Roulund

Polering med roterende

Skal snart til å begynne å polere med maskin som jeg har bestilt av Pirex og gleder meg som en liten unge. :) Har hørt mange triste historier om folk som brenner lakken og lurer på om det derfor er noe tips og triks til å unngå dette med tanke på hjørner o.l? Typisk enden på panseret, stripene over panseret osv.

Lurer også på hvordan man får samme resultat inni dørhåndtaket? Skjønner at det må demonteres for å komme skikkelig til, men man kommer alikevel ikke nedi med padden. Er eneste svar en veldig liten pad?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjerne tape kanter i begynnelsen, etterhvert så lærer man seg å unngå dem. Man polerer gjerne med mykere pad og finere polish på slike plasser. Men knekker på karroseriet osv er ikke så farlig.

I dørhåndtak må man fram med hånda gitt, umulig selv med liten pute.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjerne tape kanter i begynnelsen, etterhvert så lærer man seg å unngå dem. Man polerer gjerne med mykere pad og finere polish på slike plasser. Men knekker på karroseriet osv er ikke så farlig.

I dørhåndtak må man fram med hånda gitt, umulig selv med liten pute.

Oki doki.. takker og bukker.. :D Siden jeg fikk svar på det gleder jeg meg ENDA mer.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først litt OT: Er endel poster her inne med folk som gleder seg til å bruke Flex eller som akkurat har fått testet den, så tror den pakken til Ketil har vært en suksess. :D

Slime: Du har vel nok av biler som du kan teste på så får nok fort teken på dette.

Ellers så er det nok av proffer her som du kan spørre om tips. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare husk å bruke hodet når man kjører i gang. Ikke for mye press og ikke for høyfart. Pass på plastikklister som er lakkert og gummilister. Tape slikt! Så forsiktig på kanter osv. Øving gjør mester :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På nyere Mercedes, greier man å presse en Scholl finishing pad inn i dørhåndtaket..

Er bedre enn ingenting, jeg greide å skjule alle merkene :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enden av de originale padsene fra Hitachi går rett inn i dørhandtaket på litt eldre A6'er, så bare jobba på lav fart litt og litt om gangen med 83, brått som nytt :P en skal ha litt flaks ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive