Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Da er bilen pakket og klar til avreise, forventet ankomst i Oslo er 19. februar. :thumbup:

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

• Busch

39

• challenger

5

• Karmann63

5

• bsa

4

Mest aktive i dette emnet

• 3 weeks later...
Skrevet

Da har bilen ankommet Rotterdam og vil bli lastet over til en annen båt, så ny ankomst er Oslo er 8. februar. :thumbs: :thumbs:

Så nå må jeg sette igang å rydde plass i garasjen. :shocking2:

Et helt annet spørsmål.

Hvor lønner det seg å vise bilen? :huh:

Skrevet (endret)

Hva du enn gjør så unngå for enhver pris å vise den i Drammen. Jeg vil ikke nevne navn på et offentlig forum men der jobber det en drittsekk av dimensjoner, hvis eneste formål her i livet er å lage vanskeligheter for bileiere. Han foretok førstegangsregistreringen av min Mustang i fjor og lagde ei laaaang liste over ting jeg måtte rette på. Mesteparten av den lista var bare piss og da han var inne hos stasjonssjefen som visstnok utsteder den offisielle "mangellappen"(Det heter ikke det på biler som ikke er registrert), så halverte stasjonssjefen lista og luka ut de mest useriøse punktene.

Jeg bestillte ny time for førstegangsregistrering, denne gangen på Notodden. Der ble jeg tatt imot med åpne armer og ble møtt med "Dæven, det var en flott Mustang!" når jeg kjørte inn i hallen.

Han kasta et blikk på den halverte lista fra Drammen og sa at dette er jo bare tull, det er en gammel bil. Eneste han var enig i var krav til dokumentasjon av skivebremsene bak. Dette hadde jeg i mellomtiden skaffet via Amcar da det dreide seg om Lincoln bremser. Etter en liten halvtime som bestod av 5 minutter besiktigelse av bilen og 20 minutter papirskriving for å få den inn i systemet, var bilen registrert og klar. "Tipper du får en fin sommer i den doningen der" sa'n da jeg dro. Jeg svarte "Ja takket være deg så kommer det til å bli det" :D

Kortversjon: Unngå Drammen, sats på Notodden

Endret av Karmann63

1967 Ford Mustang

1999 Chevrolet Blazer

2003 Chevrolet Tahoe

Skrevet (endret)

Jeg hadde håpet å finne en trafikkstasjon som var nærmere, eks er det noen som har erfaring med å vise veteranbil på Jessheim.

Endret av Busch
Skrevet

Nyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyydelig bil! :wub:

Alltid likt mustanger av en eller annen grunn..

Håper alt svarer til forventningene når du plukker den opp på kaia :D

challenger
Skrevet

Jeg viste på Kongsvinger (heller enn Jessheim tre minutters kjøring unna meg) i 2006 og har hørt om andre med gode erfaringer derfra. Nå har jeg senere også hørt om flere som har kommet godt ut av det på Jessheim så dette tror jeg er tilfeldig ettersom hvilke kontrollører du blir oppsatt med. Du får jo dessverre ikke bestilt time hos en spesiell kontrollør. Sånn ellers når det kommer til Trafikkstasjoner og godkjenninger, så er min bestemte oppfatning at det er folk med ombygde/uoriginale biler som roper høyest og bærer seg og sutrer. Da blir det lett for at en spesiell trafikkstasjon får ett "dårlig rykte" i bilkretser. Møter du opp med en original eller tilnærmet originalbil vil jeg hevde at du blir tatt godt i mot de fleste steder. Mustangen din ser definitivt ut til å tilhøre sistnevnte kategori!

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Skrevet

Jeg viste på Kongsvinger (heller enn Jessheim tre minutters kjøring unna meg) i 2006 og har hørt om andre med gode erfaringer derfra. Nå har jeg senere også hørt om flere som har kommet godt ut av det på Jessheim så dette tror jeg er tilfeldig ettersom hvilke kontrollører du blir oppsatt med. Du får jo dessverre ikke bestilt time hos en spesiell kontrollør. Sånn ellers når det kommer til Trafikkstasjoner og godkjenninger, så er min bestemte oppfatning at det er folk med ombygde/uoriginale biler som roper høyest og bærer seg og sutrer. Da blir det lett for at en spesiell trafikkstasjon får ett "dårlig rykte" i bilkretser. Møter du opp med en original eller tilnærmet originalbil vil jeg hevde at du blir tatt godt i mot de fleste steder. Mustangen din ser definitivt ut til å tilhøre sistnevnte kategori!

Da prøver jeg Jessheim.

Ja bilen er og skal forbli orginal :thumbup:

Skrevet

Da kom telefonen jeg har ventet på.

Det var fraktselskapet som ringte for å si at bilen har ankommet Oslo og er klar for utlevering i morgen ettermiddag. Så da er det bare å betale moms å ta med seg kvitteringen ned for å hente bilen

Skrevet

Hoho, tipper det er noen som gleder seg :) Lykke til, håper det er så bra som det ser ut..

Skrevet

Da har bilen endelig kommet hjem til meg :fun:

Hentet den i går men hadde ikke tid til å ta noen bilder, så de kommer i dag.

IMG_3568.jpg

IMG_3569.jpg

IMG_3567.jpg

IMG_3566.jpg

IMG_3565.jpg

IMG_3564.jpg

IMG_3563.jpg

IMG_3562.jpg

IMG_3561.jpg

Skrevet

Grattis!! :thumbs:

1967 Ford Mustang

1999 Chevrolet Blazer

2003 Chevrolet Tahoe

Skrevet

God gammel amcar er ikkje feil! Grattis med nydelig kjerre! :)

BMW F30 320D 2012 M-Sport

Vw Passat 2.0 TDI 2009 R-line

Vw Passat 1.9 TDI 2006 Highline

Seat Toledo 1.6 SR 2000

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Meget, meget, meget pent eksemplar! Hadde jeg hatt garasje hadde jeg kontaktet min onkel og fått ham til å finne en til meg også :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet

ganger den med to jeg ;)

ganger den med to jeg ;)

Hvorfor det. Det er jo fantastisk å kjøre cab på vinteren :shocking2: . Hadde bilen hatt vinterdekk så skulle jeg begynt å bruke den med en gang skiltene kommer. :thumbup:

Men jeg fått et lite problem. Tollvesenet tror ikke på kjøpesummen :shocking2: , jeg må nå dokumentere hvordan bilen ser ut, så de kan ta en verdi på bilen ut i fra de bildene jeg sender dem :mad: .

Har noen her hørt om noe lignende før? :huh:

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Kjøpskvitteringen er ikke bra nok for dem?

Har ikke hørt om slikt tidligere, men det betyr ikke at det ikke har skjedd...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet (endret)

Kjøpskvitteringen er ikke bra nok for dem?

Har ikke hørt om slikt tidligere, men det betyr ikke at det ikke har skjedd...

Nei de mente at kjøpskvitteringen var håndskrevet, den var ikke god nok :mad: . Der kunne vi skrive hva som helst :eek: Men som jeg fortalte henne er jo dette kjøp mellom privatpersoner så det er en naturlig forklaring på det.

Endret av Busch
Skrevet

Har du ikke overført beløpet til kontoen hans da? Hva med en kontoutskrift?

Har du ikke overført beløpet til kontoen hans da? Hva med en kontoutskrift?

Holder ikke. De har fått kvittering på betalt beløp og "bill of sales". Skal ta kontakt med amcar til mandag.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår