Daniel R

Beste 1-stegs combo?

38 innlegg i emnet

Hva er deres favoritt 1-stegs combo?

Før jeg fant DCN kjørte jeg bare ag produkter, men nå har jeg åpnet opp øynene og funnet en ny verden...

Jeg har til nå hatt veldig god erfaring med mg speed glaze på gul mg pute, samt roterende dewalt maskin...

Føler jeg får fjernet en god del med denne comboen, samtidig som jeg på til nå har kjørt holofritt på 8 av 10 biler....

sprer på 600

2-3-4-5 pass (etter hva som trengs) medium press

avslutter på 1-2 pass på 600 uten press

Noen som har bedre erfaringer/forslag? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl S17+ funker fjell på de 3 bilene jeg har brukt den på :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer helt ann på lakken, men har kjørt mye scholl S30 på orange scholl pad roterende eller DA flex

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjeldent det blir brukt 1 steg her, men Scholl orange pad,scholl S30/40 og Flex DA på trinn 3-5 er en god kombo :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye Scholl S20 + ny pad og høres jo ut som å kunne bli en vinner :)

-n

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gtechniq P1 med medium pute ;) Bare prøvd dette på ein BMW dør eg har liggende, men ble veldig godt resultat :) P1 er vannbasert så trenger bare skylles med vann etter på for å fjerne "oljene" :) Meget god nybegynner polish :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg ikke tar helt feil her nå så er jo en "1-steg" en all-in-one polish med beskyttelse i, så hvis du legger beskyttelse etter lett polering, så blir det en 2-stegs. Så har du 3-stegs som er grov polering, så fin polering, så LSP. Scholl A15+ er en 1-stegs polish.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg ikke tar helt feil her nå så er jo en "1-steg" en all-in-one polish med beskyttelse i, så hvis du legger beskyttelse etter lett polering, så blir det en 2-stegs. Så har du 3-stegs som er grov polering, så fin polering, så LSP. Scholl A15+ er en 1-stegs polish.

Mulig vi har forskjellig syn på det, men i mine øyne er ikke LSP et steg da dette er en selvfølge som blir gjort uansett etter korrigering.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Mannen i gata" sier vel strengt tatt at han har tatt en 3-stegs shine av bilen når han har smurt den inn med Turle Wax "Riper på boks - lakkrens", "Polering" og voks.

3 Stegs innen bilpleie (dcn-style) er vell 3 stegs korrigering (polering). f.eks. S03, s17 s 40.

Deretter forsegling med voks osv., men som ikke blir telt med som "steg"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lsp er ikke et steg i mine øyne nei... Er en selfølge...

A15 inneholder voks, men vil nok aldri ( uten at jeg har testet den) kunne erstatte en "vanlig" lsp...

Noen som har testet den forresten?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer helt an på lakken, men kanskje S30 eller 3M efc hvis det skal bli hologramfritt. Skal man kjøre 1-stegs må man ikke innstille seg på full korreksjon heller. Ser mange (nesten alle) som går inn for 1-stegs oftest ender opp med 2-3 stegs likevel da de forventer for mye. 2 steg går som regel både raskere og gir bedre resultat enn 1-stegs uansett da man slipper å jobbe så mye med enten å fjerne nok defekter eller å få det hologramfritt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Menzerna 106Fa eller 203S funker alltid!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klart LSP er 1 steg, den kommer jo ikke på av seg selv..;-)

Og S'en i LSP står vel for step`= Steg på norsk.. Slik tolker nå jeg det :-)

Endret av Fenwick
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da mener trådstarter hvilken voks eller sealer som er best som 1 steg uten forarbeid da? :P

Vi har alle forskjellig syn på det, men tror at trådstarter tenker på 1 steg korrigering også kommer LSP etter dette.

Edit:

Dette er ikke for å være vanskelig på noen måte. Skjønner godt hva du mener.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lsp er ikke et steg i mine øyne nei... Er en selfølge...

A15 inneholder voks, men vil nok aldri ( uten at jeg har testet den) kunne erstatte en "vanlig" lsp...

Noen som har testet den forresten?

Jeg har testet A15 litt og syntes ikke den var noe særlig. Mulig jeg brukte feil pute, maskin eller teknikk (eller en kombinasjon av disse), men jeg fikk vesentlig bedre resultater med s17+ på samme type pute.

Må vel dra den frem igjen på et tidspunkt når jeg har fått mer erfaring med forskjellige maskiner og puter på forskjellige kaller, tenker jeg. Har jo en hel kilo av stoffet stående. :P

Ellers stemmer jeg i for Flex DA, Orange scholl og Scholl S17+ som 1-stegskombo. Funker fjell hver gang.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da mener trådstarter hvilken voks eller sealer som er best som 1 steg uten forarbeid da? :P

Vi har alle forskjellig syn på det, men tror at trådstarter tenker på 1 steg korrigering også kommer LSP etter dette.

Edit:

Dette er ikke for å være vanskelig på noen måte. Skjønner godt hva du mener.

Da tror jeg vi er enige Øyvind. Mener selv at et godt eksempel på 1 steg korrigering er Meguiers Ultimate Compound, men må bli 1 steg med LSP uansett og da kommer mann ikke unna med mindre enn 2 steg. :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man snakker jo oftest om polering da. 1 stegs polering, 2 stegs polering osv. Voks eller sealer har jo ingenting med poleringen å gjøre :) Sier noen 2 stegs så tar jeg det egentlig som en selvfølge at voksing ikke er en av de stegene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Mighty der:) Sealer eller voks er en selvfølge :) Har tatt en del biler med Scholl s17+ med orange pad å det funker som gull ver gang :)

Endret av Stigtm
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvfølgelig, A15+ og Ultimate Compound inneholder jo voks. Jeg står fortsatt på at "Last Step Product" er et steg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive