325i

Farging av skinnstol.

Har en skinnstol hjemme som er noen år, skinnet er fint, mykt osv men fargen har forsvunnet nesten helt. Stolen var en gang burgunder rød, no er den nesten hvit :)

Men mitt spørsmål er:

Hvilken produkter skal jeg bruke for å farge denne stolen svart?

Hva koster en slik operasjon ca?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan f.eks kontakte Swisswax Norge.

Send inn en fargeprøve av skinnet på stolen, så får du tilsendt spesialblandet skinnfarge (leather healer) til stolens farge.

Rens området med lighterfluid eller skinnbensin. Puss også eventuelt forsiktig området som skal farges.

Påfør fargen i flere lag til ønsket resultat er oppnådd og avslutt med en god skinnkrem, Scholl Skin, AG, Dynamix, SV Leathermilk etc...

Dette var kortversjonen, men håper du ble litt klokere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva skal man med en fargeprøve når den skal omfarges til svart? hmmmm... Finnes mange muligheter i forskjellige prisklasser til å gjøre dette med. Selv har jeg brukt denne: http://skinnlaaven.n...ild=0&refcode=f til å farge om skinninteriøret i min bil fra beige til sort. en flaske holdt til ca et baksete (altså tresitteplasser) og en framstol. Jeg brukte lakksprøyte til denne operasjonen. bla litt rundt i denne tråden her så ser du stolene før og etter farging :)http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=45151.60

Endret av rudilgr
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Planen var å farge den svart event mørk bruk. Akkurat farge og match osv spiller igrunn ingen rolle da stolen skal farges om fra rosa\ hvit til sort event mørk brun.

Med andre ord, hele stolen skal farges.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive