Øivind S

Polering av tilhenger

Er det noen som har gode forslag til polering av tilhenger? Type Gaupen med galvanisert stål. Hva skal jeg bruke av beskyttelse for at stålet skal holde seg fint? Det har en tendens til å bli matt etter en tid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville prøvd med autosol og sett hvordan det ble.

Eventuelt en litt finere polish da autosol visstnok er ganske grov.

F.eks. CG metal polish.

For beskyttelse kan du vel legge en vanlig voks på?

Ellers har du jo f.eks. nanolotus metallforsegling men jeg er ikke helt overbevist av dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Matt blir den nok over tid uansett, men du fjerner utrolig mye drit med en "vanlig" metal polish.

CG's har jeg ikke prøvd, men har brukt Meguiars Nxt all-metal polish noen år. Den korrigerer ingenting, men renser godt i dybden. Selv chrome som har sett helt ren ut, gjør filla mi svart når jeg bruker denne. Den etterlater også en viss beskyttelse, perler fint i lang tid etterpå.

Ville absolutt brukt maskin på noe så stort som en henger, ull vil nok være fint på den for å unngå for mye lugging. Evt en ganske fin skumgummipad.

Regn med å måtte rense pad ofte underveis og likevel kaste pad'en etterpå da det av erfaring ligger utrolig mye drit i porene på bart metall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ikke ha rørt galvanisert stål. Det må evt behandles , med lakk evt fornikkling eller forkromming.

Blir sinken fjernet eller breakthrouh, så vil du nok få korrosjon ganske kjapt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ikke ha rørt galvanisert stål. Det må evt behandles , med lakk evt fornikkling eller forkromming.

Blir sinken fjernet eller breakthrouh, så vil du nok få korrosjon ganske kjapt...

X2

Eneste fordelen med å polere bort sinken er at hengeren vil (etter litt jobb) bli speilblank, ulempen vil jo være at den blir stygg ganske fort..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mange tips. Testet autosol, men det tok knekken på galvaniseringa. Har lagt vanlig voks på den nå, men jeg sliter på lemmen foran som får mye sprut fra bilen. Vaket hengeren i går med prick bort, det tok saltet og møkka, men den er fortsatt matt grå foran. Skulle gjerne blitt kvitt det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regn med å måtte rense pad ofte underveis og likevel kaste pad'en etterpå da det av erfaring ligger utrolig mye drit i porene på bart metall.

Når jeg hadde tatt vasken min ble paden vasket 2-3 ganger i Surfex bad og den ser nesten ut som ny igjen, selv om den var bra svart når jeg begynte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ull eller skumgummi?

Og da hadde du tatt en henger?

Må sammenligne på rett grunnlag Are :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ubetydelig detalj ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax Autobahn må vel være en grei viks til dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle produkt som inneholder slipemiddel vil svekke galvaniseringen, og det er noko ein bør unngå. Galvanisert stål vil heller aldri, etter min meining, aldri sjå fint ut eller ha ein fin finish.

Hammerite lakk?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alle produkt som inneholder slipemiddel vil svekke galvaniseringen, og det er noko ein bør unngå.

Nettopp derfor anbefalte jeg en med praktisk talt null slipeeffekt. :) Den bare renser.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har liten tro på at man klarer å påvirke galven noe særlig med autosol eller annen form for produkt, med eller uten maskin. Galven er som regel tykk og seig. Den er tung å slipe helt vekk med en slipeskive på vinkelsliperen.

Den er dessuten ganske ru, så vil tro et forsøk på å få galven fin vil resultere i oppspiste padder.

Skal derimot en henger bli fin noen gang, må den lakkes. Gjerne oppå galven. Da kan man korigere, vokse og kose seg:) kan jo foreksempel lakke den sølv/grå. For å beholde det opprinelige utseende på den:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkleste utvei må være en grei felgvoks. Jeg får ikke testa da det enda står et svært tre som har velta over hengeren min....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive