• 0
stian90_2

Er dette en grei handleliste for en nybegynner?

Spørsmål

Heisann, har drevet litt smått med dette en stund nå. Prøvde meg først med litt diverse AG produkter og prøvd meg på 1-2-3 serien til meguiars, og deretter UC. Men blir aldri helt fornøyd.. Har hovedsaklig brukt min dodo juice DAS 6 maskin, dette er til en BMW E39 med sort lakk.. Denne skal vist være hard som jeg forstår.. Skal også prøvd og hjelpe en kompis som fikk bilen voldtatt i en automatisk vaskehall med børster UTEN vann, ja du leste riktig. Så han har endel swirls for å si det slik, er snakk om en ny golf sort..

Her kan dere se hva jeg tenker og bruke.. Noe jeg burde bytte ut, andre ting jeg burde ha med, duger maskinen min? Jeg tørr egentlig ikke gå på med roterende enda jeg.

avfetting:

prickbort

iron x

surfex HD

RIM7 til felger..

Vask:

Vaskehanske i kvalitets ull ( Fra SS )

Dodo juice wax safe wax ( noe jeg hadde liggende fra før) Noe annet jeg burde kjøpe istedenfor?

Eksteriør:

Scholl S3 gold

Scholl S17+

Scholl S30+

Scoll finpoleringspute sort

Scholl rubbingspute blå

Scholl poleringspute orange

Scholl rubbingpute gul

Uber gul

Uber orange

Interiør:

Green clean

Swissvax Leather Care Kit

chemical guus silk shine dressing

swissvax protecton matt

Diverse:

Chemical Guys Premium Blå

Tekstilbørste

Tohodet interiørbørste

Swissvax Detalj kost

Den lille

Daytona Felgbørste

3M Maskeringstape

Swissvax påføringspute - voks

Kwazar Venus Pro + lavtrykksprayer 1.5 Liter

Scholl Concepts Sprayflasker 500 ml

Noe mer jeg burde ha, eller bytte ut. Jeg er litt opptatt av at man får en litt nybil feeling inne også, som dere ser da jeg har valgt ut endel produkter til interiør, er tross alt her man sitter og kjører.

Tror dere jeg vil få til å korrigere noe med dette?

Prøver og følge med på folk som legger ut jobber, men ofte er dette med produkter jeg ikke har hørt om eller med roterende, og jeg føler ikke jeg er helt der enda. Tar et skritt av gangen. Om noen vet om gode jobber som bruker noenlunde samme produkter som over si ifra, så skal jeg lese gjennom.

MVH

Stian

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 svar til spørsmålet

• 0

Du har nok en knakendes god handleliste om du skaffer deg overnevnte produkter!

Jeg er selv en nybegynner å har testet scholl sine produkter på DA, og disse klarer du å gjøre ganske pene jobber med! Litt mer arbeid vil jeg tro, enn ved bruk av roterende, men du klarer å gjøre det meste.

Har du noen god voks? Dette er alfa omega for å "forsegle" arbeidet du har gjort :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Lista ser veldig bra ut! Sleng på en collinite 845 også, meget god voks og enkel i bruk :)

Ser du i signaturen min under "mine jobber", så bruker jeg jeg omtrent alle produktene du har nevnt ovenfor, bruker DA maskin på den jobben.. :)

Endret av Christoffer H
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Føler jeg er i litt samme båt som deg angående polishen. har nesten identisk liste som deg på neste handel.

Angående de andre produktene dine kan jeg si at jeg har mesteparten selv, og trives med det. avfettinhslisten din er bort imot perfekt!

Regner med du har en god såpe? Hvis ikke kan jeg gjerne anbefale duragloss 905 eller sv carbath. Mine to favoritter!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Nå ekke jeg den med mest erfaring , men du skal fø mine to øre og ;)

Du kan se om du vil ha en zymöl svamp istedefor mitt?

chemical guys silk shine dressing og swissvax protecton matt vil vel gjøre samme jobben? Se forøvrig min lille test av interiørsprayer her. Kanskje holder det med CG i første omgang?

Swissvax Detalj kost, denne har ikke jeg testet, men disse funker fint for meg.

Tekstilbørste. Jeg har testet de to som SS selger som tekstilbørster, men de er for stive selv for velourmattene mine. Gå på nille, finn en veeeldig myk og billig børste der.

Så regner jeg med at folk protesterer hvis de synes jeg er helt på jordet ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Nå ekke jeg den med mest erfaring , men du skal fø mine to øre og ;)

Du kan se om du vil ha en zymöl svamp istedefor mitt?

Tekstilbørste. Jeg har testet de to som SS selger som tekstilbørster, men de er for stive selv for velourmattene mine. Gå på nille, finn en veeeldig myk og billig børste der.

Mine to:

Zymol er perfekt, akkurat som vanlig svamp, men bedre. Slipper alle problemer med hanske som lukter dau sau og må vaskes hele tiden.

Jeg har fått sansen for Mothers felbørste og EZ Detail Brush mini ,disse to er en god kombo for reine felger :) EZ alene synes jeg er ugunstig da den er fin for sprekker men ikke for fronten av felgen, og der er mothers kanon.

SS børsten er håpløs, den bruker jeg kun til dekk, da den er for stiv og river opp stoffet. Kjøpte meg en 10krs sak fra Nille (neglbørste) og den funker fint, dog litt liten.

Kjøpte etterpå en sak fra biltema til 14,90 kr, og den funker fint, akkurat passe til stoff.

Collinite er kanonvokser og billige :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive