Are G

Tørking av mf

Hvordan tørker dere mf?

Skal handle ny tørketrommel nå og lurer på om det er noe spesielt man trenger for mf Tørking..

Ullprogram? Eller snor?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjapp runde i den greia som går så fort rundt :).700rpm.Så tørker jeg de forran varmepumpa ett par timer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger dem på snora, blant underbukser og bh'er.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

x2 :thumbup:
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger dei på snora. Kan være underbukser der og, men i motsetning til Tommy, so bruker ikkje eg bh! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lar de alltid lufttørke. Husk bare å riste dem skikkelig før de henges opp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snora her også! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lar de alltid lufttørke. Husk bare å riste dem skikkelig før de henges opp.

tar dem skade vis jeg tørker dem 100% i tørketrommelen

Endret av maggi224
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte et lass med MF i tørketrommelen på ullprogram, mine føles bedre enn etter snortørking, men om de er det vet jeg ikke.

Slipper uansett å bruke evigheter på å henge opp 50-60 MF-kluter pluss noen tørkehåndklær. :thumbup:

Kan trygt anbefale tørketrommel!

Endret av Ejay
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har av og til kjørt de noen minutter i trommelen før de blir hengt på snora, men som regel blir de ristet godt og hengt rett opp.

MF er jo på en måte plast og jeg tror ikke de har godt av kun tørketrommel i lengden, har prøvd det et par ganger og jeg syns de ble en smule stivere, men det er bare min erfaring :)

Endret av trogha
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har smeltet MF i maskinen før, så jeg henger opp alle mine på eget MF-tørkestativ. Det ser til forveksling ut som et hvilket som helst annet tørkestativ, bortsett fra at det ikke har andre tekstiler hengende på seg. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rister godt og henger opp, føler det blir mer fluffy og ikke så stive etter en god rist i hvert hjørne..

Jaggu mange med manboobs her?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri brukt tørketrommel på klutene mine, ser ikke helt problemet med å la de henge og tørke imens jeg er på jobb eller sover. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er det. Tar jo ikke akkurat lang tid før de tørker heller, med unntak av Dry Me Crazy-teppene fra Microfiber Madness. De trenger noen dager på å tørke skikkelig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sentrifugerer dem på laveste hastighet i vaskemaskinen bare for at de ikke skal ligge å svømme i vann. Rister de godt for så å henger dem opp i tørkeskapet og setter skapet på tørking uten varme.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er det. Tar jo ikke akkurat lang tid før de tørker heller, med unntak av Dry Me Crazy-teppene fra Microfiber Madness. De trenger noen dager på å tørke skikkelig.

Hehe såpass ja! :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For en gjeng med nedturer dere er :P

Jeg vil ha et svar fra alle "Ja fett de inn i maskina og kjør på, så blir de gode som nye!"..

Tungvindt å henge på stativ osv men forstår vel at det er det som må til, men da sparer jeg i alle fall noen kroner da ingen av de billigste maskinene har ullprogram :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De holder helt syke mengder med vann. Jeg trodde det var ille etter å ha tørket bilen, men da jeg dro dem ut av vaskemaskinen veide de jo flere kilo hver. De hang på MF-stativet på badet med varmekablene på "35" grader (den er litt idiot, så nei, det er ikke 35 grader der), og de trengte vel 3 døgn og litt på å tørke. Da snudde jeg dem en gang i døgnet for å få den våteste siden ut sånn at den kunne tørke fortere.

Vet ikke hvor mye de kommer til å bli brukt fremover, siden de loet en del og bruker altfor lang tid på å tørke...

For en gjeng med nedturer dere er :P

Jeg vil ha et svar fra alle "Ja fett de inn i maskina og kjør på, så blir de gode som nye!"..

Tungvindt å henge på stativ osv men forstår vel at det er det som må til, men da sparer jeg i alle fall noen kroner da ingen av de billigste maskinene har ullprogram :D

Eneste fordelen jeg ser med å kjøre dem i maskin er at de blir mer statiske, men om det har noe å si for opptørking av vann vet jeg ikke...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tøker mine i tørketrommel og da blir de mye mykere enn om jeg tørker de på stativ.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om de tåler sentrifugering, så er det veldig greit å kjøre 1 til 2 sentrifugeprogrammer etter vaskeprogrammet er ferdig.

Tullete mye vann man får ut av klær på den måten iallefall :)

-n

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive