Gå til innhold
Hassel

Hvordan måker dere av snø fra bilen?

Recommended Posts

Hassel    4
Hassel

Hvordan måker dere av snø fra bilen? Vil jo helst ikke lage så mye riper i vinter, uansett kommer det, men lov å håpe på færre! :)

Tenkt tanken på en vaskehanse for å dytte det pent av...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

Eg bruker berre ein arm med jakke og hanske på. Er ikkje so mykje snø her eg bur.

Er bilen heima, so får kupévarmer smelta ein del av snøen først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hassel    4
Hassel

Har ikke tilgang på strøm til kupevarmer.. :/

forløbig er det bare iskrape med børste på.. Føler det er som en børstevask på statoil.. Ikke bra for lakken!

Garasje <3

Vil ha!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krisse    332
Krisse

Børste er fy fy... Uaktuelt å bruke her i gården.. har det kommet en halvmeter på en bil som har stått ute, så dytter jeg bare bort 30cm. Må være mye igjen for å være sikret at ikke berøring av lakken forekommer :) blæs/smelter av resten etter 5 min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Petter    1 399
Petter

Børste... Har jo maskin å fjrene riper med når våren kommer..

Ellers så går dieselvarmer min 2 ganger i døgnet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hassel    4
Hassel

Børste er fy fy... Uaktuelt å bruke her i gården.. har det kommet en halvmeter på en bil som har stått ute, så dytter jeg bare bort 30cm. Må være mye igjen for å være sikret at ikke berøring av lakken forekommer :) blæs/smelter av resten etter 5 min.

Blåser ikke av når du har sladde en hel kveld før så alt som detter på bilen neste time, blir vann og så fryser fast.... Og deretter snøen på det igjen.. :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Jeg bruker spade på vinterbilen min :) Helst god gammeldags jernspade!

untitled.jpg

• DCN Poeng 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anders_Aa    151
Anders_Aa

Vår-korrigering er vel greit å ta uansett. Bruker derfor børste på bilen som står ute, kun når jeg må.

Bilen med mykest lakk, får stå i garasjen....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Har garasje på to av bilene, men ellers tas vinduene med snøkost. Er det mye snø tas topplaget av snøen med langkost. Resten spyles av for en tier i vaskehall.

Edit: I kulda blir det ikke mye riper av kost hvis en bruker hodet og er forsiktig. Det lille som blir av riper korrigeres lett når våren kommer.

Man behøver ikke bli helt hysterisk mot å bruke snøkost på en bruksbil som ikke er et samleobjekt. Da blir det enn plage å bruke bilen, og det er jo ikke meningen.

• DCN Poeng 8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Jeg bruker børste, men forsøker å ikke berøre lakken for mye. Er det bare et par cm gidder jeg ikke å røre det. Hvis det er større mengder skyver jeg av det meste, men lar som regel den siste cm ligge igjen for å slippe å "skrubbe" lakken med kosten. Men som andre sier, noen få lette riper over vinteren spiller jo ingen rolle :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Her må jeg børste av og til, og prøver å gjøre det så skånsomt som mulig.

Det hjelper jo litt å prøve å holde bilen ren slik at angsten avtar litt når man må skyve snøen av bilen ^_^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
daniel    30
daniel

Garasje hjemme og dieselvarmer på jobb, er det for ille der så er det HT på esso rett over gaten for kontoret,kost treffer ikke annet enn vinduer hos meg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tyggern    1 701
Tyggern

Her i gåren står bilene stort sett i garasjen..

De gangene det er behov brukes det kost, det som er langt verre er snø som smelter når det er masse møkk på bilen og snøen sklir over lakken med skitten under.....

Jeg brukte ikke kost på ene bilen i hele fjor, men alikevel var alle paneler som er vannrette. blitt "små" ripete til våren.

Men brukes selvfølgelig kost med måte, og forsøker så godt lar seg gjøre holde møkka laget på en minimum.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Du lar bilen stå over vinteren da? Eller bor du et sted det ikke snør?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig