Meringdal

Beste kombo inkl. LSP

Heisann DCN!

Jeg tenkte at det hadde vært greit å sett hvilke komboer som fungerer mtp. holdbarhet, glans osv.

Hvilke kombo bruker dere før LSP?

Wipedown, Glaze, forsegling - herdetid osv.? Voks?

Hvor god er holdbarheten til arbeidet og hvor god er beeding og sheeding?

Legg gjerne ut bilder også :)

Jeg forøvrig tok A4'en med Glozwork glaze, EGP og SV Shield. Jeg hadde 10 timer herdetid i ca. 13graders vaskehall før voks. Voksen fikk stå i samme hallen i ca. 24 timer før bilen ble tatt i bruk.

Jeg er ekstremt fornøyd med både vannskrekken og rensligheten til bilen. Den har allerede rullet 20 mil, men bilen er faktisk ikke skitten (den er hvit!).

Lett avspyl med HT var alt som trengtes.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prep:

Meguiar's Mirror Glaze #205

Kan kombineres med hva som helst:

Mine favoritter er

Sealere: Meguiar's #20, #21, #26

Voks:

Swissvax Mirage,

Poor Boys Nattys hvit, blå og rød

DoDo Juice Purple Haze Pro, Hard Candy og Engel

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker sjeldent wipedown.Kun om det er tvil om det er hologrammer etter siste steg.Scholl S30 eller 30 på Flex DA og scholl orange eller blå pad.Jeg stoler så mye på shield,concorso,crystal rock,collinite 476, 845, 915, insignis osv. sin holdbarhet at det går oftest i dem.2 lag om det er tid for å være sikker på å dekke hele bilen.Jeg kan også bruke f.eks ett lag collinite 476 og ett lag crystal rock på topp bare for morro.Fikk høre av eieren på bilen jeg prøvde det, at bilen var veldig lett å gjøre ren med vann fra hageslangen, så det kan ikke være helt feil :) Liker å gjøre litt andre ting enn akkurat det de jeg ser opp til gjør, men tar ingen store sjanser.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg forøvrig tok A4'en med Glozwork glaze, EGP og SV Shield. Jeg hadde 10 timer herdetid i ca. 13graders vaskehall før voks. Voksen fikk stå i samme hallen i ca. 24 timer før bilen ble tatt i bruk.

Har du prøvd med kun shield for å faktisk se om det har noe for seg å legge masse produkter lagvis?

Tar som oftest en wipedown og legger Glacier eller Concorso, holder ihvertfall bra til neste gang jeg legger voks (4-6mnd).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke si jeg har helt trua på kombinasjoner med lag av glaze, forseglinger og voks. Kjører enkelt og greit:

Ultrafina SE

Wipedown

Voks

Collinite-voksene har blitt brukt de siste to gangene, og hittil er jeg svært fornøyd. Liker 476s best hittil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker ikke comboer av LSP. Jeg synes det meste fungerer best alene. Polish - Voks eller sealer - Ferdig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker ikke comboer av LSP. Jeg synes det meste fungerer best alene. Polish - Voks eller sealer - Ferdig.

Har du prøvd komboer da(f.eks sealer så voks), og virket det isåfall dårlig?

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd det en del ganger ja. Men har ikke opplevd noen merkbar forskjell i holdbarhet. Da syntes jeg heller ikke det var verdt den ekstra innsatsen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd det en del ganger ja. Men har ikke opplevd noen merkbar forskjell i holdbarhet. Da syntes jeg heller ikke det var verdt den ekstra innsatsen :)

Mener igrunn det samme selv :) Kommer kjempelangt med 1 god voks! Alikevel er det greit å prøve nye komboer, så lenge de ikke forkorter holdbarheten.Mener jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foretrekker Wipedown- deretter pre-cleaner så etterfulgt av ett par lag voks :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De tre lagene jeg valgte å legge var igrunnen kun for testing. Er faktisk litt i tvil på

Om det har noe å si, istedet for wax only. Men vi får se!

Forlvrig så blir bilen vasked med bildhampo fra foma i skumlanse, med blandingsforhold ca 1:30

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De tre lagene jeg valgte å legge var igrunnen kun for testing. Er faktisk litt i tvil på

Om det har noe å si, istedet for wax only. Men vi får se!

Forlvrig så blir bilen vasked med bildhampo fra foma i skumlanse, med blandingsforhold ca 1:30

Hvis du skal finne ut om det har noe for seg må du nesten ha en testspot med kun shield for at de skal utsettes for nøyaktig de samme påkjenningene :)

Du bruker ingen avfetting før mekanisk håndvask?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter polering og wipedown har jeg ofte brukt Duragloss 101 som grunnlag for en voks (oftest Shield), men også brukt Shield rett etter wipedown. Vet ikke om det er noen forskjell. Nå holder jeg på å teste et noen vokser med CG Vertura Bond som grunnlag for voksene, men det blir jo mest en test av ulike LSP'er.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke skaffet meg prickbort enda, så det går i svak surfex og svak foma avfetting de gangene jeg har berøringsvask :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke skaffet meg prickbort enda, så det går i svak surfex og svak foma avfetting de gangene jeg har berøringsvask :)

Tror jeg har noen liter stående på jobb.Kan få 5 av de for 50 kr literen når du kommer hit.Betalte det samme for de i sverige :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive