Glenn L

hvilken lakkforsegling/voks til sort bil?

39 innlegg i emnet

Hei! =D

Nykommer på forumet og er til lommebokas store forskrekkelse blitt skikkelig gira på dette med detailing ^_^

Men, som det står i tittlen så lurer jeg på om noen kan komme med noe innspill/erfaring om hva som er "best" for en sort bil?

Åpen for det meste men satser ikke på å gå rett på swissvax eller andre produkter heeelt i toppen av prissjiktet :P

- Glenn

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax er ikke så dyrt som det kan se ut til, ettersom produktene er meget drøye i bruk. Hadde gått for Swissvax Shield. Å med den ene boksen, så bør du iallefall ha nok til 10 lag på en personbil, å da er det ikke mere en rett over 100 lappen pr. lag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Collinite 915 :)

Kan gjerne legge et lag eller to med Blacklight først, men er vel noe uenighet om det er noe vits med 915 oppå..

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gaah... x) satt og kryssa fingrene for at ingen skulle nevne shield når jeg skrev første posten men greit får ta den opp til vurdering nok en gang ^_^ men hvordan er det med prepping før bruk av denne? vask -> clay -> polering -> voks? eller hører sv cleaner fluid til når man bruker shield?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du noe om hvordan holdbarheten på Collinite 915 er i forhold til shield? ^^,

Bilen er en Bmw e46 med sort metallic lakk om det skulle ha noe å si =P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den rekkefølgen er riktig ja, og husk å vaske svært grundig med avfettinger som tar asfaltflekker (f.eks. Prickbort), piggstøv (f.eks. IronX), og etter poleringen kan det være lurt å vaske ned bilen, eller hvertfall ta en "wipedown".

Collinite vil jeg tro er vel så holdbart som Shield. Men du snakker om sort bil og glans, og da er det jo viktig å høyglanspolere før du legger voks. Til høyglanspolering kan du bruke Scholl S30+/S40, 3M Ultrafina SE, e.l. Glaze vil jeg ikke si er en nødvendighet. Her har du mitt resultat etter blå 3M og ett lag Collinite 476s:

IMG_5250.jpg?t=1323177735

Swissvax er ikke så dyrt som det kan se ut til, ettersom produktene er meget drøye i bruk. Hadde gått for Swissvax Shield. Å med den ene boksen, så bør du iallefall ha nok til 10 lag på en personbil, å da er det ikke mere en rett over 100 lappen pr. lag.

Enig den, det er jo 200 ml. og man legger jo tynt. Men kun ti lag sier du? Det hørtes veldig lite ut på 200 ml.?? Jeg har lagt 4 gode lag med 50 ml.-krukke (Engel) og det er maaasse igjen. Er Shield en voks som det går med mer produkt til?

Endret av Simen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står -/+ 15 på sidene til Swissvax..

Jeg hadde nok heller gått for noe billigere i førsteomgang, f.eks. Collinite 915.

Jeg har Victoria Concours på ene bilen og dette skal også være en kanonvoks til lavpris.

Så har jeg lagt Collinite 476S på felger :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars #21 er knall flott på sorte biler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Menzerna Powerlock er RÅ på sorte biler. Gir en dybde som jeg ikke har sett med noe annet produkt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Concorso er fin synes jeg :) Grunnarbeidet er nok aller viktigst, men en bra voks og cleaner fluid først gjør også susen :)

066.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meg #21 med collinite 476 på toppen..

DSC_0215.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil anbefale Natty's blue.

Denne er billig, fin å jobbe med, god holdbarhet og ser bra ut på svart bil. Her er det mye for pengene.

Må også si meg enig med de over her at de dyrere voksene er ikke så dyrt som det høres ut da de er veldig drøye i bruk.

Her er et bilde av min bil med Natty's blue.

IMG_2099.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blankt blir det uansett hvis du gjør korrigeringen/poleringen riktig. Hvis ikke hjelper det ikke hva du smører på. Jeg kan også anbefale en av collinite voksene :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Menzerna Powerlock er RÅ på sorte biler. Gir en dybde som jeg ikke har sett med noe annet produkt.

Spennende forslag ifra Petter. Er vel ikkje so mange som har denne.

Er den lett å jobbe med?

Kven har denne? Eg trudde at ss hadde denne, men finner den ikkje no.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har lagt på 12 biler med min swissvax mirage... har enda 90% igjen av boksen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har lagt på 12 biler med min swissvax mirage... har enda 90% igjen av boksen

Som jeg skrev i posten min, så bør den holde til "iallefall 10 lag" å dette skrev jeg ettersom han sa han var nykommer, å da er det ikke alltid lett å legge tynt nok. Jeg har lagt ca 20 lag med min crystal rock, og har over halve boksen igjen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennende forslag ifra Petter. Er vel ikkje so mange som har denne.

Er den lett å jobbe med?

Kven har denne? Eg trudde at ss hadde denne, men finner den ikkje no.

Den er veldig fin å jobbe med. Ser ut som du legge tykt selvom du ikke gjør det. Mao lett å se hvor du har lagt, og veldig lett å fjerne.

SS har hatt den ihvertfall. Send kundeservice en Mail og hør. Har de ikke, kan jeg evt sende deg litt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjekt å høre dette om powerlock, da jeg har en uåpnet flaske stående av denne :D Får vel kanskje prøve den :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er veldig fin å jobbe med. Ser ut som du legge tykt selvom du ikke gjør det. Mao lett å se hvor du har lagt, og veldig lett å fjerne.

SS har hatt den ihvertfall. Send kundeservice en Mail og hør. Har de ikke, kan jeg evt sende deg litt.

Takker for tilbudet, men eg har ei ubrukt flaske ståande! :)

Var mest for trådstarter sin skyld at eg lurte på om ss hadde denne fortsatt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sprett flaska christoffer. Du blir ikke skuffet.. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive