Gå til innhold
Trond_S

VW Jetta 2.0 TDI Swadow Blue Metallic

Recommended Posts

Trond_S    1
Trond_S

Tenkte det kanskje var på tide å pressentere bilen min med en lite showcase. Kan starte med litt korte fakta om bilen:

Bil: VW Jetta

Motor: 2.0 TDI (140hk), DSG 6-trinns girkasse

Modell: 2006

Farge: Shadow Blue metallic

Interiør: Sportsinteriør i skinn, farge "Vienna"

Utstyr: Comfortline m. MYE ekstra

Felger: TSW Solder Silver 18x8 (sommer), VW standardfelger 7x16 (vinter)

Jeg kjøpte bilen i april 2011, hentet den i Nordheimsund der den hadde blitt kjørt fattige 38 000 av en pensjonert økonom. Han hadde i sin tid hentet bilen i Tyskland i 2007, der den hadde fått som en offisiel bil for VW München. Slik såg den ut dagen eg hentet den:

IMG_0215.jpg

IMG_0217.jpg

IMG_0225.jpg

IMG_0222.jpg

IMG_0228.jpg

IMG_0230.jpg

Det første som måtte gjøres var å få tak i noen nye sommerdekk. De som fulgte med (lik de som står på vinter, bare i 7.5x17) ble solgt to dager etter bilen kom heim, og nye ble bestilt inn fra USA. TVW Spa Silver i 8x18 med TOYO T1S 225/40-18. Disse felgene måtte hentes i USA da de ikke finnes i Europa i d-en fargen til min bil. (Kanskje er eg den eneste med disse felgene på en VW Jetta? Lov å håpe :P )

IMG_0247.jpg

Felgene ble lagt på med SV CFR og SV Autobahn på ankomstdagen, Pneu matt på dekk.

DSCF0414.jpg

DSCF0415.jpg

Siden dette var min første erfaring med SV måtte effekten selvfølgelig testes!

DSCF0406.jpg

DSCF0463.jpg

Personlig synest eg det ser meget bra ut med disse felgene

IMG_0251.jpg

Bilen er senere blitt senket, men finner selvfølgelig ikkje disse bildene nå.

Endret av Trond_S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anders_Aa    151
Anders_Aa

Fin bil! De nye felgene gjorde utseende mye bedre :)

Er ikke ofte jeg ser Jetta'er på veiene, så den er jo litt sjelden, ihvertfall med de felgene ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krisse    332
Krisse

Kjørelæreren min hadde en slik da jeg holdt på med timer, for noen år tilbake. Bilen var enkel å kjøre, dro helt greit, og var ukomplisert og fin på mange måter :) Skjønner godt at du har kjøpt deg en! Er ikke så mange av disse heller, noe som er litt greit :thumbup: Eneste negative med den jeg kjørte var at motor og girkasse røk før 130 000km, men det er vel forståelig kanskje når det er en kjøreskolebil? Uansett så liker jeg den, gratulerer :thumbs: Liker fargen veldig godt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trond_S    1
Trond_S

ser jo strøkent ut dette :)

Jo takk for det =) på tidspunktet bilene ble tatt på så har ikkje bilen fått veldig mye pleie bortsett fra en god vask. Men det kommer nok =)

Fin bil! De nye felgene gjorde utseende mye bedre :)

Er ikke ofte jeg ser Jetta'er på veiene, så den er jo litt sjelden, ihvertfall med de felgene ;)

Felgene gjør veldig mye, spesielt siden bilen ikkje er så veldig stor. Hehe, ikke en passat akkurat nei :P MEn overraskende mange som tror det er en passat fakstisk :/

Kjørelæreren min hadde en slik da jeg holdt på med timer, for noen år tilbake. Bilen var enkel å kjøre, dro helt greit, og var ukomplisert og fin på mange måter :) Skjønner godt at du har kjøpt deg en! Er ikke så mange av disse heller, noe som er litt greit :thumbup: Eneste negative med den jeg kjørte var at motor og girkasse røk før 130 000km, men det er vel forståelig kanskje når det er en kjøreskolebil? Uansett så liker jeg den, gratulerer :thumbs: Liker fargen veldig godt ;)

Takk for det du =) Synest bilen går bra selv, synest det var spesielt gøy å være raskere enn bmw og audi med samme motor i samme bilklasse =) Når du sier det med det negative, så står desverre bilen akkurat nå da svinghjulet har tatt kvelden :/ MEn motoren er fremdeles i god stand da heldigvis :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig