Glenn L

Foamcannon sammen med "innstegs-ht vasker"

Da slenger jeg ut en tråd til bare for å kunne mase litt på alle her inne :P

Sitter og lurer på om jeg skal bestille meg en foamcannon til ht-vaskeren min, tingen er bare det at dette er en relativt svak maskin(tror jeg :P)

Er en Nilfisk C110.3 eller noe slikt, og har lest meg frem til at max trykk er på 110bar.

Noen som vet om denne fungerer sammen med foam cannon? Lurer også på hvordan jeg skal kunne koble til denne da det er noe de kaller for "click&clean" koblinger på den, og det ser ikke ut som det er det samme på foamcannon'ene :mellow:

Gah.. begynner å bli lei "skumkannonen" som følger med -.- er jo ikke antydning til skum på noen som helst måte :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Kjenner ikke til akkurat den ht du har, men det er vannmengden som er mest avgjørende for hvor effektiv den er. 500 liter pr time og oppover er bra. 110 bar er mer enn nok om den leverer nok vann, det er ikke trykket som vasker.

Det skal være mange forskjellige varianter av koplinger til ulike ht-er, spør en av de som selger kanonene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Kjenner ikke til akkurat den ht du har, men det er vannmengden som er mest avgjørende for hvor effektiv den er. 500 liter pr time og oppover er bra. 110 bar er mer enn nok om den leverer nok vann, det er ikke trykket som vasker.

Det skal være mange forskjellige varianter av koplinger til ulike ht-er, spør en av de som selger kanonene.

Hei.

Da sliter jeg nok :P ser det står "

VANNMENGDE Q MAKS/QIEC L/T

440 - 310 "

Jaja om ikke noe annet så er det da penger spart (Reservert til andre produkter)

:P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo. Jeg jobber i ett firma som selger Nilfisk-Alto maskiner og har spylt mye med disse.

Selv har jeg en ny 140 bar, men jeg har også testet den du antageligvis mener.

Maskinen vi har her heter Nilfisk Alto 110.3-5.

Denne har en kamerat av meg kjøpt og han bruker den stort sett bare på bilen sin.

Den er jo selvfølgelig ikke av de råeste, men den gjør absolutt jobben sin bra ved bruk på bil.

Når det kommer til bruk med Foam Lance kan jeg betrygge deg med at dette går kjempebra.

Når du sier "click & clean" regner jeg med at du mener innfestningene for de orginale dysene i enden av løpet...

Det er ikke her du monterer Foam Lance på Nilfisk Alto maskiner.

Du skal dele løpet i to og montere Foam Lance i stedet for frontløpet.

Husk gjengeteip til Foam Lance!

Altså, hvis maskinen du har eller vurderer er en Nilfisk Alto 110.3-5. Så er det bare å kjøre på!!!!

Håper dette hjalp litt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestiller man fra bilnerden er kontakten allerede festet på lancen med gjengeteip :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestiller man fra bilnerden er kontakten allerede festet på lancen med gjengeteip :)

Var inne på Bilnerden og kikket, og la merke til at kontakten ikke følger med kanonen, "taper" de den fast hvis du legger til kontakten du vil ha på samme ordre da? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det.

Fått mange gode tilbakemeldinger for akkurat dette.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det.

Fått mange gode tilbakemeldinger for akkurat dette.. :)

Flott :) da vet jeg hvor jeg skal handle foamcannon iallefall ^^,

Btw takk for grundig svar Sindre =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var skumkanon og litt div. småting bestilt ^^, *krysser fingrene og håper det kommer frem til jul" :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo. Jeg jobber i ett firma som selger Nilfisk-Alto maskiner og har spylt mye med disse.

Selv har jeg en ny 140 bar, men jeg har også testet den du antageligvis mener.

Maskinen vi har her heter Nilfisk Alto 110.3-5.

Denne har en kamerat av meg kjøpt og han bruker den stort sett bare på bilen sin.

Den er jo selvfølgelig ikke av de råeste, men den gjør absolutt jobben sin bra ved bruk på bil.

Når det kommer til bruk med Foam Lance kan jeg betrygge deg med at dette går kjempebra.

Når du sier "click & clean" regner jeg med at du mener innfestningene for de orginale dysene i enden av løpet...

Det er ikke her du monterer Foam Lance på Nilfisk Alto maskiner.

Du skal dele løpet i to og montere Foam Lance i stedet for frontløpet.

Altså, hvis maskinen du har eller vurderer er en Nilfisk Alto 110.3-5. Så er det bare å kjøre på!!!!

Håper dette hjalp litt.

Tenkte bare jeg skulle skrike ut og si at jeg bomma litt på ht-modellen xP

C 115.3 "et eller annet xtra" jeg hadde:P Etter det jeg har forstått skal den være (bitte, bitte, bittelitt) bedre en 110.3-5 så da fortsetter jeg å glede meg som en unge til å få skumlagt bilen ^^,

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive