pasi

Hvilken drill til jul???

Hei hei!

Skal kjøpe en drill til svigerfar til jul. Gubben er en aktiv 70 åring med mange bygg på merittlisten. Tenker på proffserien i merkene Dewalt, Milwakee, Metabo, Hitatchi, osv. også opptatt av batteriteknologi. Hovedfokus er at drillen i all hovedsak skal benyttes til skru og bor oppgaver. Slagbor er pri 2, imidlertid er det en knallmaskin der ute som balanserer vekt, størrelse, batterikapasitet, så er det vel den jeg er ute etter. Dette høres kanskje litt kvalmt ut, men pris har ingen betydning.

MVH

Pål

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har makita drill på jobben. Den er vanvittig sprek og har god batterilevetid. Er gasnke dyr da.

14,4 Volt Makita

18 Volt Makita

Er ikke sikker på om det er 14,4v eller 18v vi har på jobben.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp en Dewalt med det nye batteri systemet, og merd slagdrill funksjon. den bruker jeg på jobb når jeg borer i betong ;) funker like bra som en med ledning :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp en Dewalt med det nye batteri systemet, og merd slagdrill funksjon. den bruker jeg på jobb når jeg borer i betong ;) funker like bra som en med ledning :)

Supert lurte akkurat på det. Er den tung?

Har makita drill på jobben. Den er vanvittig sprek og har god batterilevetid. Er gasnke dyr da.

14,4 Volt Makita

18 Volt Makita

Er ikke sikker på om det er 14,4v eller 18v vi har på jobben.

Den 18 Voltèn så rå ut.

Når du snakker om det nye batteri systemet... er det XR?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv anbefaler jeg makita :-)

Har jobbet som selger av dewalt, bosch og makita hos en byggmakker butikk. Anbefaler deg å se mer på makita, eller bosch om du ikke liker makita. DeWalt synes jeg har falt litt de siste årene, men har ikke prøvd de aller nyeste maskinene til dewalt så de tørr jeg ikke utale meg så mye om:P

Største fordelen med makita for meg, er vel at de har den hurtigste landingen av 18v batteri. 22min på å lade opp ett batteri er det ingen andre som klarer. Varer ikke noe kortere enn andre maskiner heller.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker selv Hitachi, og er kjempefornøyd. Med tanke på vekt og balanse, så hadde jeg kanskje heller gått for Panasonic.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har testa Makita-drill ett par ganger selv, og kan med hånden på hjertet si at jeg hadde kjøpt en slik om jeg skulle hatt ny drill. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei hei!

Skal kjøpe en drill til svigerfar til jul. Gubben er en aktiv 70 åring med mange bygg på merittlisten. Tenker på proffserien i merkene Dewalt, Milwakee, Metabo, Hitatchi, osv. også opptatt av batteriteknologi. Hovedfokus er at drillen i all hovedsak skal benyttes til skru og bor oppgaver. Slagbor er pri 2, imidlertid er det en knallmaskin der ute som balanserer vekt, størrelse, batterikapasitet, så er det vel den jeg er ute etter. Dette høres kanskje litt kvalmt ut, men pris har ingen betydning.

MVH

Pål

Jeg ville også tatt en titt på Milwaukee. De kjøper jeg inn til jobben min. Milwaukee har 3 års garanti på produktene sine, med unntak av batterier og lader. I praksis er det så godt som umulig å ta livet av batteriene siden det er innebygget sensorer som stanser verktøyet ved overbelastning og overoppheting.

http://mtechnology.milwaukeetool.no/product/index/p/23/id/19

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle svar. Skal en rundtur i dag og titte på de forskjellige som er foreslått.

God Jul til alle!!!

MVH

Pål

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive