Gå til innhold
iMAGINE

Flex DA

Recommended Posts

iMAGINE    15
iMAGINE

Nå er det på tide å få kjøpt seg en Flex DA poleringsmaskin til vår vasken.

Dette er min første maskin og vet ikke hva jeg skal velge. Hvilken maskin anbefaler dere? Og hvor bør jeg kjøpe den fra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

Flex er en produsent og DA er en type maskin, så vil du da kjøpe en Flex DA er det praktisk talt kun en type maskin du kan kjøpe. :)

Denne selger flere forhandlere, bl.a. bilnerden , scandicshine , bs bildeler og swissvax .

Jeg ville nok ventet til den kom på tilbud/gruppekjøp el. da dette ser ut til å skje ganske ofte, da får du en helt kurant pris.

Det vil nok ikke lønne seg umiddelbart å bestille den fra utlandet da postens satser tar enkelt knekk på alt som er verd å spare i tilfelle du trenger å returnere den for garanti el.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Hehe det var jo litt søtt da. :)

Men jeg vet ikke om jeg ville begynt med Flex DA, om du aldri har brukt en maskin før. Vil ikke akkurat kalle det en nybegynnermaskin. Om du allikevel går for den så er det jo ikke noen dårlig maskin, den kan korrigere veldig effektivt pga. sin tvungne rotasjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

Jeg kjøpte denne som første (og foreløpig eneste) og angrer ikke på det.

Erfaringsmessig angrer jeg når jeg kjøper et billig produkt istedenfor det som er bra med en gang, så hadde ikke vært i tvil om jeg skulle ha ny igjen.

I tillegg har mine biler hard lakk så da et det like greit :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
iMAGINE    15
iMAGINE

Er fullstendig klar over at flex er en produsent og DA en type maskin (double action, roterende og oscillerende) har vært lenge nok på forumet til å skjønne det, hehe. Var bare usikker på om de hadde flere DA modeller :) jeg vil heller lære med en ordentlig maskin og heller feile litt, enn å kjøpe 2 maskiner. Har og utrolig hard lakk.

Har hørt så mye bra om flex, men om det er andre ting som og anbefales, så si ifra. Skal holde et øye åpent etter tilbud og gruppekjøp:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Flex DA er nok maskinen for deg om du har veldig hard lakk ja. Den er jo også tryggere å bruke enn en roterende, men du kan få til det samme. :)

...go for it!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

Eneste som kan være litt nedtur er at du ikke kommer til på alle trange plasser med denne maskina.

Jeg har en liten bakplate men vet ikke hvor stor forskjell det gjør, får se til våren :)

Tenkte eventuelt og skaffe en billig roterende med enda mindre bakplate, men kjenner jeg meg selv rett havner jeg vel på en Flex roterende......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Med liten bakplate skal du kunne klare å komme til de fleste plasser, særlig om du er flink med maskeringsteip i tillegg. :) Men klart, det kommer jo litt an på..

Edit: Skriveleif

Endret av Simen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Forskjellen i størrelse på bakplatene er ikke så stor, men den minste gjør det lettere og tryggere å bruke 5,5" pads.

Ellers er Flex DA (Flex XC 3401 VRG) en glimrende nybegynnermaskin, bortsett fra prisen. Den er lett, enkel å kjøre, korrigerer som bare juling og tåler hardkjør i mange, mange timer uten å kny. Anbefales sterkt! Har man penger til det og behov for det, er det bare å kjøpe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øystein    90
Øystein

Hvis jeg kan snike inn lignende problemstilling:

Hvilken nybegynner DA anbefales (og hvorfor) for en som tar sine første skritt innenfor korrigering?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

Jeg ville anbefalt flexen så lenge man har råd til det.

Den er sterk og kraftig , og kan vel nesten sies å være en krysning mellom DA og roterende.

Spesielt om man har hard lakk er det nok en god idé å kjøpe noe slikt.

Vi kan jo se at man kan utrette veldig mye med en biltema maskin som Simen gjorde på en E39 i sommer, men sparer veldig mye tid med kraftigere maskin, og for min del har jeg lite tid og enda mindre tålmodighet så tror det er fort gjort å miste motivasjonen om det går for sakte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Krauss- og Dodo-maskinene er vel faktisk samme maskin, en Kestrel DAS6-klone (vanlig, ikke Pro). Disse har 500W motor og gjør en god jobb, er nybegynnervennlige og så å si idiotsikre i bruk. Hvis du bare skal hobbypolere din egen bil og en og annen kompis sin vil en slik maskin tjene deg vel i mange år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

DAS6-pro (850w motor) holder for de aller fleste. Tok Amazon blå SS-lakk (hard) og rød Saab-lakk (sticky-mjuk) med dette nå i jula. Gul Über og #205 gjorde vei i vellinga på Saab'n ihvertfall - tok hele bilen på under 3 timer (!)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øystein    90
Øystein

Essiek: hva vinner jeg på pro vs ikke-pro? Hvordan vil jeg merke forskjellen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

350w mer powah. Mer powah, more phun :)

I praksis betyr det bedre korrigeringsevne

Endret av Essiek

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig