk og gummi. Har ikke prøvd på matter. Swissvax har vel også produkter til dette men har ikke testet de enda.(men de skal være bra!). Er jo forskjell på plast og gummi, og utvendig innvendig. På dashbord etc bruker jeg scholl purple. Jeg har bestilt en flaske 303 prptectant som jeg har tenkt å bruke i motorrummet, og den har jeg store forhåpninger til:)..

Vet ikke om dette var noe særlig til hjelp, bare noen tanker og personlige erfaringer. :)

P.S synes ikke meguiars sine produkter til dekk og gummi, har vært helt optimale. Men igjen bare mine erfaringer..

Endret av cocos
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Disse to funker bra og gir jevn matt finish. Her brukt på en kundebil.

Swissvax Protection Matt på plast/vinyl:

IMG_2621.jpg

Swissvax Pneu Matt på dekk og gummi:

IMG_2651.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Humm, Swissvax Protection Matt ser bra ut men når det kommer til pneu er min helt personlige mening at dekk som er blanke bare feil. Å kjøre med blanke dekk fremstår på meg som jålete på samme måte som høy-helte sko i skauen. Det passer ikke sammen.

Men det er som sagt min personlige oppfatning. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0
Humm, når det kommer til pneu er min helt personlige mening at dekk som er blanke bare feil.

Blank og blank. Pneu Matt gir silkematt look som på bildet over, hvis den bare påføres og trekker inn uten berøring.

Ønskes mattere finish tørker man bare over dekkene med en mikrofiberklut, 30 minutter etter påføring...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Det jeg har/bruker:

Dekk:

- SV Pneu Matt

- VP Talos Protectant

Utv. plast:

- Polytrol

- VP Talos Protectant

- SV Nano Express (Denne er hovedsakelig ikke laget for plast, men fungerer bra til dette og)

Innv. plast:

- SV Protection Matt

- VP Talos Protectant

Gulvmatter:

- SV Pneu Matt

- VP Talos Protectant

Dette er det jeg bruker. Har vel ikke prøvd noe annet, men er fornøyd med disse produktene :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jeg bruker SV Protecton Matt og Pneu Matt sjæl, knallgode produkter synes jeg, har ikke hatt behov for noe særlig annet. Men har også 3M Tyre Restorer (matt finish) og DoDo Juice Tyromania som gode alternativer. Dog har nok sistnevnte en litt mer Glossy finish.

Ehem, ellers er jo Polytrol ett must for utvendig plast. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jeg bruker SV Protecton Matt og Pneu Matt sjæl, knallgode produkter synes jeg, har ikke hatt behov for noe særlig annet. Men har også 3M Tyre Restorer (matt finish) og DoDo Juice Tyromania som gode alternativer. Dog har nok sistnevnte en litt mer Glossy finish.

Ehem, ellers er jo Polytrol ett must for utvendig plast. :)

Jeg har testet Tyromania 1 gang og da fikk heg hvit dekkside. Vet ikke om andre har hatt problemer med dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Har faktisk ikke testa min ennå, men det hørtes jo ikke bra ut? Buffa du av etter den hadde haza? Den skal jo brukes som en voks, og ikke en hvilken som helst dekkfornyer. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Tyromania etterlater seg en silkematt finish, ikke glossy. Hvis man vil ha glossy look, kan man påføre et lag til og buffe det glossy, men i utgangspunktet blir det bare silkematt og svart.

Har ikke opplevd at dekksidene blir hvite etter Tyromania.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Ville tro de kanskje får ett hvitt belegg om man glemmer å buffe...

Christer: På krukka står det; "buff with water for glossy finish"...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Tyromania blir silkematt og fin om man ikke buffer den av. Buff av med våt microfiber om man vil han den mer glossy. Ingen grå hinne hos meg. Liker faktisk produktet veldig godt. Men dekket må være helt rent i likhet med andre dekkpleiemidler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Ville tro de kanskje får ett hvitt belegg om man glemmer å buffe...

Christer: På krukka står det; "buff with water for glossy finish"...

Ja, så hvis du IKKE buffer med våt klut, men med en tørr klut, så forblir finishen silkematt.

Forrige gang jeg la på Tyromania (på min bil), så buffet jeg ikke av. Eneste som skjedde var at det ikke så ut som at dekkene hadde blitt vasket i det hele tatt innen jeg kom hjem (altså brune igjen), men ikke noe grått eller hvitt belegg/hinne av noe slag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jeg testet noen forskjellige her, og litt ned i tråden kom det en liten "test in test" også. Kanskje interessant?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0
Ja, så hvis du IKKE buffer med våt klut, men med en tørr klut, så forblir finishen silkematt.

Poenget mitt var jo at du ikke trenger å legge et nytt lag, som du skrev, for å få glossy dekk. Også trodde jeg du mente å ikke buffe i det hele tatt, noe man skal. Men nok om det. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Skyter inn et spm. her ang. utvendig plast. Har lyst til å prøve noe annet en polytrol. Trenger ikke vare 1 år, men litt holdbarhet må det jo ha.

Det jeg har tilgjengelig den dag idag er:

- SV Pneu matt (for gummi/dekksider)

- SV Plastic protection matt (for innv. plast)

- CG Bare Bones (for hjulbuer)

- VP Protectant (alt mulig plast og gummi)

Noen som har testet noen av disse på utvendig plast?

Påførte akkurat Pneu på bakfangeren min for å se hvor lenge det holder, men den er jo egentlig laget for gummi/dekksider.

Har vurdert å prøve Bare Bones. Denne er jo laget for røffe forhold, men er redd den kanskje gir litt for glossy look?

Erfaringer eller tips rundt dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0
- SV Plastic protection matt (for innv. plast)

Noen som har testet noen av disse på utvendig plast?

Sjekk innlegg #3 i denne tråden ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Sjekk innlegg #3 i denne tråden ;)

Haha. Hva skal jeg si til det. Hvordan er holdbarheten? :P:fun:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Haha. Hva skal jeg si til det. Hvordan er holdbarheten? :P:fun:

Kunden betalte og dro :fun:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Kunden betalte og dro :fun:

Både du og kunden ble fornøyd da med andre ord :lol:

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Swissvax Pneu Glossy fungerer veldig godt på dekk, matter og motordeksler er min erfaring :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive