redline

Få plastdeksler blankere

Snøscooteren jeg kjøpte nylig har vært gjennom litt busk og kratt så plasten er litt mattere enn den normalt ville vært. Er en del småriper som ligger helt i overflaten som jeg kunne tenkt meg å bli kvitt. Dette er kun plast som er støpt glatt og blank og har ikke klarlakk av noe slag tror jeg. Hva kan jeg bruke på dette? Det gjelder i hovedsak det svarte området av panseret og rundt styrekonsollen

post-79-0-15794300-1324462299_thumb.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Owatrol polytrol :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, Polytrol! Fås blant annet hos Jernia og Coop OBS!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viktig å bemerke at polytrol er for å få tilbake farge, og ikke for å fjerne/skjule riper.

Men blir fint og svart igjen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter opp om Owatrol Polytrol for å få fargen tilbake :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville polert vekk ripene først med en DA maskin, så avfettet og lagt på Polytrol. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare husk at man oftest trenger et spesialprodukt for å polere ulakkert plast. Det blir ofte seende jævlig ut med vanlig polish.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd problemer med å polere verken lykteglass eller vindavisere i ulakkert plast. Så lenge plasten opprinnelig er blank og man passer på varme, er det bare å kjøre på. Finest finish får men ved å legge på en voks som LSP, Polytrol er dog mer holdbart. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok forskjell i hardhet på plast. Men f.eks typen plast som man finner på motorsykler, gressklippere osv pleier å være ekstremt myk og vaskelig å polere. Er ofte betydelig mykere enn lakk. Lykteglass f.eks er som regel laget av veldig hard plast.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive