Paoletti Racing

Farget plastikk, hva anbefales?

22 innlegg i emnet

Hvilke midler anbefales til vask, rens, og oppshining av farget plastikk (ikke lakkert).

Fargen er gul om det har noe og si.

Gjerne skriv om hva som bør benyttes på blankpolerte alu felger også.

Felgene får av og til en gjennomgang med Autoglym metalpolish. en cromfarget tube.

Helst nevn autoglym produkter, er det eg har for det meste.

Bruker en mild såpe med voks på hele greia.

Kan eg bruke super resin polish og extra gloss protection etterpå, på plastikken?

Eller er det godt nok med gummifornyer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis plasten er gjennomfarget gul ville jeg gått løs med Owatrol Polytrol.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plastikken er gjennomfarget gul ja.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da står jeg ved mitt tips om Owatrol Polytrol. Fås hos bl.a. Jernia (men ikke alle butikker har det i hyllene, men alle kan bestille det til deg). Koster ca en 160-lapp for en halvliter og varer ca evig, både fordi man trenger latterlig lite for å dekke store områder, samt at holdbarheten etter påføring telles i år i stedenfor måneder. :)

Husk pensler. :)

Vær også obs på at pensler og MF brukt til å buffe av med må rengjøres umiddelbart, ellers stivner de og forblir stive.

Endret av Christer
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koster ca 100 på obs ;)

Og det anbefales på det sterkeste til plast.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da står jeg ved mitt tips om Owatrol Polytrol. Fås hos bl.a. Jernia (men ikke alle butikker har det i hyllene, men alle kan bestille det til deg). Koster ca en 160-lapp for en halvliter og varer ca evig, både fordi man trenger latterlig lite for å dekke store områder, samt at holdbarheten etter påføring telles i år i stedenfor måneder. :)

Husk pensler. :)

Vær også obs på at pensler og MF brukt til å buffe av med må rengjøres umiddelbart, ellers stivner de og forblir stive.

Har dere prøvd det på feks på plastikken til ATV feks?

Kan se for meg at det blir passe glatt og jævli den første uka. Hvordan er heften til Polytrolen på slik plastikk?

Polytrol er vell beregnet på mer porerik mørk plastikk som har falmet av slitasje?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På atv plast har jeg erfart at varme fungerer greit. Bruk varme pistol men var også forsiktig at det ikke blir for varmt da det bølger seg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ovatrol funker dårlig på lakkert / glatt eller ikke gjennomfarget plastikk, men er gull på litt porerik plastikk ja... Jeg har faktisk også brukt Owatrol på en gammel skjenk i beiset tre med stort hell, men det var jo litt OT....

Hadde forøvrig vært litt fint med bilder av bilen du snakker om Paoletti Racing. Litt lettere å få konkrete råd da ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult den der. Her er det vel snakk om litt ulike typer plastikk. Skjermene ser jo ut til å være godt egnet for Owatrol, mens tanken vel er lakkert?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd dette på en rød atv selv, anbefales på det sterkeste å bruke owatrol, får fargen tilbake uten skjolder og man får den naturlige glansen som var når den var ny :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ville jeg prøvd Owatrol for å friske opp fargen. Men prøv på et lite område først om du er i tvil.

Endret av rogersolmyr
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult den der. Her er det vel snakk om litt ulike typer plastikk. Skjermene ser jo ut til å være godt egnet for Owatrol, mens tanken vel er lakkert?

Tanken mener jeg å huske er en vanlig plastank med gult deksel i samme stoff som resten rundt..

Men som tidligere nevnt, prøv på ett lite synlig område først..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer at det er plastikk over tanken igjen ja.

Takker for svar, skal prøve det ut.

Hva med felgene? autoglym metal polish og extra gloss protection etterpå?

Endret av Paoletti Racing
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En eller annen metal polish og så autobahn eller annen felgvoks etterpå, vanlige vokser og sealere funker vel egentlig også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer at det er plastikk over tanken igjen ja.

Takker for svar, skal prøve det ut.

Hva med felgene? autoglym metal polish og extra gloss protection etterpå?

Extragloss funker fint. Du kan også bruke Autoglym HD voks. Den bruker jeg og er veldig fornøyd :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får prøve med owatrol da :)

Fått på KW senkesett på doningen også, slenger med noen bilder for de som vil se.

th_Ferdig2.jpg

th_Ferdig4.jpg

th_Ferdig3.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senkesett på en ATV?? Nå har jeg sett det og :P

Men det skal sies - det så sykt rått ut!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senkesett på en ATV?? Nå har jeg sett det og :P

Men det skal sies - det så sykt rått ut!

ATV er vistnok ifølge onkel blå "ett stor problem" her i Verdal da "alle" har det, og de fleste kjører på to hjul på rettstrekker og i svinger.. ATV senket helt til bakken med street-dekk er rått ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive