AndreasDaaland

Trykk med roterende maskin?

Jeg har skjønt at jo seinere rpm´en er, jo mer heavy cut får enn, men vil det si med mye trykk eller lite trykk?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er godt mulig med mye trykk, men da blir maskina mye fortere varm.Kveler ofte flexen med masse press på 1100rpm.Maskina mi er mye brukt, men det var sånn da den var ny også.Liker å gå opp til 1300-1500rpm for å få kjørt lenge og med bra cut.

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp kjøpt Flex PE 14-2-150 og har egentlig ikkje fått satt meg inn i bruk av roterende enda, øver litt på ei bildør eg har liggende, men jobber på sjøen så har bare fått prøvd ein pasering. (Overraskende resultat btw, gleder meg til å komma heim og øva meir og til å ta bilen til sommeren før salg ;) ) MEN BACK-TO-TOPIC; Eg har egentlig tenkt slik; spre på lavt turtall, kjøre 2-3 pass på høyere turtall med press etter behov også 1-2 pass med lavhastighet, uten trykk for å fjerne evt. hologrammer og kjørespor. Er dette feil? Dette er noe eg har tenkt om hardlakk (har BMW og Merce å gå over, og tysk har vel generelt hard lakk?).

Alt dette kommer jo ann på hvor skadet og falmet lakken er, men eg tenker mest på små vaskeriper og små rds da det er dette eg har på min bil. Velger selvsagt pute etter behov; ull, hard eller medium. Også bruke en fin pad til å få fin finish.

Kan og nevne at eg har kjøpt inn Gtechniq P1 og P2 med Gtechniq hotswap padssystem til å begynne med, siden denne skal være safe med tanke på brenning av lakk (overoppheting) og med tanke på hologramfritt resultat, siden eg er nybegynner innen maskin bruk (DA blir vel også kjøpt inn snart for påføring av cleaner fluid, glaze, sealers ol. ). + at denne er vannbasert og da egentlig bare er til å "skylle" av, ingen IPA eller "hard"- vask etterpå :)

Mye offtopic her, men forhåpentlig vis litt relevante oppfølger spørsmål til trådstarters spørsmål. Om ikkje, kan denne posten fjernes eller evt. flyttes på oppfordring.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt samme Flex maskin som deg :) og jeg har en Krauss DA maskin, så jeg får begynne på mammas bil med flex´en å se hvordan det går, før jeg tar Audien min :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive