Svg1974

Foma foamcanon adapter

Hei, har akkurat fått meg ny Foma 925, og har en Foamcanon fra Shinearama som jeg trenger nytt adapter til. Noen som vet en plass på Jæren hvor dette er å få kjøpt? Eller noen som har en liggende i området? Vil jo aller helst ha tak i denne i dag eller i morgen (lørdag)...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilnerden.no er vel nærmest deg (Sørlandet).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tre timer hver vei å kjøre så det blir "dyr frakt" ;)

Men hva gjør man ikke for å få det man vil ha med en gang.

Eventuelt kan du undersøke med butikkene om de kan sende overnatten pakke, men det koster jo også litt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som vet gjengene på foamcanonen? Er det samme for "alle", eller varierer det? Kan jo høre med en av de lokale butikkene om det finnes overganger for andre ting.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tess har vil jeg tro. Tess på Sandnes hjalp meg når jeg var i nøden

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som vet gjengene på foamcanonen? Er det samme for "alle", eller varierer det? Kan jo høre med en av de lokale butikkene om det finnes overganger for andre ting.

Det er to forskjellige koblinger på Foma sine spylere. Jeg er nesten helt sikker på at du har en Eagle-lanse, og du må derfor ha kobling som passer disse til din Foam-lanse.

Den andre koblingen er som en hurtigkobling, der du drar bak et stykke, for så å stikke dysene inn i. Tror disse følger med på de dyreste spylerne, og de som trenger 16A. Altså de store boksene som henger på veggen, og ikke disse andre :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville sendt en PM til Kristian hos Bilnerden, og hørt om han klarte å sende deg en iløpet av dagen. Om postgang er skikkelig da, så har du den imorra :) Og han er ikke kjent for å være veldig vanskelig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foma 925 samt foma proff/industri/landbruk serie bruker M22 kobling, hvis jeg ikke tar feil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har stor tiltro til bilnerden, men mindre til posten... Men nå har jeg info nok til å ta turen utom Tess, og forhåpentligvis kan de hjelpe meg. Og fakta ble tilslutt Foma 925 er som cesandberg påpeker M22, og koblingen inn til Shinarama sin foamcanon er 1/4" rørgjenger (stigning 19 per tomme).

Takk for raske svar der ute!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakk med Torbjørn på tess på lura, han kan sikkert hjelpe deg (de forhandler også foma.)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper det order seg og gratulerer med knall høyttrykkspyler. Jeg er veldig, veldig fornøyd med min. Jeg venter imidlertid også på kobling til skumkanon. Har det i bestilling fra Scandicshine.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tess på Sandnes hadde den ikke inne de heller, og de virket overrasket selv over at de ikke klarte å hjelpe meg. Den kortsiktige løsningen ble å låne canonen til en kompis som har Kranzle, den er også kompatibel.

Men nå som jeg har fått åpnet pakken, men enda ikke fått koblet vann til så ser jeg at den ene dysen er justerbar på samme måte som canonen. Så kanskje er det nok å ha litt snowfoam i tanken? Tipper bilen blir vasket i morgen uansett!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive