ØHN

ØHNs E240

45 innlegg i emnet

Tenkte jeg skulle lage en tråd om siste bilen jeg kjøpte i høst. Den er som sagt ny i mitt eie, men jeg har kjent til bilen over flere år.

Jeg vet den har blitt stelt mye med og planen er å ha den lenge og gi den et godt hjem. Av den grunn står den mest i garasjen når den verste saltklina herjer ute. Gleder meg til mange turer med denne.

6 syl, 170 Hk, automat, to sone klima, original GPS med BOSE anlegg.

IMG_0496.jpg

IMG_0497.jpg

IMG_0499.jpg

IMG_0502.jpg

IMG_0506.jpg

IMG_0512.jpg

IMG_0514.jpg

2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snasen cruiser dette :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper dette blir godværsbilen ja :) Ser ut som et smykke av en MB!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk.

Det er en norsksolgt '99 modell, regga første gang januar 2000, så det er langt i fra en ny bil.

Men den har bare gått 115.000km, alle slitedeler er byttet på mistanke, og detaljer som ettermontert Ipod-inngang i hanskerommet bevarer nybilfølelsen.

Jeg tok en detail på vogna for forrige eier, sommeren 2010, så jeg kjenner hver krik og krok i karosseriet. Den står seg fortsatt bra i halogenlys, så lakktilstanden er meget bra. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fin E! Hvordan synes du girkassen er? Regner med det er mer en cruiser enn en sportsbil, og deretter komfortable girskift?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fin E! Hvordan synes du girkassen er? Regner med det er mer en cruiser enn en sportsbil, og deretter komfortable girskift?

722.6 kassa som sitter i disse er mer komfortabel enn "DSG kjapp". Men den er ganske intelligent og motorbremser i nedoverbakke og skifter logisk avhengig av høyrefoten. Med kickdownbryter under gasspedalen kan en kjapt hente ut det som er å hente når det trengs. :)

Jeg har en 2000 modell E280TE+ 4Matic (117.000km) også. Den har samme kassa, men annen styring innvendig, Den kan gires manuelt med girspaken. Ikke noe sportslig over den heller, men kassa kler bilen og den har 2.8 liters V6 og 35Hk mer. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for nyskjerrighetens skyld, er det samme kasse som ville stått i en E200CDI fra 01?

Anyways, jeg kjørte en slik som drosje når jeg studerte og det siste jeg hørte om den bilen var at den til slutt gikk over 800k med original motor og drivlinje..... Jeg begynte hos en annen eier en stund før det riktignok, men den var gått over 500k når jeg kjørte den. Flotte biler igrunn, veldig komfortabel, lettkjørt til tross for størrelsen, de er jo veldig store egentlig, tenkte aldri over det mens jeg kjørte, bortsett fra når jeg så en lik en ventende på å kjøre inn på veien. Bagasjerommet tror jeg er større enn en 407 SW som jeg kjørte etterpå.... Dog har nok du endel mer puff enn en 200 CDI, som hadde null til hundre i fellesferien og var på nippet til å være undermotorisert.....

Flott bil uansett!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fin bil ØHN. Får håpe den bringer deg mange fine stunder, og gir deg godfølelsen når du skal ta den ut etter vinteren igjen. :)

By the way, aner jeg en gylden farge i lakken der - eller er det bare lyset på noen av bildene som lurer meg?

Anyways; enjoy it! ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for nyskjerrighetens skyld, er det samme kasse som ville stått i en E200CDI fra 01?

722.6 ble introdusert i 1997 i W140 S-klasse, fantes etterhvert i f. eks ML, C, CL, E, S, SL og SLK noe innpå 2000-tallet. Du har med andre ord kjørt ei slik kasse med den minste dieselmotoren tilgjengelig på det tidspunktet :)

Jeg skal ikke påstå at W210 er feilfri, men det er mer enn god deletilgang og et kjapt serviceapparat som er grunnen til at de ble ( og blir ) mye brukt som drosje.

Det er solide biler med en drivlinje som tåler mye. Automatkassene er nærmest skuddsikre og Mercedes-Benz lager da også automatkassene selv, i motsetning til andre tyske premiummerker, uten å nevne navn, som gjerne trenger trenger en overhaling før 200.000 km.

Veldig fin bil ØHN. Får håpe den bringer deg mange fine stunder, og gir deg godfølelsen når du skal ta den ut etter vinteren igjen. :)

By the way, aner jeg en gylden farge i lakken der - eller er det bare lyset på noen av bildene som lurer meg?

Anyways; enjoy it! ;)

Takk :) Fargen er helt riktig observert ikke sølvmetallic. Lys Champagne farge er nok nærmere sannheten. Den heter " Smoked silver" hvis jeg ikke tar helt feil. Har faktisk ikke vært inne på den russiske VIN siden ennå og sjekket alle utstyrskodene etc :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig flott og blank 210 du har, og fargen er knallfin. Ser ut som din har klart seg helt unna rustproblemet også?? Min S210 har hatt en total gjennomgang på garanti, men det ser ut til at rusten kommer tilbake....

Ikke ofte man ser såpass pene eksemplarer som du har :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis Øyvind, set ut som et meget velholdt eksemplar :) .

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig flott og blank 210 du har, og fargen er knallfin. Ser ut som din har klart seg helt unna rustproblemet også?? Min S210 har hatt en total gjennomgang på garanti, men det ser ut til at rusten kommer tilbake....

Ikke ofte man ser såpass pene eksemplarer som du har :thumbup:

Takk takk , bilen er en perle rett og slett. Den har klart seg veldig bra og levd et forsiktig liv fra dag en. Det som har vært av ørsmå rustangrep har blitt fikset med en eneste gang. Finner absolutt ingenting av rust på den, og jeg vet hvor jeg skal lete. :)

Hulrom og understell er behandlet med Duxol, løsmiddelfri voks. Hjulbuer bak har fått montert fettlister som er overlakkert, så de er beskyttet og ser i tillegg meget bra ut.

Det var f. eks antydning til rust rundt knappen til bagasjelokket (Et vanlig utsatt sted). Da ble hele bagasjelokket byttet i splitter nytt. Lås og lister fikk bekyttelsesfilm som mellomlegg før montering igjen. Med andre ord er alt som kan gjøres for å unngå rust, gjort. :)

Grattis Øyvind, set ut som et meget velholdt eksemplar :) .

Takk skal du ha Ole Gunnar. :) Den er tatt godt vare på, og gir mye bilglede for en billig penge.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott bil dette.

Skal du beholde chromeringene innvendig eller ta de vekk? Synes de gir litt "jalla-preg" på en ellers meget fin bil.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøken bil med riktig utstyr. (Litt misunnelig på deg må jeg innrømme :D )

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blank og fin bil. Tre-detaljene kler interiøret godt ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk, jeg har vært litt misunnelig på denne bilen selv. Derfor var det ikke vanskelig å slå til når den skulle selges. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med flott bil Herr Nilsen:) Lorinserhjulene gjør jo ikke bilen noe mindre lekker :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lorinserhjulene gjør jo ikke bilen noe mindre lekker :)

Nei, det er sant Herr Brynildsen, synd de ikke fulgte med bilen. :) Men for komforten sin del duger standard Elegancefelger med 195/65 R15 mye bedre. ;)
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rett og slett et smykke av mercedes du har der!! ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

722.6 kassa som sitter i disse er mer komfortabel enn "DSG kjapp". Men den er ganske intelligent og motorbremser i nedoverbakke og skifter logisk avhengig av høyrefoten. Med kickdownbryter under gasspedalen kan en kjapt hente ut det som er å hente når det trengs. :)

Takk for utfyllende svar! At den motorbremset visste jeg faktisk ikke.Enda en god grunn for å følge med etter et flott eksemplar!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive