Jørgen

Luktfjerning i bil

Hei!

Har hatt en bil stående i en garasje i noen mnd for oppshining, og det har satt seg en lukt i bilen fra garasjen. Noen gode tips for å få dette bort? Ønsker ikke å bare dekke over det med annen lukt (har prøvd MG odor killer eller hva den het i en annen bil, men den lukten syns jeg aldri jeg ble kvitt igjen).

Er det Ozon behandling som er et alternativ? (Eller hva det nå heter)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skikkelig rens med rensemaskin alà Mimo på alt av stoff i bilen med APC bruker å være en killer når det kommer til garasjelukt.

Husk at de største flatene med stoff som lukt fort kan henge i er tak og gulv ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for raskt svar!:)

Det er jo faktisk ca samme pris på en mimo som full rens hos Handz on i Bergen (ikke vet jeg hvor bra det blir heller) så får kanskje vurdere å investere da :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Link?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger ikke kjøpe deg Mimo for en bil sin skyld.

Jeg og mange andre her inne har en billig våtsuger som fint klarer saken.

Litt mer arbeid men mye billigere :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tid er jo også penger i enkelte tilfeller ^_^

En våtsuger får også gjort en tilsvarende jobb men det er ekstremt mye enklere med rensemaskin :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha, ja det trenger du ikke fortelle meg om ;)

Snart tatt 40-50m2 teppe med bilextra våtsuger, sprayflasker og børste på Flex DA..

Ikke bare har jeg skrapt opp all hud på knær men i tillegg har jeg begynt å få træler etter sprayflaskene... :D

Men for en bil mener jeg forsatt det er litt overkill å kjøpe en Mimo, eventuelt kan den selges til meg etterpå :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For mannen i gata er det nok overkill med rensemaskin for bil, men for oss her inne burde det nærmest være en selvfølge :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha, ja det trenger du ikke fortelle meg om ;)

Snart tatt 40-50m2 teppe med bilextra våtsuger, sprayflasker og børste på Flex DA..

Ikke bare har jeg skrapt opp all hud på knær men i tillegg har jeg begynt å få træler etter sprayflaskene... :D

Men for en bil mener jeg forsatt det er litt overkill å kjøpe en Mimo, eventuelt kan den selges til meg etterpå :D

Hahaha liker forretningssansen! ;)

Men hadde nok fått brukt maskinen på flere biler, får se hva jeg gjør, har en våtsuger fra Biltema men har ikke klart å finne disse foma-munnstykkene her i Bergen ennå.

Her er forøvrig link til Handz-on:

http://www.handzon.no/Produkter/ProdukterLagunen/Bilpleie/Interi%C3%B8r/tabid/880/language/nb-NO/Default.aspx

Bilen er en Volvo 850 sedan, så antar at det hadde gått under mellomstor bil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Handzon har akkurat åpnet i byen her også, mener jeg så en ganske bra blank bil på parkeringa faktisk, men så ikke så nye etter.

Søker du etter det her inne finner du en tråd hvor det er en som har jobbet der som forklarer litt.

Virker nesten som en seriøs kjede.

Jeg har sugeren fra BilXtra som er omtrent samme som Biltema, du får sikkert noen til å fikse et munnstykke til deg om du sjekker denne tråden.

Og jeg har ikke råd (eller brukt for) en ny Mimo, men får jeg en brukt en, som har en ok pris har jeg vel heller ikke råd til å si nei? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

EN rensemaskin er en god investering, så jeg mener du skal gå for det om du har råd.

Helt genial i hjemmet, bare tenk på unger med spysyke, fest med rødvin i sofa osv...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hahaha liker forretningssansen! ;)

Men hadde nok fått brukt maskinen på flere biler, får se hva jeg gjør, har en våtsuger fra Biltema men har ikke klart å finne disse foma-munnstykkene her i Bergen ennå.

Jeg kjøpte det munnstykket (med renseveske), på OBS- bygg på Sartor. Regner med at de har det i Laguneparken også..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei de hadde det ikke i laguneparken, og ikke var de særlig lysten på å bestille det inn heller hehehe men en tur til Sartor tar ikke lange tiden så da gjør jeg det, takk for tipset! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive